2022-07-07, 22:44
Medlem
nowlickits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Man brukar väl sällan döma en 18åring till livstid?

Som derfilo säger

Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Dubbelmord ger i princip alltid livstid.

Lagen ändrades vid årsskiftet så 18-åringar kan få livstid numera.

Inte varit möjligt förrän nu
Citera
2022-07-07, 22:46
Medlem
TheGoldBugs avatar
Snygg och vältränad, ändå en incel. Hade skolan tagit hans psykiska besvär mer på allvar om han var fulare? Tänkvärt.

Förhoppningvis börjar det hända lite grejer inom psykiatrin. Vi är jävligt bra på kroppsliga sjukdomar men pysket är nåt läskigt & flummigt, folk vill inte ta eget ansvar. Satt själv i väntrummet med en gubbe som hade pågående psykos, han hade åkt runt en timme mellan olika kliniker och ingen ville ta emot honom, liksom what the fuck.

Sånt här kan undvikas med bättre kompetens.
Senast redigerad av TheGoldBug 2022-07-07 kl. 22:49.
Citera
2022-07-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoldBug
Snygg och vältränad, ändå en incel. Hade skolan tagit hans psykiska besvär mer på allvar om han var fulare? Tänkvärt.

Förhoppningvis börjar det hända lite grejer inom psykiatrin. Vi är jävligt bra på kroppsliga sjukdomar men pysket är nåt läskigt & flummigt, folk vill inte ta eget ansvar. Satt själv i väntrummet med en gubbe som hade pågående psykos, han hade åkt runt en timme mellan olika kliniker och ingen ville ta emot honom, liksom what the fuck.

Sånt här kan undvikas med bättre kompetens.

snygg har du sett hans bilder lo ?
Citera
2022-07-07, 23:10
Medlem
Läste FUP.

Han är definitivt inte psykisk sjuk.
Han planerade dådet.

Kollar man på hans sök historik, så fanns det sökord om
kända skolskjutningar
kände mördare
incels
och det minska sökvolymen var självmord, vilket indikerar att han inte vågade begå självmord eftersom annars hade hade gjort det.

Han saknade vänner och var mycket ensam verkar det som.
Incel var han säkert också pga han passade inte in.

Jag tror att ensamhet är kärnproblemet.

Sedan så kolla han säkert mycket på redpill,blue pill, blackpill, incel content på youtube och bara det drar in en människa i mörkret, då det promotar hopplöshet. Jag vet av egen erfarenhet, första gången jag såg sådant, jävlar så deprimerad man blev. Men sen insåg man att verkligheten är det man gör den till.

Sedan tror jag att han har någon diagnos, typ ADHD eller annat, kanske asperger?

Hursomhelst så är det läskigt att tänka på hur följande kombination av faktorer kan göra en bli crazy.

Nu hoppas ja att sverige börjar ta på allvar sådant här och börjar förhindra sådana attentat.
Det börjar bli för mycket av sådant skit i sverige.
Danmark, norge, sverige är typ de länder som har flest incels.

Jag har sympati för incels, jag förstår dem. Men samtidigt vill man inte gå ut i ett köpcenter och bli pepprad med kulor.

Citera
2022-07-07, 23:40
Medlem
Det här blir rättspsyk med särskild uskrivningsprövning.
Citera
2022-07-08, 00:01
Medlem
TokyoBarns avatar
Har man inte rätt utseende som krävs så blir man oerhört ensam i livet, har själv fått smaka på den delen när jag var yngre, man gick hem från skolan och sen var dem enda man hade datorn som väntade på en, för folk hörde aldrig av sig till en samt tjejer visade aldrig intresse så vad skulle man göra?

Jag har alltid försökt prata med folk men antingen lyssnar ingen elr så skrattar dom bara vad man än säger och tar inget på allvar.

Dock gick jag såklart inte i tankar att jag skulle döda folk och liknande, tvärtom så tänkte jag att det är jag som är konstig och får lida helt enkelt, det är jag som är tråkig och inte pratar 24/7 om massa meningslösa saker.
Senast redigerad av TokyoBarn 2022-07-08 kl. 00:15.
Citera
2022-07-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Har man inte rätt utseende som krävs så blir man oerhört ensam i livet, har själv fått smaka på den delen när jag var yngre, man gick hem från skolan och sen var dem enda man hade datorn som väntade på en, för folk hörde aldrig av sig till en samt tjejer visade aldrig intresse så vad skulle man göra?

Jag har alltid försökt prata med folk men antingen lyssnar ingen elr så skrattar dom bara vad man än säger och tar inget på allvar.

Dock gick jag såklart inte i tankar att jag skulle döda folk och liknande, tvärtom så tänkte jag att det är jag som är konstig och får lida helt enkelt, det är jag som är tråkig och inte pratar 24/7 om massa meningslösa saker.

Det är hemskt. Hoppas det är annorlunda för dig nu!
Citera
2022-07-08, 00:08
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
Läste FUP.

Han är definitivt inte psykisk sjuk.
Han planerade dådet.

Han saknade vänner och var mycket ensam verkar det som.
Incel var han säkert också pga han passade inte in.

Jag tror att ensamhet är kärnproblemet.

Sedan tror jag att han har någon diagnos, typ ADHD eller annat, kanske asperger?

Hursomhelst så är det läskigt att tänka på hur följande kombination av faktorer kan göra en bli crazy.

Läskigt om man nu köper din hobbyteori. Ensamhet behöver inte alls göra folk galna. Många väljer det.

Och diagnoserna du snackar om finns det massor av folk som har. Dom hugger ändå inte yxa i huvudet på en lärare.

Var fanns föräldrarna här, och ska dom i vanlig ordning läsa sig in på psykiska problem i efterhand för att dom har blundat för det hela livet, eller finns det en annan förklaring till varför dom misslyckades så fatalt med den här dåren?
Citera
2022-07-08, 00:11
Medlem
karlinges avatar
Varför väljer domare eller nämndemän eller vilka det är som cencurerar domar nu, efter att dom av misstag la up bilder på arbogabarnens skallar? Varför i helvete ska vi se den här dårens "processbok" ?! men allt som visar blod har dom cencurerat.

Nej, jag vill inte se kroppar, men blurra eller visa åtminstone blodstänken som beskrivs så vi kan få en klarare bild. Vad är det ni försöker mörka? Usel fup

Och vad är det här för jävla skola egentligen? Varför skulle den här galningen beskriva sina skisser. som förövrigt ser ut som något lennart-kannibal har ritat, med sina jävla processer?
Citera
2022-07-08, 00:12
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det är hemskt. Hoppas det är annorlunda för dig nu!

Ja det går lite upp/ner fortfarande. Bra en del perioder och i andra så vill man bara avsluta allt.

Skulle aldrig få för mig att skada folk iaf, hjälper knappast problemen som man har, men jag förstår att sånt här händer, man blir intryckt i ett hörn och när man inte förstår varför man inte har vänner och tjej när "alla andra har det" så börjar dom mörka tankarna komma.

Och då är det mkt möjligt att såna här personer tänker att "vafan ska den och den personen få ha det mkt bättre än mig, dom har inte förtjänat det! Fan ta denna skit"

Och sen smäller det till.
Citera
2022-07-08, 00:12
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Det här blir rättspsyk med särskild uskrivningsprövning.

Vet du ens vad det betyder?

Jag har en barndomsvän som har fått det två gånger och var ute efter en månad första gången. Andra sitter livet ut, men det är bara om man anser dom som farliga och borta i skallen. Vill du se den här ute om ett år?

Jag ser mycket hellre att denna individ låses in tills han tar sitt egna liv eller någon annan gör det åt honom på kåken.
Citera
2022-07-08, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vet du ens vad det betyder?

Jag har en barndomsvän som har fått det två gånger och var ute efter en månad första gången. Andra sitter livet ut, men det är bara om man anser dom som farliga och borta i skallen. Vill du se den här ute om ett år?

Jag ser mycket hellre att denna individ låses in tills han tar sitt egna liv eller någon annan gör det åt honom på kåken.
Jag vet exakt vad det betyder. Skitsamma vad jag vill, eller du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in