2022-07-08, 20:52
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
har ingen anledning att tro mer på dig än på någon annan som påstår saker i tråden

Jodå, BO är en liten svensk tjej, och GM är en riktigt jävla störd kille under 15 år.... (enligt passet).
Citera
2022-07-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Jodå, BO är en liten svensk tjej, och GM är en riktigt jävla störd kille under 15 år.... (enligt passet).
Ja,en spekulation skulle ju kunna vara att BO skulle läxas upp vid skolan med typ lite örfilar osv. Flickan känner sig otroligt förnärmad hoppar upp på cykeln och beger sig hemåt. Här kunde det ha stannat. Men icke! MGM med en medlöpare som mähä kastar sig på el cyklarna och hinner ifatt flickan. Nu tar det bestialiska vid och det hela övergår till total förnedring samt så långt att misshandeln blir rubricerat som ett mordförsök. Vart tog mähä vägen?. Ingen medhjälp där alltså.
Citera
2022-07-08, 21:07
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

ja, du kommer inte med något nytt direkt. allt det här är känt.
Citera
2022-07-08, 21:09
Medlem
W9GFOs avatar
Citat:
Bor han på gården närmast skolan ?
Citera
2022-07-08, 21:13
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Nu börjar man bli väldigt nyfiken på vad som hänt. Hemskt fall oavsett, hoppas flickan överlever och att psykfallet får ett kännbart straff
+1, nyfikenheten är påtaglig minst sagt. Händelseförloppet kommer förhoppningsvis fram så småningom.
Citera
2022-07-08, 21:17
Medlem
Vad jag hört. Flicka 9 år (Etnisk svensk om det spelar någon roll) slutar sommarfritids 15.00. Kommer aldrig hem. Hittad i en skogsdunge 17.45, i närheten av skolan. Strypt med nån snara och våldtagen. En 12/13 årig pojke (oklart etnisk bakgrund) misstänks för dådet. De kände inte varandra sen tidigare.
Citera
2022-07-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Kan det rent av vara samma person man börjar ju undra lite?
Du är ute o cyklar
Citera
2022-07-08, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bazook
Vad jag hört. Flicka 9 år (Etnisk svensk om det spelar någon roll) slutar sommarfritids 15.00. Kommer aldrig hem. Hittad i en skogsdunge 17.45, i närheten av skolan. Strypt med nån snara och våldtagen. En 12/13 årig pojke (oklart etnisk bakgrund) misstänks för dådet. De kände inte varandra sen tidigare.
kan han ha varit på samma sommarfritids o sett henne i vacker vit sommarklänning?

Hade jag jobbat där och sett det, vilket jag hade gjort, lätt att se, hade jag punktmarkerat den sjuka jäveln o strypt honom i självförsvar
Citera
2022-07-08, 21:23
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
SVT text-TV beskriver MGM som minderårig pojke. Vidare nämns att de inte är släkt och att de i övrigt inte vill ge några kommentarer om relationer i övrigt och de nämner inte bakgrund heller. Gissar att OM BO är en svensk flicka och MGM är invandrare så kommer både polis och SVT få order från Morgan att hålla käften till efter valet. Flickan beskrevs vid upphittandet att ha varit likblek varvid hon inte är någon afrikan åtminstone.

Det låter lite som Kevin-fallet 1998, när man inte ville misstänkliggöra den 13-åring som redan visat tendenser till våld och sexuella fixeringar, som dessutom rört sig i samma område vid tidpunkten och som om jag inte helt missminner mig dessutom begick våldsgärningar efter Kevin-fallet. Oavsett bakgrund på gm så är det uppenbart att man kommer att ömka för den sinnesrubbade gärningsmannen. Redan nu frågar sig förmodligen kärringarna med sin moderliga ängslighet på sociala medier hur en pojke kan må så dåligt att han gör något sådant, snarare än hur flickan mår som blivit grovt misshandlad och utsatt för mordförsök och kanske även sexuella övergrepp.

Ibland är det inte svårare än att vissa barn föds och tidigt utvecklar våldstendenser som inte nödvändigtvis kan förklaras med uppfostran eller miljö. De flesta seriemördare har gått igenom samma utveckling, även om en del ger sig på djur istället och debuterar senare i puberteten eller i vuxen ålder. Men gemensamt är att de tidigt visar tendenser till sadism och ondska, och mycket sällan klarar av vuxenlivet efter avtjänat straff eller vård. En del påverkas givetvis av miljö på olika sätt, men de har fortfarande en defekt som enbart triggas av miljön, den skapas inte av miljön.

Pojkarna i Storbritannien som mördade James Bulger är ju tydliga exempel på det, som efter avtjänat straff direkt började begå brott mot barn igen. Även Ted Bundy, vid frågan om han skulle begå brott igen om han teoretiskt skulle släppas fri i framtiden, medgav att han förmodligen skulle mörda igen, även Jeffrey Dahmer sa samma sak.

Det är samma för precis alla, bortsett från de som eventuellt begår en sådan gärning extremt påverkad av någon substans eller dylikt, men rent allmänt finns defekten alltid kvar, den går inte att bota. För många gånger är de empatistörda, våldsbenägna sadister.

Och med tanke på hur grovt brottet verkar vara, så gissar jag att vi har att göra med en mycket störd individ som aldrig borde få röra sig fritt i samhället, oavsett ålder. Att hon dessutom påträffats naken eller avklädd är ju ännu mer oroande.
Citera
2022-07-08, 21:28
Medlem
Bajslukts avatar
Så vilket land kommer gärningsmannen från den här gången då? Somalia? Afghanistan? Irak? Turkiet?

Citat:
– En pojke som är under 15 år kan misstänkas för det här mordförsöket. På grund av den låga åldern är han inte frihetsberövad. Det är särskilt känsligt när det gäller unga under 15 år, det finns ett särskilt regelverk, säger han.
Betyder det här att man skickar hem aset, fri att traska runt i stan? Eller placerar man honom tillfälligt på ett hem för unga?
Citera
2022-07-08, 21:29
Medlem
Gissningsvis så finns det en utveckling som kan få politiska konsekvenser inför valet när S och Morgan inte kan göra något åt kriminaliteten. Sedan finns risk att både MSM och polisen kommer bli väldigt begränsade i informationsgivning då S-regeringen är livrädda för den allmänna reaktionen. En minderårig MGM är ju inte jättevanligt och är det en migrant, så kommer det att hagla invektiv och epitet. Statistiskt och utifrån MO får jag intrycket att mer avancerade våldsdåd och sexuella övergrepp begångna av minderåriga visar sig vara migranter, men det är min uppfattning.
Senast redigerad av Abetterworld 2022-07-08 kl. 21:32.
Citera
2022-07-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akimcolor
Du är ute o cyklar

Polisen har uttryckligen sagt att det inte finns något samband mellan fallen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto