2022-07-06, 23:02
Medlem
Fan va alla börjar gilla knivar helt plötsligt är någon ny trend
Citera
2022-07-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B2ertil
Eller så har någon tutar i han skit eftersom han mådde dåligt

Citat:
Ursprungligen postat av Imthehero222
Sjukvården el pundarvänner?

Hans farsa.

Angående morsan har jag inte mycket till övers.. när båda andra syskona till A BER mamman att han ska få hjälp för han mår inte bra o så vägrar hon?
Har aldrig gillat V o kommer aldrig göra tyvärr.. vi är många i släkten. Så jag väljer vilka jag håller mig till.
Citera
2022-07-08, 13:11
Medlem
Citat:
Hans farsa.

Angående morsan har jag inte mycket till övers.. när båda andra syskona till A BER mamman att han ska få hjälp för han mår inte bra o så vägrar hon?
Har aldrig gillat V o kommer aldrig göra tyvärr.. vi är många i släkten. Så jag väljer vilka jag håller mig till.
Har personligen sett mamman skälla ut skolpersonal som tidigt har alarmerat om hans mående till henne och soc.
Polisanmäl pappan för att han förser sin som med droger. Vi alla kanske är medskyldiga till det fruktansvärda som hände? Även familjen.
Pojken skulle ha fått flyttat därifrån för länge sedan.
Även om mamman vägrat hjälp till sitt barn så hade det varit det bästa om släktingarna körde över mammans åsikter. Inte skyddat henne!
Någon i tråden skrev halvfungerande alkis.
Så är min uppfattning också om henne.
Mamman kan och vet allt när hon ränner omkring i Västerås, men helt blind/oförmögen om barns känslor och behov.
Citera
2022-07-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
Självklart har en förälder ansvar för sitt barn! SOC måste vetat hur illa det var med grabben?
Jag läste om det var i April eller Maj när ordförande i socialtjänsten gick ut och sa i en intervju att det blivit för mycket och att hon ska ägna tiden åt annat framöver.
Sedan alla ungdomsgårdar lades ned i Västerås så har det fullständigt fallerat nedåt, personerna som jobbade på ungdomsgårdarna visste vilka som hade det jobbigt även utanför skoltid och där satts extra resurser in.
Handlar mycket om pengar tyvärr. Tidigare var det kommunens ansvar att sätta in resurser på pojken.
Nu när han gjort sig skyldig till en kriminell handling är det statens kassa/bekymmer.

Kommunerna snålar på våra barns välbefinnande.
Västerås kommun inkl soc är inte oskyldiga till det som hände. Pojken har inte varit obekant namn hos soc.
Citera
2022-07-16, 02:21
Medlem
Citat:
Handlar mycket om pengar tyvärr. Tidigare var det kommunens ansvar att sätta in resurser på pojken.
Nu när han gjort sig skyldig till en kriminell handling är det statens kassa/bekymmer.

Kommunerna snålar på våra barns välbefinnande.
Västerås kommun inkl soc är inte oskyldiga till det som hände. Pojken har inte varit obekant namn hos soc.

Ja, psyk på Västerås hade i åratal en tradition att ge alla som sökte drogtest, för att när folk var positiva (En väldigt hög andel av alla som söker psykhjälp i Sverige) så hade man en ursäkt att skicka över patienter till den kommunala beroendevården, på så vis fick landstinget lite förbättrade siffror för vårdgaranti.

Hela det sociala skyddsnätet har sedan länge sen börjat raseras, det är bara att ingen brydde sig så länge Svenssons villa gick upp i pris varje år.
Citera
2022-07-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimistjavisst
Förvånar mig inte att Peter Linnteg är fadern, även kallad för limpan.

Träffade han när han bodde på ett boende jag jobbade på.
Ett djävulskt temperament, slår folk & en hund han har ibland på daglig basis. En 50 årig gubbe som sitter och injicerar testosteron ,plus alkohol och bensodiazepiner samt lite opiater på detta. allt med andra ord.
Brukar gärna skryta om att han är gammal boxare och om folk han gett stryk. uttrycket sådan far sådan son passar bra in.

Det är sorgligt att detta har hänt. Men att växa upp med en skitstövel till far med en uppväxt präglad av synnerligen grovt våld sätter sina spår i ett barns psyke. Hoppas grabben blir inspärrad i många år framöver. Men förmodligen blir det en 1 års volta på Sundbo ungdomshem på sin höjd.

Rört mig samma kretsar som Limpan sedan han bodde på Hammarby, medveten om att det har gått utför för honom, träffade honom på bussen för ca ett halvår sedan och då var det inga konstigheter trots att han hade blivit jäkligt smal. Vet att han spelade fotboll på hyfsad nivå och var med i VBK (brottning) och var jäkligt duktig på det sistnämnda. Känner inte till att han hållit på med boxning.
Dock så styrketränade vi på samma gym under flera år efter att han hade slutat med övrig idrott och var ganska krallig. Så humörsvängningar beror troligen på missbruket även om jag själv inte märkt något av detta de få gånger som jag träffat honom.
Citera
2022-07-21, 19:00
Medlem
Citat:
Har personligen sett mamman skälla ut skolpersonal som tidigt har alarmerat om hans mående till henne och soc.
Polisanmäl pappan för att han förser sin som med droger. Vi alla kanske är medskyldiga till det fruktansvärda som hände? Även familjen.
Pojken skulle ha fått flyttat därifrån för länge sedan.
Även om mamman vägrat hjälp till sitt barn så hade det varit det bästa om släktingarna körde över mammans åsikter. Inte skyddat henne!
Någon i tråden skrev halvfungerande alkis.
Så är min uppfattning också om henne.
Mamman kan och vet allt när hon ränner omkring i Västerås, men helt blind/oförmögen om barns känslor och behov.

Vad menar du med ränner omkring osv? Syftar ej på cityfestivalen.
Citera
2022-07-22, 01:16
Medlem
Mamman är en stor orsak till gärningen anser jag man kan inte skylla på pojken.
Citera
2022-07-22, 09:20
Medlem
Nu har åtal väckts mot Alex Engström för två fall av försök till mord samt ringa narkotikabrott.

Delar av attackerna finns dokumenterade på film.

Rektorn var den som blev angripen först. När han ropade på hjälp ingrep den andre mannen och blev då även han knivhuggen.

Det framkommer också att det var extremt nära att polis tvingades avlossa varningsskott mot Alex då han initialt inte släppte kniven på polisens uppmaningar.

Sökhistoriken i Alex dator visar att han sökt på saker som "The boy who grew up to kill 35 people in 24 h", "The psycho who massacred 12 people", "Bob höggs i halsen av sin bror, var helt svart i ögonen" och "almost getting away with murder".

Han berättar att han röker cannabis nästan dagligen och får Xanor (en bensodiazepin) av sin pappa. På morgonen innan mordförsöken skriver han till en vän att han har psykoser och "Jag är en bitch med svagt psyke".

I förhör erkänner Alex att han hade uppsåt att döda de två männen. Enligt honom trodde han att de var civilspanare som var ute efter honom.

Västmanlands tingsrätt:
Citera
2022-07-22, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nu har åtal väckts mot Alex Engström för två fall av försök till mord samt ringa narkotikabrott.

Rektorn var den som blev angripen först. När han ropade på hjälp ingrep den andre mannen och blev då även han knivhuggen.

Det framkommer också att det var extremt nära att polis tvingades avlossa varningsskott mot Alex då han initialt inte släppte kniven på polisens uppmaningar.

Sökhistoriken i Alex dator visar att han sökt på saker som "The boy who grew up to kill 35 people in 24 h", "The psycho who massacred 12 people", "Bob höggs i halsen av sin bror, var helt svart i ögonen" och "almost getting away with murder".

Han berättar att han röker cannabis nästan dagligen och får Xanor (en bensodiazepin) av sin pappa. På morgonen innan mordförsöken skriver han till en vän att han har psykoser och "Jag är en bitch med svagt psyke".

I förhör erkänner Alex att han hade uppsåt att döda de två männen. Enligt honom trodde han att de var civilspanare som var ute efter honom.

Västmanlands tingsrätt:

Som förebild och pappa ska man väl för helvete inte ge droger till sin son, vilken åsna till pappa och mamman då vad gör hon, jävla pajas hon med.
Citera
2022-07-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Västmanlands tingsrätt:

Obehagligt att läsa fup,en. Paranoia, självskadebeteende, stryk av farsan och bli inmatad med polisförakt och Droger på moset. Fyfan. Stackars barn.
Citera
2022-07-22, 18:57
Medlem
Citat:
Vad menar du med ränner omkring osv? Syftar ej på cityfestivalen.
Mamman både syns och hörs överallt med en doft av folköl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in