2022-07-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Om man gör skit påverkad är man skit helt enkelt nykter oxå. Killen är uppenbarligen ett riktigt litet psykfall med förmodligen något mindervärdeskomplex.

Eller så har någon tutar i han skit eftersom han mådde dåligt
Citera
2022-07-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B2ertil
Eller så har någon tutar i han skit eftersom han mådde dåligt
Sjukvården el pundarvänner?
Citera
2022-07-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Jodå, här har vi Flashbacks konferencier som dels talar om yttrandefriheten på detta forum, men bestämmer samtidigt vad folk ska skriva. Hej å hå! Eller är det bara en lillgammal loser som startar nya användare hela tiden? Jag tänker på att han verkar känna till så mycket om FB trots att han bara varit reggad i drygt ett år men har skrivit så få inlägg. Möjligen kan samme person ha fyllt aderton år 2021 - men ändå han välkomnar förstagångspostare med sina egna femton inlägg, slår på stora trumman och försöker samtidigt att dirigera medlemmarna. Javisst!

Tycker också om (så brådmogen han är) att med en förälders auktoritet försöka visa vart skåpet ska stå genom att betona första person plural i sina egna åsikter.

Däremot kan man ändå skymta det lilla barnet när han använder BRÅ som källhänvisning till sina egna betraktelser. Det är tydligt att han inte förstår att om man citerar någon eller något så ska det vara ordagrant och just inom citationstecken, annars är det ingen källa. Och det oavsett om man har läst fakta och statistik från Brottförebyggande Rådet.

Som jag skrev i ett annat inlägg så önskar jag ingen något illa, men i såna här fall när det flamsas, outas och pekfingras om möjliga gärningspersoner, brottsoffers och dennes släktingar och vänner så känns det lite i gubben (det vill säga mig själv) att den lillgamla losern borde få känna på lite av sin egen medicin. Att det hejvilt kommer att spekuleras och outas om någon han håller av enbart bara för att ungjäveln är så typig och nonchalant.

SecretQ
Kliv av dina höga hästar. Egna betraktelser??Svårt att att argumentera mot fakta avseende brottslighet hos invandrare.
Bara för att du är vänster och inte VILL att verkligheten ser ut som den gör. Dystert javisst men så är det, och värre lär det bli.
Och att kommentera hur man citerar en källa, löjeväckande, detta är FB … ingen vetenskaplig tidskrift.
Att du råkar känna inblandade i detta fall förändrar inte heller hur FB fungerar…
”Ungjävel”.. haha..
Din gamla vänstervridna gubbjävel, res dig från datorn i din inrökta sunkiga lägenhet o stig ut i verkligheten.
Senast redigerad av Uncommon123 2022-07-02 kl. 19:20.
Citera
2022-07-04, 10:01
Medlem
Förvånar mig inte att Peter Linnteg är fadern, även kallad för limpan.

Träffade han när han bodde på ett boende jag jobbade på.
Ett djävulskt temperament, slår folk & en hund han har ibland på daglig basis. En 50 årig gubbe som sitter och injicerar testosteron ,plus alkohol och bensodiazepiner samt lite opiater på detta. allt med andra ord.
Brukar gärna skryta om att han är gammal boxare och om folk han gett stryk. uttrycket sådan far sådan son passar bra in.

Det är sorgligt att detta har hänt. Men att växa upp med en skitstövel till far med en uppväxt präglad av synnerligen grovt våld sätter sina spår i ett barns psyke. Hoppas grabben blir inspärrad i många år framöver. Men förmodligen blir det en 1 års volta på Sundbo ungdomshem på sin höjd.
Citera
2022-07-05, 02:54
Medlem
Mig har inte mammam alla hästar hemma. Sprang på henne på Västerås cityfestival. Hon såg så glad och taggad ut och skulle ta några kalla.

Hon hängde med en av sina barndomsvänner dotter, dom bar exakt likadana nyinköpta harembyxor. Likt ett tonårs häng. Hon såg väldigt oberörd ut. Skrattade och och dansa

Kanske inte jätte många som ens skulle tänka en tanke på festligheter och tillställningar atm.
För inne och sörjer, det gör hon inte
Citera
2022-07-05, 04:55
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkloss
Dom hängde ut morbron som en pundare pga hans tatueringar.han dricker knappt.
Alex har vart världens finaste kille, han är social, skötsam och ansvarsfull och dom har svartmålat alla. Den här tråden har gett mig en stor sorg. Dom vet ingenting men har velat haft en kula i hans huvud istället för hjälp. Han har uppenbarligen en psykos. Det här är inte A.
Är det inte alltid sån otur att de är de finaste, skötsamma och ansvarsfulla killarna som begår dessa brott?

Säg vad du vill, hugger man iskallt två människor förtjänar man fan inte att vandra på Sveriges gator. A bör låsas in, otroligt länge.
Citera
2022-07-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Mig har inte mammam alla hästar hemma. Sprang på henne på Västerås cityfestival. Hon såg så glad och taggad ut och skulle ta några kalla.

Hon hängde med en av sina barndomsvänner dotter, dom bar exakt likadana nyinköpta harembyxor. Likt ett tonårs häng. Hon såg väldigt oberörd ut. Skrattade och och dansa

Kanske inte jätte många som ens skulle tänka en tanke på festligheter och tillställningar atm.
För inne och sörjer, det gör hon inte
Finns många som har haremsbyxor och inte har alla hemma. Att mamman dansar och har kul betyder inte att hon är glad inombords.
Just i det här fallet så är det en mamma som brustit i sitt ansvar som förälder. Pga alkohol och våldsam relation med pappan till A.

Känner till familjen genom pojkens tidigare skola. Det har gjorts insatser från skolan, flertal socanmälningar och försök att samtala med mamman. Förgäves då mamman inte ville se problemet med hans humör mm. Allt var skolans, klasskompisar fel mm enligt mamman.
Totalt blind att hennes eget leverne med alkohol och våldsamma förhållande med pappan skadat A.

Förstår att det ser illa ut att dansa omkring på en festival, men den här mamman är oförmögen att ta ansvar. Pojken skulle ha blivit omhändertagen för många år sedan.
Citera
2022-07-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthehero222
Finns många som har haremsbyxor och inte har alla hemma. Att mamman dansar och har kul betyder inte att hon är glad inombords.
Just i det här fallet så är det en mamma som brustit i sitt ansvar som förälder. Pga alkohol och våldsam relation med pappan till A.

Känner till familjen genom pojkens tidigare skola. Det har gjorts insatser från skolan, flertal socanmälningar och försök att samtala med mamman. Förgäves då mamman inte ville se problemet med hans humör mm. Allt var skolans, klasskompisar fel mm enligt mamman.
Totalt blind att hennes eget leverne med alkohol och våldsamma förhållande med pappan skadat A.

Förstår att det ser illa ut att dansa omkring på en festival, men den här mamman är oförmögen att ta ansvar. Pojken skulle ha blivit omhändertagen för många år sedan.

Men hur FAN kan det bli morsans problem om SOC varit inblandade?
Isf borde väl SOC tagit sitt arbete i förakt och gjort något åt detta.
ÄR DET INTE DERAS ANSVAR att förflytta grabben eller har man skitit i att ta upp dessa anmälningar??
Citera
2022-07-06, 08:46
Medlem
Yttersta ansvaret ligger väl på föräldrarna, om mamman är ngn 50 åring som springer ute och festar på som en tonåring då är man en dålig förebild och pappan verkar ju om jag läser tidigare i tråden vara en pundare som boxar på folk och skryter med det, ja då kan det inte bli annat med sonen, tragiskt.
Citera
2022-07-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
Men hur FAN kan det bli morsans problem om SOC varit inblandade?
Isf borde väl SOC tagit sitt arbete i förakt och gjort något åt detta.
ÄR DET INTE DERAS ANSVAR att förflytta grabben eller har man skitit i att ta upp dessa anmälningar??
Föräldrarna har alltid ansvar för sina barn.
Bara för soc är inblandade så krävs det samarbete med vårdnadshavare. Vägrar vårdnadshavare samarbeta så krävs det ganska mycket för att plocka ett barn. Sen går det såklart att diskutera vidare i hur slappa och nonchalanta soc är.
Citera
2022-07-06, 11:13
Medlem
Citat:
Bara för soc är inblandade så krävs det samarbete med vårdnadshavare. Vägrar vårdnadshavare samarbeta så krävs det ganska mycket för att plocka ett barn. Sen går det såklart att diskutera vidare i hur slappa och nonchalanta soc är.
Om jag inte fattat fel så är ett omhändertagande också det enda konkreta verktyget som står till buds. Tröskeln för detta är såklart väldigt hög men innan dess finns det inte mycket de kan göra mer än att upplysa, stödja, ge råd eller be på sina bara knän till vårdnadshavare att get sin shit together. De har inga tvingande metoder vad jag vet.

Det blir också en effekt i den andra änden av skalan, det finns innan ett omhändertagande heller inte mycket konkret hjälp att få för en vårdnadshavare som ber på sina bara knän när de inte efter bästa förmåga kan kontrollera ett barn som hellre influeras av exvis en hyllad och glorifierad destruktiv livsstil.

Hur det ser ut i det här fallet får väl var och en bedöma (ähum) men på gott och ont så kan inte soc eller någon annan göra så mycket efter eget huvud.
Citera
2022-07-06, 22:18
Medlem
Citat:

Självklart har en förälder ansvar för sitt barn! SOC måste vetat hur illa det var med grabben?
Jag läste om det var i April eller Maj när ordförande i socialtjänsten gick ut och sa i en intervju att det blivit för mycket och att hon ska ägna tiden åt annat framöver.
Sedan alla ungdomsgårdar lades ned i Västerås så har det fullständigt fallerat nedåt, personerna som jobbade på ungdomsgårdarna visste vilka som hade det jobbigt även utanför skoltid och där satts extra resurser in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in