2022-06-23, 12:42
Medlem
Aftonbladet Melvin skriver Mordmisstänkt i rubriken men i artikeln är han misstänkt för mordförsök.
Citera
2022-06-23, 12:49
Medlem
Pickadollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det är Alex. Se häktningsprotokollet.

Ja det bekräftades IDAG. Jag skrev igår..?
Citera
2022-06-23, 12:56
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinkmacka1
Fyfan. Stackars barn. Han lär inte ha fått en fin uppväxt. Så tråkigt. Uppenbarligen har inte Sveriges stöd ens tagit det på allvar. Det känns som att de klagar på långa köer och för lite resurser men resurserna läggs på helt onödiga saker.. Iaf hos soc. Känns alltid som att de prioriterar lite knäppt och inte rycker in när de bör. Tänk om soc och bup hade tagit hand om denna unge i tid så han hade kunnat få en hyfsad uppväxt och hjälp med eventuella trauman. Men jag antar att sådant här händer när resurserna är för få och köerna är för långa. Ngt måste verkligen göras för att ändra systemet. Han är inte direkt den enda som har hamnat i en sån här sits. Usch så tragiskt. Men med detta menar jag inte att det är ok att göra ngt sådant (ifall det nu är han), men man får ändå lite förståelse. Detta hade förmodligen aldrig hänt om barnet hade fått det omhändertagande och den uppväxt ett barn behöver. Sjukt tragiskt. Sverige är verkligen urkassa på den punkten.

Något står inte rätt till när ngt sånt här ska behöva hända innan någon av statens hjälpmedel rycker in. Helt sjukt.
Lägg av att skjuta över skulden på annan. Det finns barn som växer upp under vidrigare omständigheter dom springer inte runt och knivhugger folk.
Citera
2022-06-23, 13:45
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja det var intressant.. Mammas nya kille.. En glutt på hans FB så håller han på med styrkelyft jobbar eller har jobbat som kock och innehar fina kockknivar. Blir inte förvånad om någon av hans knivar är vapnet ifråga. Verkar vara en trevlig karl men kanske ställde krav på styvsonen som inte klarade av och hantera det.

Blir intressant vad som hände i lgh innan dådet på gatan, hade polisen/säpo uppmärksammat att AE var på väg att begå brott då insattsstyrkan var på plats innan ?

Jag tror lgh var tom och han var ute redan, hämtat hunden från far ?

Även därför polis var så snabbt på plats (inom 60 sec) vid BO då de var en del i insatsen ?

Kan vi gissa att grabben ses som en incel och byggt ett hat mot det här samhället som mest verkar gynna blattar, som sen svenska wt-tjejer gärna blir påsatta av ?
Hittade ingen E**ström i vänlistan och han känns väl rätt normal och kanske inte så sugen på att flytta in hos en psykkärring? Min gissning är att ungen och morsan har blivit vräkta. Sen har M GM hotat med att spränga lägenheten, ta gisslan eller något annat så att insatsstyrkan larmades.

Sen blev det ändrade planer och han begav sig ut istället.

Incel känns inte relevant i detta fall. Tjejer gillar psykfall med aggressionsproblematik.
Citera
2022-06-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hittade ingen E**ström i vänlistan och han känns väl rätt normal och kanske inte så sugen på att flytta in hos en psykkärring? Min gissning är att ungen och morsan har blivit vräkta. Sen har M GM hotat med att spränga lägenheten, ta gisslan eller något annat så att insatsstyrkan larmades.

Incel känns inte relevant i detta fall. Tjejer gillar psykfall med aggressionsproblematik.

Men vilken tid var insatsstyrkan vid lägenheten?
Citera
2022-06-23, 14:46
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickadollan
Ja det bekräftades IDAG. Jag skrev igår..?

ja, så det var redan klart med andra ord. bara du som inte ville tro
Citera
2022-06-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
ja, så det var redan klart med andra ord. bara du som inte ville tro

Det är morsans fel som inte hållit ordning på grabben
Citera
2022-06-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Du har nog rätt i att de blivit vräkta/flyttat och den mannen inte har något alls med morsan och 16-åringen att göra.
Citera
2022-06-23, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojmast
Du har nog rätt i att de blivit vräkta/flyttat och den mannen inte har något alls med morsan och 16-åringen att göra.

Dom har varken blivit vräkta eller har flyttat
Citera
2022-06-23, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Lägg av att skjuta över skulden på annan. Det finns barn som växer upp under vidrigare omständigheter dom springer inte runt och knivhugger folk.
Det är inte det jag menar. Jag romantiserar eller accepterar inte det han har gjort. Det är helt sinnessjukt. MEN med hjälp av andra hade det kunnat förhindras om han hade fått den hjälp han behövde. Om han tex hade blivit omplacerad eller fått hjälp av soc/bup hade detta kanske inte hänt. Det är ej deras fel men staten hade kunnat bidra till att detta ej hände.
Citera
2022-06-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speed80
Nya uppgifter i lokaltidningen
Läget för rektorn har gått från kritiskt till allvarligt
Äntligen en ljuspunkt i den här nattsvarta sörjan.
Citera
2022-06-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja det var intressant.. Mammas nya kille.. En glutt på hans FB så håller han på med styrkelyft jobbar eller har jobbat som kock och innehar fina kockknivar. Blir inte förvånad om någon av hans knivar är vapnet ifråga. Verkar vara en trevlig karl men kanske ställde krav på styvsonen som inte klarade av och hantera det.

Blir intressant vad som hände i lgh innan dådet på gatan, hade polisen/säpo uppmärksammat att AE var på väg att begå brott då insattsstyrkan var på plats innan ?

Jag tror lgh var tom och han var ute redan, hämtat hunden från far ?

Även därför polis var så snabbt på plats (inom 60 sec) vid BO då de var en del i insatsen ?

Kan vi gissa att grabben ses som en incel och byggt ett hat mot det här samhället som mest verkar gynna blattar, som sen svenska wt-tjejer gärna blir påsatta av ?

Det där får mig galen. Vad är oddsen att de är på hans adress och sedan utför han det dådet? Det känns ju som att det måste vara relaterat. Något stämmer inte riktigt Han måste ju haft hunden hemma hos sig, för jag menar varför skulle han gå till sin far för att hämta hunden. Hunden har ju inte bidragit med ngt direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in