2022-07-08, 11:19
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Visst rör jag ihop saker ibland, precis som alla människor gör. Har som sagt inga problem med det, ser ingen prestige i det, till skillnad mot dig.

Som sagt, vet inte varför du lägger dig i detta. Det rör inte dig. Du borde skriva ännu ett inlägg om Stigs utstämpling, och om hur omöjlig han är som GM istället. Du vinner säkert någon oinsatt persons röst.

1. Jag har har aldrig skrivit att du rört ihop saker. Det är ditt påstående om mig, som du tydligen kan stå för.
(FB) Skandiamannen

2. Jag har aldrig heller påstått att SE är omöjlig som GM.

Du fortsätter att påstå saker när dina argument tryter, istället för att fokusera på sak och återkomma med källor. Varför ska vi inte få be dig om detta?
Citera
2022-07-08, 11:26
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Jo, hon förhörs tre månader efter mordet och verkar synnerligen osäker. "han hade väl keps" "han brukar väl ha keps". Sen är det förhörsledaren som nämner öronlappar. Ska man tro henne så ska SE ha begie Duffel med träknappar på sig. Sen kommer hon tillbaka nån månade senare, gissar att hon då pratat med den andra vakten och plötsligt ändrar sig till bl.a. mörk rock. Vad de säger vid Grand har ingen bäring mot just SE.

Jag menar mer att SE själv, eller ev. hans fru som borde haft koll, sagt att han ägde keps med öronlappar och knäppe men typ inte hade den på sig den kvällen.

Ja, en sådan källa hade klart varit mer tillförlitlig.
Det ena är såklart att han ska ha ägt en sådan mössa, det andra är sedan att han skulle haft den på den aktuella kvällen.
Vi ser endast i vittnesmålen från Grand att en keps med öronlappar nämns.

Vid mordplatsen är det främst mössa el. barhuvad.
Delsborn säger "grå herrhatt" och senare Sherlock Holmes-mössa.
Jeppsson säger "keps-liknande".
Citera
2022-07-08, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
1. Jag har har aldrig skrivit att du rört ihop saker. Det är ditt påstående om mig, som du tydligen kan stå för.
(FB) Skandiamannen

2. Jag har aldrig heller påstått att SE är omöjlig som GM.

Du fortsätter att påstå saker när dina argument tryter, istället för att fokusera på sak och återkomma med källor. Varför ska vi inte få be dig om detta?

Munhugg och tjuvnyp här i tråden hör till, som du vet. Jag får det hela tiden. Jag använder mig därför av samma lumpna retorik, smårisigt så klart. Men man vinner uppenbarligen ingenting på att vara en hyvens och skön prick härinne, tyvärr.

Gällande SEs keps med öronlappar, så häpnar jag en smula över att somliga är obekant med den (eller om de bara låtsas). Hänger man i den här tråden 24/7, så anser jag att man åtminstone bör ha vissa kunskaper som rör trådens huvudperson (och huvudbonader).

Min känsla av dig, är att du ser SE helt omöjlig som GM, därför avfärdar minsta lilla uppgift som faktiskt är misstänkt kring honom, även personer i hans närhet. Oavsett fakta och indicier man slänger fram, så avfärdas de. Då tröttnar man efter ett tag. Du har goda och breda kunskaper kring MOP, det respekterar jag, det vet du.
Citera
2022-07-08, 12:14
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Munhugg och tjuvnyp här i tråden hör till, som du vet. Jag får det hela tiden. Jag använder mig därför av samma lumpna retorik, smårisigt så klart. Men man vinner uppenbarligen ingenting på att vara en hyvens och skön prick härinne, tyvärr.

Gällande SEs keps med öronlappar, så häpnar jag en smula över att somliga är obekant med den (eller om de bara låtsas). Hänger man i den här tråden 24/7, så anser jag att man åtminstone bör ha vissa kunskaper som rör trådens huvudperson (och huvudbonader).

Min känsla av dig, är att du ser SE helt omöjlig som GM, därför avfärdar minsta lilla uppgift som faktiskt är misstänkt kring honom, även personer i hans närhet. Oavsett fakta och indicier man slänger fram, så avfärdas de. Då tröttnar man efter ett tag. Du har goda och breda kunskaper kring MOP, det respekterar jag, det vet du.

Problemet är att du du påstår att SE bar en keps med öronlappar under mordnatten. Finns inga bevis för det. Han har visat upp sin klädsel mordnatten. Finns heller inga bilder någonstans där SE skulle ha keps med uppknäppta öronlappar. Vad velande och osäkra vakter säger tre månader efter mordet är inte bevis eller ens belägg på det. I så fall måste du acceptera att samma vakt säger beige Duffel med träknappar.

För övrigt har inget vittne på mordplatsen sett GM med en jätte gubbkeps guppande på huvudet. Undrar hur KP och HM kom runt det? Du kanske kan förklara det?
Citera
2022-07-08, 12:43
Medlem
Citat:
Problemet är att du du påstår att SE bar en keps med öronlappar under mordnatten. Finns inga bevis för det. Han har visat upp sin klädsel mordnatten. Finns heller inga bilder någonstans där SE skulle ha keps med uppknäppta öronlappar. Vad velande och osäkra vakter säger tre månader efter mordet är inte bevis eller ens belägg på det. I så fall måste du acceptera att samma vakt säger beige Duffel med träknappar.

För övrigt har inget vittne på mordplatsen sett GM med en jätte gubbkeps guppande på huvudet. Undrar hur KP och HM kom runt det? Du kanske kan förklara det?

Och där kom jättegubbskepsen igen

Ingen gubbkeps i normalstorlek här inte..

😂😂😂
Citera
2022-07-08, 12:45
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase
Och där kom jättegubbskepsen igen

Ingen gubbkeps i normalstorlek här inte..

😂😂😂

Jo märkligt att ingen på mordplatsen noterat en jättekeps på GM.
Citera
2022-07-08, 13:01
Medlem
Citat:
Jo märkligt att ingen på mordplatsen noterat en jättekeps på GM.

Och SE hade ingen handväska i normalstorlek; det var en jättehandväska?

Eller det kanske passar bättre i sammanhanget att han hade en jätteliten handväska?

Såpass liten att det inte kan vara den typen av handväska YN såg?
Citera
2022-07-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase
Och SE hade ingen handväska i normalstorlek; det var en jättehandväska?

Eller det kanske passar bättre i sammanhanget att han hade en jätteliten handväska?

Såpass liten att det inte kan vara den typen av handväska YN såg?

Man kan ju också fråga sig om en normalstor handledsväska rymmer en revolver med minst 4 tums pipa eller fumlade mannen med handledsväskan för att få undan något annat?
Citera
2022-07-08, 14:12
Medlem
Hur många av er som definitivt tror att SE är oskyldig anser att det finns en möjlighet att han är mördaren? Känns som att det är en förutsättning för att en diskussion ska kunna vara givande.
Citera
2022-07-08, 14:37
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Hur många av er som definitivt tror att SE är oskyldig anser att det finns en möjlighet att han är mördaren? Känns som att det är en förutsättning för att en diskussion ska kunna vara givande.

Hade någon kommit med hållbar substans/bevis så hade gärna SE fått varit GM. Problemet är att jag kan inte se att det finns någonting som talar för det. Ingen beskrivning på mordplatsen stämmer mot SE. Vapen finns ingenting. Han personligt, social snäll och helt utan våldskapital.
En helt anpassad försäkringsanställd skulle plötsligt vid 52 års ålder plötsligt visa ett enormt våldskapital. Inget talar för det. Tycker nog man kan kräva mer av dem som anklagar honom mer än, typ "han måste haft ett vapen för Palme vet vi blev skjuten".
Citera
2022-07-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Man kan ju också fråga sig om en normalstor handledsväska rymmer en revolver med minst 4 tums pipa eller fumlade mannen med handledsväskan för att få undan något annat?

Säg det; YN ser inte vad för nåt han stoppar ner/plockar upp.

Revolvern vill man främst tro, men kan ju vara glasögon.. lägga i eller ta upp.
Citera
2022-07-08, 15:10
Medlem
Citat:
Hade någon kommit med hållbar substans/bevis så hade gärna SE fått varit GM. Problemet är att jag kan inte se att det finns någonting som talar för det. Ingen beskrivning på mordplatsen stämmer mot SE. Vapen finns ingenting. Han personligt, social snäll och helt utan våldskapital.
En helt anpassad försäkringsanställd skulle plötsligt vid 52 års ålder plötsligt visa ett enormt våldskapital. Inget talar för det. Tycker nog man kan kräva mer av dem som anklagar honom mer än, typ "han måste haft ett vapen för Palme vet vi blev skjuten".

"Ingen beskrivning på mordplatsen stämmer mot SE"

Mannen på DBG då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in