Citat:
Du verkar veta att det var "hörd av polis" som SE verkligen sa.
Jag vill påstå att vi inte vet vad han sagt och ser som sagt andra alternativ givet hur SE utvecklar det senare. Vi ser bara hur Gahn uppfattade det och vad som finns antecknat.
Kanske sa inte SE "brysk" heller utan något annat som är än mer överensstämmande med hur Söderström försökte få in Lisbeth i bilen och som slog ifrån sig?
Du får gärna fortsätta försvara dessa lögner för din GM, men enligt mig är dom både idiotiska och förklaras enklare med att han faktiskt var där.
Vad KP sagt om att öppna utredningen p.g.a. uppgifter som helt friar SE, har jag inte sett. Låter märkligt. Du får gärna hänvisa till källan.
Din sista mening tolkar jag som att du snarare tror på fler bevis för SE som GM? (pekar mot SE?)
Jag tror tvärtom att teorin var som starkast den 10/6 -2020 någon minut innan presskonferensen.
Jag tror, trots Netflix-serien, att folk över tid börjar betvivla detta.
Och jag tror att fler redan börjat tvivla.
Jag vill påstå att vi inte vet vad han sagt och ser som sagt andra alternativ givet hur SE utvecklar det senare. Vi ser bara hur Gahn uppfattade det och vad som finns antecknat.
Kanske sa inte SE "brysk" heller utan något annat som är än mer överensstämmande med hur Söderström försökte få in Lisbeth i bilen och som slog ifrån sig?
Du får gärna fortsätta försvara dessa lögner för din GM, men enligt mig är dom både idiotiska och förklaras enklare med att han faktiskt var där.
Vad KP sagt om att öppna utredningen p.g.a. uppgifter som helt friar SE, har jag inte sett. Låter märkligt. Du får gärna hänvisa till källan.
Din sista mening tolkar jag som att du snarare tror på fler bevis för SE som GM? (pekar mot SE?)
Jag tror tvärtom att teorin var som starkast den 10/6 -2020 någon minut innan presskonferensen.
Jag tror, trots Netflix-serien, att folk över tid börjar betvivla detta.
Och jag tror att fler redan börjat tvivla.
Men herregud; du gnäller om körsbärsplockning…
Du läser uppenbarligen inte vad jag skrivit i tidigare inlägg.
SE har nämnt polisens behandling av Lisbeth; huruvida han sade bryskt eller ej det vet vi inte. Men något har han ju sagt eftersom Gahn nämner detta. Detta är ok för dig.
Men; det gäller inte SE’s kontakt med polisen? Varför? Någon form av dialog gällande SE kontakt med polis bör väl gälla även här? Precis som behandlingen av Lisbeth?
Enligt Gahn så sade SE att han blivit hörd av polis. Det är troligt att hon bör ha kommit ihåg om SE påstod att han blev dissad av polis och därmed inte hörd.
Sen tycks du inte reflektera överhuvudtaget vad en GM säger 15 min efter skotten och säger en annan dagar och veckor efter. Det är där och då som gäller.
Gällande KP ord om att öppna PU på nytt; detta har jag i minnet när ”ingenjören” var på tapeten och krav på att PU skulle öppna ärendet på nytt igen;då vill jag minnas att KP sade att det krävdes ganska avgörande bevisning för att ärendet skulle återupptas; m a o inte totalstopp; om det framkommer avgörande uppgifter så öppnas ärendet på nytt.