2022-07-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Hur vet du vilken position han satte henne i?

Det är ju inte relevant. Det är gravt oetiskt att ingå i sexuella relationer med anställda vars jobb är direkt beroende av personen i fråga.

Personen Bill Gates ingick relation med var ju också ”med på det”. Man har ett ansvar som VD för ett företag. Jag har sjukt svårt att se att du och hrmongo på riktigt tycker att detta är OK.
Citera
2022-07-07, 14:20
Medlem
Citat:
Beror på vilken position han satte henne i, vissa är förnedrande.

Jag tror jag och de flesta här inne helt enkelt inte är så intresserade av kändis-skvaller osv.

Måste väl ändå vara av intresse som aktieägare när VDn för bolaget gör saker som otaliga antal VDar fått kicken för?
Citera
2022-07-07, 14:34
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det är ju inte relevant. Det är gravt oetiskt att ingå i sexuella relationer med anställda vars jobb är direkt beroende av personen i fråga.

Personen Bill Gates ingick relation med var ju också ”med på det”. Man har ett ansvar som VD för ett företag. Jag har sjukt svårt att se att du och hrmongo på riktigt tycker att detta är OK.

Kanske för att du hittat på hälften av vad som hänt och förvandlat det till sanning i ditt eget huvud? Och för att du kanske är omedveten om hur jobbig och påstridig en kvinna kan bli när man inte vill ha sex med dem?
Vad är det som får dig att utesluta alternativet att Elon är för snäll och låter sig utnyttjas av en kvinna som vill att arvsmassan till sina barn skall komma från en av de rikaste männen på jorden, och därmed också underhållsbidraget?
Citera
2022-07-07, 14:39
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Beror på vilken position han satte henne i, vissa är förnedrande.

Jag tror jag och de flesta här inne helt enkelt inte är så intresserade av kändis-skvaller osv.

Med tanke på personkulten kring Musk och den höga värderingen av Tesla enligt traditionella nyckeltal som en hel del härleder till honom så är det definitivt relevant.
Citera
2022-07-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Kanske för att du hittat på hälften av vad som hänt och förvandlat det till sanning i ditt eget huvud? Och för att du kanske är omedveten om hur jobbig och påstridig en kvinna kan bli när man inte vill ha sex med dem?
Vad är det som får dig att utesluta alternativet att Elon är för snäll och låter sig utnyttjas av en kvinna som vill att arvsmassan till sina barn skall komma från en av de rikaste männen på jorden, och därmed också underhållsbidraget?

🤣🤣🤣🤣. Ja. Det är nog världens rikaste man, som inte bara är majoritetsägare utan även VD över Neuralink som låtit sig bli utnyttjad av en anställd. Du är fan helt sinnessjuk.

Du har nog rätt, Elon är nog helt enkelt för snäll, he can do No wrong.

Du tror säkert, likt många andra, att Elons primära hem är antingen fabriksgolvet eller ett ”50k bunk house close to boca chica”.
Senast redigerad av job230ge 2022-07-07 kl. 14:52.
Citera
2022-07-07, 15:19
Medlem
rrpipers avatar
Citat:

Finns ingen kvinna som sexstalkar en ointresserad man om hon inte är ett extraordinärt psykfall. Så om Musk har haft problem med detta så är det sannolikt självförvållat av hans aktiva deltagande i någon form av flirt.

Sedan gör det inte saken så mycket bättre om han är för snäll och låter sig utnyttjas till att avla barn. Svagt och omdömeslöst.
Citera
2022-07-07, 15:21
Medlem
Citat:
Jag är inte aktieägare i Neuralink. Är du?

Jag tror du leker dum. Får en styrelsemedlem/Vd sparken är det praxis att styret i andra bolag personen i fråga är inblandad i ses över. Du vet såklart detta men försöker leka dum
Citera
2022-07-07, 15:36
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jag är inte aktieägare i Neuralink. Är du?

Dom försökte ju dölja tvillingarna med namnbyten. Patetiskt. Hade varit en annan sak om han skröt vitt och brett om hans vilda säd-spridande med stolthet. Nu försöker han bara smussla med det. Patetiskt. Hur mycket annat smusslar han med?
Citera
2022-07-07, 15:40
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Dom försökte ju dölja tvillingarna med namnbyten. Patetiskt. Hade varit en annan sak om han skröt vitt och brett om hans vilda säd-spridande med stolthet. Nu försöker han bara smussla med det. Patetiskt. Hur mycket annat smusslar han med?

In April, Musk and Zilis filed a petition to change the name of the twins to "have their father's last name" and contain their mother's last name as part of their middle name, the report said, citing court documents. A month later, a Texas judge approved the petition, the report added.

Den slog tillbaka snabbt du!
Citera
2022-07-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Med tanke på personkulten kring Musk och den höga värderingen av Tesla enligt traditionella nyckeltal som en hel del härleder till honom så är det definitivt relevant.
Det är inte folk som köper aktier som härleder det till honom. Folk som job230ge sitter halva dagarna och läser skvallertidningar, köper inga aktier, men hittar på massa fantasier om varför andra köper aktier. Det är en riktig jävla IQ80-röra med puckon som intalar varandra att deras puckade verklighetsuppfattning måste vara hur saker ligger till.

Det är ju inte ett speciellt unikt case utan vi har väldigt många, väldigt stora sådana här sjuka rörelser 2022.

Folk köper inte aktier pga Elon Musk, de köper aktier pga Tesla. Antagligen är Elon Musk viktig av den enkla anledningen att hur mycket det än får de där IQ80 att gråta så är han extremt kompetent och arbetar som 20 personer. Men viktig är inte samma sak som personkult. Personkulten står hatarna för i sin uppenbarligen sorligt tomma vardag.
Citera
2022-07-07, 15:56
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Det är inte folk som köper aktier som härleder det till honom. Folk som job230ge sitter halva dagarna och läser skvallertidningar, köper inga aktier, men hittar på massa fantasier om varför andra köper aktier. Det är en riktig jävla IQ80-röra med puckon som intalar varandra att deras puckade verklighetsuppfattning måste vara hur saker ligger till.

Det är ju inte ett speciellt unikt case utan vi har väldigt många, väldigt stora sådana här sjuka rörelser 2022.

Folk köper inte aktier pga Elon Musk, de köper aktier pga Tesla. Antagligen är Elon Musk viktig av den enkla anledningen att hur mycket det än får de där IQ80 att gråta så är han extremt kompetent och arbetar som 20 personer. Men viktig är inte samma sak som personkult. Personkulten står hatarna för i sin uppenbarligen sorligt tomma vardag.

Håller med helt och fullt.
Citera
2022-07-07, 16:05
Medlem
rrpipers avatar
Citat:

Jag handlar (kortar) i alla fall Tesla periodvis delvis baserat på Musk, men baserat på en helhetsbild såklart. Tycker det är en bra hedge mot massa annat då jag inte tror att Tesla har så mycket mer att ge även i best case scenario. Men jag tror absolut att Musk spelar roll för värderingen av företaget. Sen tycker jag inte illa om Musk, jag tycker han verkar rätt skön men överdriver en del och väldigt risktagande personlighet. Jag är tveksam till att företaget värderas så högt som det gör och jag bedömer att det är delvis pga honom. Jag är tveksam till att en person kan göra sån stor skillnad för ett företag i form av mental förmåga men å andra sidan tror jag det är positivt för Tesla att en enda person har så stor makt som Musk har över företaget. Men han känns inte helt stabil och därmed är han även ett potentiellt hot mot Tesla och aktiekursen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in