2022-08-10, 08:14
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealWolodarksi
Jaha, nu sålde daddy musk för flera miljarder.

Hur känns det med att sitta sist kvar med svarte-petter?

Känns jävligt bra att vara mig och inte dig, tro mig.
Citera
2022-08-10, 09:10
Medlem
Ta de lugnt! Elon säljer bara så att ni kära retailinvesterare ska få köpa till rea! Han slulle aldrig dumpa hundratals miljarder i aktier för att han tycker aktien är övervärderad
Citera
2022-08-10, 09:20
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag undrade vad som skulle få ner kursen till nivåerna som redan förutspåts av Mauro. Nästan läskigt hur sådant faller på plats men så jäkla gött iallafall. Nu väntar vi på FED också och om marknaden säljer av ännu mer.
Undrar vem Elons analytiker är btw, kanske en överlägsen AI?
Fan va sjuk den där Mauro är. Nästan som att han kommit från framtiden för att rädda oss
Tur att jag sålde mer igår. Nu sitter jag på en massa cash redo
Citera
2022-08-10, 09:32
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Fan va sjuk den där Mauro är. Nästan som att han kommit från framtiden för att rädda oss
Tur att jag sålde mer igår. Nu sitter jag på en massa cash redo

Samma här. Största utmaningen nu är att vänta med köp till under 500. Börjar antagligen köpa tidigare men får känna av marknadsläget först. Utesluter inte att SPX vill upp till 4200 innan nästa ben ner och då kommer TSLA antagligen tramsa över 900 igen. Förhoppningsvis var detta startskottet till resan ner till den nya och sista botten mellan 400-500, men skulle aldrig våga försöka pricka den.
Citera
2022-08-10, 10:14
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Samma här. Största utmaningen nu är att vänta med köp till under 500. Börjar antagligen köpa tidigare men får känna av marknadsläget först. Utesluter inte att SPX vill upp till 4200 innan nästa ben ner och då kommer TSLA antagligen tramsa över 900 igen. Förhoppningsvis var detta startskottet till resan ner till den nya och sista botten mellan 400-500, men skulle aldrig våga försöka pricka den.
Sjukt att Tesla är grön på pre market. Inte den reaktionen jag trodde. Antagligen är folk lättade över att "the twitter overhang" har lyfts. Nu har Elon tillräckligt med pengar att köpa twitter även om han blir tvungen att betala fullpris.
Jag tror dock fortfarande vi kommer gå ner till $500 snart, så kanske säljer lite mer över kommande dagar.
Citera
2022-08-10, 10:22
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Är ju liksom det som är svårigheten med FSD, det ska funka perfekt, tills dess kommer det få sitta en personen bakom ratten och övervaka och tar ansvaret, alltså ingen robot taxi, ingen bil som kör hem en på fyllan osv..

Såvida man inte medvetet saboterat bilen är testet legitimt, oavsett vem som gjorde det. Att eventuellt hitta förhållanden som bilen har svårt för är ju inte fusk, att samma förhållanden inte skulle inträffa någon gång i verkligheten är ju inte troligt.

Jag försökte youtuba fram något klipp där en Tesla faktiskt stannar för ett barn men kammade hem noll, har du något?

Man får/bör förövrigt inte lägga upp ett klipp där en Tesla i FSD kör på någon eller något då det dels är bildbevis på att man själv, föraren, brutit mot trafikreglerna men även att man brutit mot Teslas riktlinjer och därmed får sin FSD beta indragen. Inget en youtuber vill utsätta sig själv för antagligen..

Det är här jag menar du och många med dig har fel, systemet behöver absolut inte vara perfekt. Det räcker att det är någorlunda säkert och att potentialen finns för säkrare körning än människor för att det ska vara en vinst. En 16-årig övningskörare är ju långt ifrån säker men får vara ute och köra, med översyn, tills dess att denne är 18 samt visat upp en viss nivå av säker körning. Efter det litar man på att den föraren inte försämrar statistiken. Samma sak bör gälla med en AI-förare.

Om kravet är att FSD måste vara perfekt hamnar vi i ett moment 22 där ett system aldrig tillåts göra misstag, lära sig och bli bättre. Och så som systemen fungerar nu med AI/NN måste inlärningen ske genom körande i verklig trafik. Självklart måste dock detta ske på ett så säkert sätt som möjligt, därav systemet med safety score och piska om betaföraren missköter sig.

Att du med diverse tricks lyckas få en 16-årig övningskörare att begå misstag är inget bevis för att vi ska sluta med systemet för övningskörning och körkort. Utan allt handlar om risk/reward. I vissa länder får ju folk körkort betydligt tidigare än vid 18, eller landets rättsystem bryr sig inte så mkt om du har körkort eller inte. Fler olyckor sker men värdet av folks möjlighet att köra bil bedöms vara värt det. I Sverige har vi t.ex ganska strikta regler.

Men kräver man extremt högre säkerhetsgrad / perfekt säkerhetsgrad enbart p.g.a att en AI kör istället för en människa fördröjer man bara den framtiden när AI lärt sig att köra nära perfektion. Och många trafikanter hinner dö på vägen dit p.g.a fulla/trötta/klantiga mänskliga förare.

Kan dock hålla med om att det är märkligt med den snubben som blev av med jobbet efter FSD-krocken med stolpen. På klippet såg det ut som han var redo att ta över, han hann inte helt enkelt.

En annan grej är att med tanke på sättet NN/AI lär sig kan det vara rätt stor skillnad på en docka och ett faktiskt barn. Du kommer ju aldrig hitta en verklig situation när ett barn står 100% blickstilla på vägen, det händer bara i simulationer eller med just dockor. Så kan mkt väl vara så att FSD inte är tränat på det, och därav fick blåskärm och krockade med dockan.
Citera
2022-08-10, 10:23
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealWolodarksi
Jaha, nu sålde daddy musk för flera miljarder.

Hur känns det med att sitta sist kvar med svarte-petter?

Detta är den nya fingerprint sekten så de kommer att försvara Elon till sista bloddroppen ändå.

Det är ju faktiskt ganska känt att detta med blåsa och hausa aktier är Elons paradgren och ändå blir folk lika förvånade varje gång det händer.

Precis allt som Elon sägeroch gör så satsar jag på motsatsen.
Något geni är han enbart på att blåsa folk och inget gudomligt väsen med överlägsen Iq som man dagligen får läsa om.

Han skräp bil sågades även idag på nytt igen angående länkarmarna.
Konstigt en sådan dyr bil med nästan funktioner att kunna självköra inte ens kan ha en ordentlig framvagn som finns tex på en 5 gånger billigare Opel.

Låt bli köpa aktier i detta bolag är mitt råd.
Men ni gör så klart vad ni själva vill med era pengar.
Citera
2022-08-10, 10:44
Medlem
Citat:
Då Taylor Ogan är en ganska sliskig liten råtta så tåls det att väntas på att någon gör ett eget test som har med alla inställningar i en klipp som är raw cut i sann bemärkelse. Varför utesluts möjligheten att inblandade ljuger och förvanakar? Speciellt när testet visar upp ett helt annat resultat än det vi sett innan av oberoende som inte är tungt investerade i företag som utvecklar LIDAR-system.

LMAO, tur att just det klippet du frågar om finns

https://twitter.com/taylorogan/statu...lidgkkMKXTMTkA

Vad tänkte du att nästa ursäkt skulle vara. Du förstår att folk filmar dessa videor på detta viset då det är ganska uppenbart att kultmedlemmar med foliehattar tror att alla test är betalda av BIG-LiDAR. Men go ahead, vad är problemet nu
Senast redigerad av job230ge 2022-08-10 kl. 10:49.
Citera
2022-08-10, 11:11
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Detta är den nya fingerprint sekten så de kommer att försvara Elon till sista bloddroppen ändå.

Det är ju faktiskt ganska känt att detta med blåsa och hausa aktier är Elons paradgren och ändå blir folk lika förvånade varje gång det händer.

Något geni är han enbart på att blåsa folk och inget gudomligt väsen med överlägsen Iq som man dagligen får läsa om.

Konstigt en sådan dyr bil med nästan funktioner att kunna självköra inte ens kan ha en ordentlig framvagn som finns tex på en 5 gånger billigare Opel.

Ännu en Elon-hatande björn som snackar dynga. Nu är det väll ändå ganska uppenbart att det är björnarna som är besatta av Musk?
Citera
2022-08-10, 11:19
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
LMAO, tur att just det klippet du frågar om finns

https://twitter.com/taylorogan/statu...lidgkkMKXTMTkA

Vad tänkte du att nästa ursäkt skulle vara. Du förstår att folk filmar dessa videor på detta viset då det är ganska uppenbart att kultmedlemmar med foliehattar tror att alla test är betalda av BIG-LiDAR. Men go ahead, vad är problemet nu

Har sett det men väntar som sagt tills någon trovärdigare som inte har en agenda repeterar testet. Oavsett så är det unket att driva en kampanj mot en teknik som räddar liv bara för sin egna ekonomiska vinnings skull. Är det något jag är bra på så är det att bedömma folks kompetens och integritet, och Taylor får alla röda flaggor att resa sig.
Citera
2022-08-10, 11:23
Medlem
Citat:
Har sett det men väntar som sagt tills någon trovärdigare som inte har en agenda repeterar testet. Oavsett så är det unket att driva en kampanj mot en teknik som räddar liv bara för sin egna ekonomiska vinnings skull. Är det något jag är bra på så är det att bedömma folks kompetens och integritet, och Taylor får alla röda flaggor att resa sig.

Ok, så en tesla, med den nyaste uppdateringen och alla säkerhetsinställningar på, kör rätt över utan att ens försöka stanna. Det finns Oklippt video på allting. Men du tycker att personen som sitter i passagerarsätet är problemet. Tror du han tog över bilen med mindcontrol och sa åt den att inte stanna eller vad är den nya teorin

Är det något du är bra på så är det att neka saker som är bortom rimligt tvivel. Men kör ner huvudet i sanden istället och vänta på att Omar Qazi släpper en likadan video 😭 då blir det nog inte vridet.

Vem skulle vara oberoende här? Med tanke på att alla medier tydligen är betalda för att klanka ner på FSD
Senast redigerad av job230ge 2022-08-10 kl. 11:37.
Citera
2022-08-10, 11:40
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson

Grejen är att man måste ha normal eller över normal begåvning för att förstå att Elon är extremt begåvad. Du vet säkert med dig från dina egna livserfarenheter vart du står i allt detta, men det är en ganska typisk sak för de som lyckats lite sämre att fokusera på att sprida negativitet om något de ogillar istället för att lägga sin energi på något de tror på enligt min erfarenhet. Gör vad du vill med den informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in