2022-07-07, 00:34
Medlem
JymdKjams avatar
Vilket märke var det på Kicki-Danielsson-festisen” var det?

Jag gissar på

- rosé
- Casa Patronales, 99 rosas
Citera
2022-07-07, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag är nog också lite skeptisk mot BiB under armen och bara en sko, det låter för bra för att vara sant.
Jag vänder mig mot alla kommentarer om hon knullar runt och att hon skulle vara ful, hon får knulla hur mycket hon vill och hur hon ser ut är irrelevant i sammanhanget, jag tycker personligen att hon ser ganska bra ut.

Värre är hennes kompetens, hon borde inte vara minister.
Magdalena verkar vilja omge sig med ministrar som får henne att framstå i bättre dager.
Nu är jag verkligen inget stort fan av Strandhäll själv, men alla med ett IQ över 55 måste väl ändå förstå att det där är påhittat?
Citera
2022-07-07, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Nåja, enligt rykten var hon känd som madrassen från Bergsjön. Då blir man per automatik populär.

Jag ser faktiskt inget fel i det heller. Vi skulle snarare behöva fler ministrar som knullat runt lite och levt som folk gör mest under ungdomen och fått inblick i hur vanligt folk tänker. Och färre jätte super duper mega utbildade från uppväxtmiljöer så långt från genomsnittet man kan tänka sig och som oskulder var begravda i skolböcker mellan 5 och 35år.

Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Märkligt.
I Sthlm styr hon inte. Ändå har det gått fullständig åt h-vete med sjukvården i just Sthlm.
Något som du som läkare borde vara mycket väl medveten om.

Ja herregud man inser ju viken nivå våra läkare har när dom är verksamma i Stockholm och inbillar sig att det är sossarnas fel att vården ser ut som den gör där. Och dessutom i samma inlägg kritiserar andra för deras låga bildning och anser att dom är värda mer än sina +100.000 i månadslön.
Citera
2022-07-07, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Jag är rädd för att kommande regeringar även dom kommer sakna kompetens. Först och främst saknar vi intelligenta politiker. Vi har åsiktsmaskiner. Utan känsla för ansvar och heder. Vad är den genomsnittliga utbildningsnivån i riksdagen? Övertygad om att McDonalds huserar mer hjärna än riksdagen.

Varför envisas ni med att tro att hög utbildning är lösningen på den typ av brister du nämner?

Våra lärosäten är rena indoktrineringsinrättningarna i just att forma åsikter och producera åsiktsmaskiner.

Finns det överhuvudtaget någon som helst koppling mellan hög utbildning och integritet, heder etc? Var hittar du belägg för det?
Citera
2022-07-07, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag ser faktiskt inget fel i det heller. Vi skulle snarare behöva fler ministrar som knullat runt lite och levt som folk gör mest under ungdomen och fått inblick i hur vanligt folk tänker. Och färre jätte super duper mega utbildade från uppväxtmiljöer så långt från genomsnittet man kan tänka sig och som oskulder var begravda i skolböcker mellan 5 och 35år.

Du har inte mycket insikt i "pluggar" miljöer. Internatskolor där de allra rikaste och studiebegåvade återfinns fungerar inte sällan som rena orgiemiljöer. Och detta beteende tar de med sig i livet. Att knulla i de högre stånden ses som att skaka hand. Det som gör att personer som Strandhäll inte klarar av att förstå hur verkligheten och hur folk i allmänhet har det är den korruption hon dagligdags lever i. Inte i vilken vinkel hennes ben är när hon ligger på rygg.
Citera
2022-07-07, 06:13
Medlem
Citat:
Varför envisas ni med att tro att hög utbildning är lösningen på den typ av brister du nämner?

Våra lärosäten är rena indoktrineringsinrättningarna i just att forma åsikter och producera åsiktsmaskiner.

Finns det överhuvudtaget någon som helst koppling mellan hög utbildning och integritet, heder etc? Var hittar du belägg för det?

Utbildningsnivå korrelerar någorlunda med intelligens, speciellt vad gäller STEM-utbildningar, så jag tycker det är relevant i sammanhanget. Att styra ett land är kognitivt krävande och då bör man helst besitta förmågor som motsvarar det. Annars hamnar man lätt i destruktiva beteenden...
Citera
2022-07-07, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
där de allra rikaste och studiebegåvade återfinns

Då föredrar jag nog alldagliga folkligt förankrade hårfrisörskor som styr landet framför medlemmar från någon sexsekt av extremt högutbildade.

Det var för övrigt helt ny info att pluggisarna knullade mest. Tänka sig, dom har verkligen fått exakt allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Utbildningsnivå korrelerar någorlunda med intelligens, speciellt vad gäller STEM-utbildningar, så jag tycker det är relevant i sammanhanget. Att styra ett land är kognitivt krävande och då bör man helst besitta förmågor som motsvarar det. Annars hamnar man lätt i destruktiva beteenden...

Fast nu var det integritet, heder och att inte bli en åsiktspapegoja och sambandet mellan det och hög utbildning vi diskuterade.

Vad finns det för belägg för att en person som tillbringat mer tid i vårt politiskt korrekta utbildningsväsende skulle bli mindre politiskt korrekt?
Citera
2022-07-07, 09:45
Bannlyst
Helt ofattbart att hon bär sig åt så här. Omdömeslös är bara förnamnet, alla hennes tabbar hittills borde räcka med råge för att sparka henne. Hon får avgå av personliga skäl igen samma som när hon drev sin man till självmord med sitt sjuka beteende.

Omdömeslös och en skam för sverige
Citera
2022-07-07, 10:11
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Ja herregud man inser ju viken nivå våra läkare har när dom är verksamma i Stockholm och inbillar sig att det är sossarnas fel att vården ser ut som den gör där. Och dessutom i samma inlägg kritiserar andra för deras låga bildning och anser att dom är värda mer än sina +100.000 i månadslön.
Strandhäll knullade till sig gratis lyxlägenhet i gamla stan när hon var 20 och gift med den man som senare tog livet av sig. Äldre män inom fackmaffian och nu sosseministrar knullar Strandhäll, Baudin sägs vara en av de senaste kunderna. Hennes enda tillgång är hennes fitta.
Senast redigerad av Xelious 2022-07-07 kl. 10:13.
Citera
2022-07-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Strandhäll knullade till sig gratis lyxlägenhet i gamla stan när hon var 20 och gift med den man som senare tog livet av sig. Äldre män inom fackmaffian och nu sosseministrar knullar Strandhäll, Baudin sägs vara en av de senaste kunderna. Hennes enda tillgång är hennes fitta.

Är inte Baudin gift? Då är det väl mer han än Strandhäll som bör klandras?
Citera
2022-07-07, 10:35
Medlem
nidbilds avatar
Strandhäll gillar Twitter, men vad är 'högerextrem" enligt Strandhäll är det socialdemokraternas hårdare tag politik ?
Citera
2022-07-07, 10:40
Medlem
Citat:
Då föredrar jag nog alldagliga folkligt förankrade hårfrisörskor som styr landet framför medlemmar från någon sexsekt av extremt högutbildade.

Det var för övrigt helt ny info att pluggisarna knullade mest. Tänka sig, dom har verkligen fått exakt allt.

Fast nu var det integritet, heder och att inte bli en åsiktspapegoja och sambandet mellan det och hög utbildning vi diskuterade.

Vad finns det för belägg för att en person som tillbringat mer tid i vårt politiskt korrekta utbildningsväsende skulle bli mindre politiskt korrekt?
Jaha, då ändrar vi oss, då var inte det där med "vanliga" tonår så viktigt längre.. så länge en sosse sitter och styr så blir det bra, det är väl det de kokar ned till inte sant?

Varför skulle det inte kunna vara en kombination, är ALLA akademiker woke och alla "arbetare" politiskt korrekta? Ian wachtmeister och qviberg är två exempel på svenskar (utbildade eller ej) som faktiskt vågat ställa sig utanför åsiktskorridoren. skulle säga att pk korrelerar minst lika mycket med kön än utbildning t.ex. och politiken är ju fylld av allt fler kvinnor numera.

Strandhäll och sahlin är politiskt korrekta så det räcker och blir över. Men för att de är sossar är de väl toppen ändå? Inte konstigt att sverige har blivit som det blivit då politiker tillsätts med svågerpolitik, med sossarna i spetsen sedan 100 år. Bäst är såklart meritokrati, dessa stolpskott hade fått sparken direkt från privata företag, alldeles för dålig publicitet och låga resultat. Wokeindustrin är ju också bara intressant för företag tills det straffar sig stort ekonomiskt.

Vem vet, kanske får vi en vacker dag höra rotebro-conny säga ett kritiskt ord om en sosse. Förväntningarna är inte höga, sossar är trots allt sossar, men den som lever får se. Som sagt, inte konstigt sverige ser ut som det gör när styrande inte idkar självkritik. Lite hederlighet och ödmjukhet är ju uppfräschande, tror jag även väljarkåren skulle tycka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in