2022-07-06, 02:23
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Parasiter och bakterier är inuti din kropp och påverkar den, utan att för den sakens skull vara en del av den. Fostrets kropp påverkar kvinnans kropp, och tvärtom, men det betyder inte att dom är en del av varandra. Det är separata kroppar. Hade fostrets kropp varit en del av kvinnans kropp så hade fostret haft samma DNA-uppsättning som modern.

Främmande kroppar inuti dig framkallar också vanligtvis en ökning av antikroppar som ett immunologiskt svar. Med fostret kommer emellertid mammans trofoblast (skalet av celler som omger embryot) naturligt att blockera dessa antikroppar för att inte stöta bort fostret. Detta hade inte behövts om fostret var en del av kvinnans kropp.

Det är också tämligen irrelevant om du mördar någon med dina händer eller genom gift. Båda är mord. Du argumenterar att så inte är fallet vilket givetvis även du inser är helt absurt.

Hade du haft några hjärnceller hade du förstått att din position du intog tidigare i tråden där du erkände att fostret inte var en del av kvinnans kropp skulle leda dig till den här absurda situationen där du måste försvara mord.
Antingen är fostret en del av kvinnans kropp och kvinnan beslutar om sin kropp.

Antingen är fostret inte en del av kvinnans kropp och kvinnan beslutar om sin kropp. Duh.

Nej, det är inte mord. Framhärdar du så gå in på polisstationen och anmäl begångna mord på kvinnokliniken och återvänd sen och berätta vad de sa.
Citera
2022-07-06, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Antingen är fostret en del av kvinnans kropp och kvinnan beslutar om sin kropp.

Antingen är fostret inte en del av kvinnans kropp och kvinnan beslutar om sin kropp. Duh.

Det finns inget antingen; fostret är inte en del av kvinnans kropp. Du förlorade debatten redan när du erkände det, och det enda du kan göra efter att du erkänt det är att försvara mord, vilket du i din enfald också gör.

Ska du vara en av forumets främsta debattörer på feminism? Allt det tog mig var några stycken inlägg och du var i en position där du började försvara mord. Lite bättre motstånd hade man förväntat sig.

Citat:
Nej, det är inte mord. Framhärdar du så gå in på polisstationen och anmäl begångna mord på kvinnokliniken och återvänd sen och berätta vad de sa.

Nej, men dåså, då är det alltså inte mord i din värld om jag stryper dig till döds. Mina händer, min kropp, mitt val - om vad jag gör med min kropp påverkar din kropp är irrelevant.
Citera
2022-07-06, 02:34
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Eftersom att det var du som gick till personangrepp omedelbart i ditt första inlägg till mig så får du nog tåla att din schizofreni och klena intellekt blir hånat, speciellt när du valt det användarnamn du gjort. Din offerkofta rör mig inte ryggen, plattjordare.

Citera du dina poster igen om du vill, men det är tämligen meningslöst eftersom att jag precis gjorde det och att det enbart kommer bekräfta det jag sagt, nämligen att du eftersökte en kvinna som gjort abort OCH har moral.

Du skulle ju leka mod direkt och trodde posten var till dig ergo en kvinna som gjort abort så projicera inte bort dig fullständigt nu.

Er avsaknad av moral innebär inte automatiskt att andra blir moraliska så ditt svammel är fortfarande lika osammanhängande. Du hade ju som sagt fel från början.
Citera
2022-07-06, 02:34
Citat:
Det finns inget antingen; fostret är inte en del av kvinnans kropp. Du förlorade debatten redan när du erkände det, och det enda du kan göra efter att du erkänt det är att försvara mord, vilket du i din enfald också gör.

Ska du vara en av forumets främsta debattörer på feminism? Allt det tog mig var några stycken inlägg och du var i en position där du började försvara mord. Lite bättre motstånd hade man förväntat sig.

Nej, men dåså, då är det alltså inte mord i din värld om jag stryper dig till döds. Mina händer, min kropp, mitt val - om vad jag gör med min kropp påverkar din kropp är irrelevant.
Jomen nu går jag på din linje och säger att fostret inte är en del av kvinnans kropp och att kvinnan fortfarande bestämmer över sin kropp.

Nej, jag försvarar inte mord. Det gör däremot du.

Återkom med vad polisen sa när du försökte anmäla begångna mord. Passa även på att fråga om du får strypa mig om du skulle vilja det utan att det är mord.

(Jag behöver inte ens fråga om du ska vara en av forumets främsta debattörer, det är uppenbart att du tillhör den sämsta ligan.)
Citera
2022-07-06, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du skulle ju leka mod direkt och trodde posten var till dig ergo en kvinna som gjort abort så projicera inte bort dig fullständigt nu.

Ditt inlägg var förmodligen det största schizofrena tramset i tråden än så länge, till och med värre än Ipsis och de andra feminazisternas trams i tråden, och det var EXAKT det jag skrev till dig och inget annat. Här är mitt inlägg till dig igen:

Citat:
Trams.

(FB) Abortfrågan - allmän diskussion

Detta lilla fick dig alltså att gå fullständigt bananas.

Om du är en sådan snöflinga att du inte klarar av att få dina schizofrena argument där du yrar om satanism i en tråd om abort kritiserade utan att du ska dra på dig offerkoftan som den intellektuella nollan och obildade dåre du är, ja, då är du på fel plats.

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Er avsaknad av moral innebär inte automatiskt att andra blir moraliska så ditt svammel är fortfarande lika osammanhängande. Du hade ju som sagt fel från början.

Det är du som hävdar att kvinnor som gjort abort kan vara moraliska så länge dom tror på din låtsasgud, inte jag - glöm inte det, plattjordare.

Att allt du har att komma med är extremt dåliga och fantasilösa förolämpningar och försöka påstå att jag förespråkar abort, när samtliga som läser tråden, förstår att min position är den radikalt motsatta talar sitt tydliga språk; du har inget konret att komma med.
Citera
2022-07-06, 02:48
Medlem
Citat:
Jomen nu går jag på din linje och säger att fostret inte är en del av kvinnans kropp och att kvinnan fortfarande bestämmer över sin kropp.

Nej, jag försvarar inte mord. Det gör däremot du.

Exakt. Du påstår att fostret inte är en del av kvinnans kropp och samtidigt försvarar du kvinnans rätt att få döda fostret, trots att det inte tillhör kvinnans kropp. Eftersom att fostret inte är en del av din kropp har du ingen rätt att döda det, lika lite som jag har rätt att strypa dig.

Du försvarar mord, och du vet om det själv också. Känns det bra att jag så enkelt satte dig i en position där du började försvara mord utan att förstå det själv (till en början)?

Citat:
Återkom med vad polisen sa när du försökte anmäla begångna mord. Passa även på att fråga om du får strypa mig om du skulle vilja det utan att det är mord.

Det är helt irrelevant vad lagen säger. Det är inte det vi diskuterar, men visst, om lagen skulle ändras så att abort innebär mord ur en juridisk synvinkel så hade du med andra ord accepterat det.
Citera
2022-07-06, 03:03
Citat:
Exakt. Du påstår att fostret inte är en del av kvinnans kropp och samtidigt försvarar du kvinnans rätt att få döda fostret, trots att det inte tillhör kvinnans kropp. Eftersom att fostret inte är en del av din kropp har du ingen rätt att döda det, lika lite som jag har rätt att strypa dig.

Du försvarar mord, och du vet om det själv också. Känns det bra att jag så enkelt satte dig i en position där du började försvara mord utan att förstå det själv (till en början)?

Det är helt irrelevant vad lagen säger. Det är inte det vi diskuterar, men visst, om lagen skulle ändras så att abort innebär mord ur en juridisk synvinkel så hade du med andra ord accepterat det.
Ja om fostret inte ens är en del av kvinnans kropp utan en fristående enhet så desto större skäl för kvinnan att göra som hon vill med sin kropp. Då är det ju inte ens nåt att snacka om, varför ska hon inhysa fristående enheter som inte ens är en del av hennes kropp om hon inte vill.

Ungefär som jag satte dig i en position att du började försvara mord som de facto ÄR mord utan att förstå det själv.

Så då har du i alla fall förstått att abort inte är mord men att strypa mig vore mord. Duktigt.
Citera
2022-07-06, 03:11
Samtidigt som jag fick dig att erkänna att du tycker att lagen är irrelevant utan tycker att dina och inte lagens definitioner ska gälla. Du är ganska avslöjad med andra ord.
Citera
2022-07-06, 03:21
Medlem
Citat:
Ja om fostret inte ens är en del av kvinnans kropp utan en fristående enhet så desto större skäl för kvinnan att göra som hon vill med sin kropp.

Tack, då kan vi avsluta diskussionen. Du säger här rakt ut att kvinnan enbart får bestämma över sin egen kropp och att fostret inte tillhör hennes kropp. Därmed är abort uteslutet då det påverkar fostret och är enligt din egen logik mord.

Att få Ipsi att erkänna att abort är mord var ju till och med enklare än vad jag trodde.

Citat:
Ungefär som jag satte dig i en position att du började försvara mord som de facto ÄR mord utan att förstå det själv.

Nej. Du kan försöka intala dig själv det i en form av självbedrägeri om det får dig att må bättre. Samtliga * läsare förstår dock att min position är att abort är mord, och mord är fel.

*förutom möjligtvis en plattjordare här i tråden. Du måste väl ändå förstå att du är fel ute när det bara är en plattjordare som delar din uppfattning om vad jag sagt i tråden?

Citat:
Så då har du i alla fall förstått att abort inte är mord men att strypa mig vore mord. Duktigt.

Din sista desperata dödsryckning efter att du fullständigt gjort bort dig i tråden är vad vi skådar nu när du börjar vädja till vad lagen och polisen säger, trots att diskussionen inte är en juridisk, utan en moralisk och filosofisk sådan.

Om det vore så att det är vad lagen säger som är det viktigaste för dig så har du alltså inga problem om lagen skulle ändras till att abort är mord. Du hade helt enkelt accepterat det då eftersom att det är vad lagen säger och börjat förespråka det.

Men vi vet båda två att du hade haft enorma invändningar mot en sådan lag, så du kan sluta låtsas som att lagen är viktigare än din personliga uppfattning - du har inget att hämta genom att göra det.
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-06 kl. 03:24.
Citera
2022-07-06, 03:30
Citat:
Tack, då kan vi avsluta diskussionen. Du säger här rakt ut att kvinnan enbart får bestämma över sin egen kropp och att fostret inte tillhör hennes kropp. Därmed är abort uteslutet då det påverkar fostret och är enligt din egen logik mord.

Att få Ipsi att erkänna att abort är mord var ju till och med enklare än vad jag trodde.

Nej. Du kan försöka intala dig själv det i en form av självbedrägeri om det får dig att må bättre. Samtliga läsare förstår dock att min position är att abort är mord, och mord är fel.

Din sista desperata dödsryckning efter att du fullständigt gjort bort dig i tråden är vad vi skådar nu när du börjar vädja till vad lagen och polisen säger, trots att diskussionen inte är en juridisk, utan en moralisk och filosofisk sådan.

Om det vore så att det är vad lagen säger som är det viktigaste för dig så har du alltså inga problem om lagen skulle ändras till att abort är mord. Du hade helt enkelt accepterat det då eftersom att det är vad lagen säger och börjat förespråka det.

Men vi vet båda två att du hade haft enorma invändningar mot en sådan lag, så du kan sluta låtsas som att lagen är viktigare än din personliga uppfattning - du har inget att hämta genom att göra det.

Din desperata dödsryckning går ut på att påstå att jag har erkänt att abort är mord.

Så jag tycker du ska gå till polisen och anmäla istället för att sitta här och tjata. Om du hänvisar till att ”Ipsi har erkänt att det är mord” så kommer de nog på andra tankar.
Citera
2022-07-06, 03:38
Medlem
Citat:
Din desperata dödsryckning går ut på att påstå att jag har erkänt att abort är mord.

Du gjorde det i samma stund du erkände att fostret inte är en del av kvinnans kropp och trots det anser att kvinnan ska ha rätten att döda det.

Hela ditt argument bygger på devisen "min kropp, mitt val" men hela det argumentet faller ihop när du erkänner att fostret inte tillhör din kropp. Det är inte längre ditt val när det inte handlar om din kropp, och du har erkänt att det inte handlar om din kropp, så det du gör är att försvara mord.

Att du nu är så desperat efter att ha blivit så totalt bortgjord att du börjar använda samma retorik som en plattjordare gjort i tråden, samt vädja till vad lagen säger trots att det är irrelevant för diskussionen vittnar enbart om att du vet om att du är besegrad och gjort bort dig.

Bäst att du håller dig ifrån såna här diskussioner - du gör inte dina feminazi-systrar någon tjänst när du i din enfald börjar försvara mord i din iver att försvara abort.
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-06 kl. 03:41.
Citera
2022-07-06, 03:43
Citat:
Du gjorde det i samma stund du erkände att fostret inte är en del av kvinnans kropp och trots det anser att kvinnan ska ha rätten att döda det.

Hela ditt argument bygger på devisen "min kropp, mitt val" men hela det argumentet faller ihop när du erkänner att fostret inte tillhör din kropp. Det är inte längre ditt val när det inte handlar om din kropp, och du har erkänt att det inte handlar om din kropp, så det du gör är att försvara mord.
Enligt vilken definition skulle att äta en livmodersammandragande tablett eller utföra en missfallsframkallande aktivitet vara mord?

Tönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in