2022-07-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag har bland mycket annat lyssnat på följande gällande rättegången där KH hörs:

Jakthärvan mot Karl Hedin - Karl Hedin, Tilltalad, Inspelning 1
https://www.youtube.com/watch?v=6EshW7dSrF4

Jakthärvan mot Karl Hedin - Karl Hedin, Tilltalad, Inspelning 2
https://www.youtube.com/watch?v=AIXL5tciD7E

Jakthärvan mot Karl Hedin - Karl Hedin, Tilltalad, Inspelning 3
https://www.youtube.com/watch?v=2KGLrNhjYwA

Jakthärvan mot Karl Hedin - Karl Hedin, Tilltalad, Inspelning 4
https://www.youtube.com/watch?v=eHTavfcCn7c

Jakthärvan mot Karl Hedin - Karl Hedin, Tilltalad, Inspelning 5
https://www.youtube.com/watch?v=QkHNNLA4SVg

Samt läst bland mycket annat det som handlar om rättegången bland följande artiklar i Jakt & Jägare:
https://www.jaktojagare.se/amnen/karl-hedin/

Här finns ingenting som tyder på att KH skulle ha ljugit om Karbofuran eller något annat. Det du påstår stämmer inte.

Jag trodde faktiskt inte att det var så illa ställt med dig att du inhämtar "kunskap" på www.jaktojagare.se men där hade jag tydligen fel.

Lyssna på inspelning 1 en gång till. Där framgår att KH förnekat kännedom om Carbofuran vid anhållningsförhöret. Sen ljuger han även om att han sovit i anhållningscell innan det anhållningsförhöret vilket inte stämmer. Åklagaren rättar honom där.

Som sagt, lyssna på inspelning 1 en gång till. Om du anser att det inte finns något där som tyder på att KH skulle ha ljugit om sin kännedom om Carbofuran, eller ljuga om sovförhållandena innan anhållningsförhöret så klarar du ju inte av att ta till dig fakta och i så fall är det fullständigt meningslöst att fortsätta dialogen med dig.
Citera
2022-07-05, 15:50
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Lyssna på inspelning 1 en gång till. Där framgår att KH förnekat kännedom om Carbofuran vid anhållningsförhöret. Sen ljuger han även om att han sovit i anhållningscell innan det anhållningsförhöret vilket inte stämmer. Åklagaren rättar honom där.

Som sagt, lyssna på inspelning 1 en gång till. Om du anser att det inte finns något där som tyder på att KH skulle ha ljugit om sin kännedom om Carbofuran, eller ljuga om sovförhållandena innan anhållningsförhöret så klarar du ju inte av att ta till dig fakta och i så fall är det fullständigt meningslöst att fortsätta dialogen med dig.
Det finns inget som tyder på lögn. KH håller INTE med om att han sagt att han aldrig hört talas om Karbofuran MEN att det står så i ett protokoll. Med tanke på att KH givetvis känner till Karbofuran och andra gifter är det av allt att döma en oklarhet eller felaktighet i protokollet. I senare förhör dokumenteras det att han känner till Karbofuran och en massa andra gifter. Jag har vidare full förståelse för att han långt i efterhand kan blanda ihop vissa förlopp i samband med anhållandet och häktningen.
Citera
2022-07-05, 18:28
Medlem
Citat:
Det finns inget som tyder på lögn. KH håller INTE med om att han sagt att han aldrig hört talas om Karbofuran MEN att det står så i ett protokoll. Med tanke på att KH givetvis känner till Karbofuran och andra gifter är det av allt att döma en oklarhet eller felaktighet i protokollet. I senare förhör dokumenteras det att han känner till Karbofuran och en massa andra gifter. Jag har vidare full förståelse för att han långt i efterhand kan blanda ihop vissa förlopp i samband med anhållandet och häktningen.

Hur menar du? Oklarhet eller felaktighet protokollet? Tror du att den som förhörde honom, eller någon annan, har skrivit ner att han sagt saker som han inte har sagt?
Citera
2022-07-05, 18:38
Medlem
[quote=Totius|80786619]Jag har vidare full förståelse för att han långt i efterhand kan blanda ihop vissa förlopp i samband med anhållandet och häktningen.[/QUOTE

Blanda ihop vissa förlopp? Karln försöker ju skylla på att han sovit dåligt och väckts ideligen innan förhöret men det stämmer ju inte. Åklagaren rättar ju honom och berättar att han inte sovit/förvarats i cellen innan anhållningsförhöret.

Du har verkligen stuckit upp huvudet ditt så långt i röven hans att du är fullständigt bortom sans och förnuft. Och du verkar gilla det.
Senast redigerad av amatoll 2022-07-05 kl. 18:40.
Citera
2022-07-05, 20:21
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Hur menar du? Oklarhet eller felaktighet protokollet? Tror du att den som förhörde honom, eller någon annan, har skrivit ner att han sagt saker som han inte har sagt?
Jag menar det jag skriver och även du bör kunna förstå vad orden ”oklarhet” och ”felaktighet” betyder. Du hänger för övrigt upp dig på din tolkning av en detalj som inte har någon betydelse för fallet. Menar du att KH borde ha åtalats på grund av detta?
Citera
2022-07-05, 21:14
Medlem
Citat:
Jag menar det jag skriver och även du bör kunna förstå vad orden ”oklarhet” och ”felaktighet” betyder. Du hänger för övrigt upp dig på din tolkning av en detalj som inte har någon betydelse för fallet. Menar du att KH borde ha åtalats på grund av detta?

Jag vet vad de orden betyder men du verkar ju inte göra det, därför frågar jag dig:

Tror du att den som förhörde honom, eller någon annan, har skrivit ner att han sagt saker som han inte har sagt?

Men i vanlig ordning så undviker du att svara på frågor.

Nu var det ju om KH ljög eller inte vi diskuterade, inte huruvida han borde ha åtalats, vilket du nu försöker få det till.

Vilken detalj menar du förresten? Att han for med osanning gällande sin kännedom om karbofuran eller att han for med osanning när han hävdade att han förvarats i anhållningscell och ständigt väckts innan förhöret?
Citera
2022-07-05, 21:16
Medlem
Citat:

Du kanske trodde på KH när han år 2013 sa att Sverige år 2018 skulle ha 1300 vargar också?

Eller när han samma år sa att skogsfastighetspriserna skulle sjunka p.g.a. förekomst av varg?

Han fick väldigt fel i båda fallen.
Citera
2022-07-05, 23:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du kanske trodde på KH när han år 2013 sa att Sverige år 2018 skulle ha 1300 vargar också?

Eller när han samma år sa att skogsfastighetspriserna skulle sjunka p.g.a. förekomst av varg?

Han fick väldigt fel i båda fallen.
Jag ansåg att det fanns ett värde i att syna ditt påstående om att KH ljugit. Nu kan alla som läser tråden se att ditt påstående bara är din personliga tolkning av något som saknar betydelse i brottsutredningen. Du tycks istället drivas av något personligt agg mot KH som inte har med tråden att göra.

Som jag tidigare upprepat så kommer jag inte att svara på nonsensfrågor eller sådant som faller utanför trådens ämne.

Om du däremot anser att åklagaren har gjort rätt och att de åtalade har friats på felaktiga grunder är jag intresserad av dina argument.
Citera
2022-07-05, 23:34
Medlem
Halvmass avatar
Citat:

Tror du att den som förhörde honom, eller någon annan, har skrivit ner att han sagt saker som han inte har sagt?
Att han for med osanning gällande sin kännedom om karbofuran eller att han for med osanning när han hävdade att han förvarats i anhållningscell och ständigt väckts innan förhöret?
Med tanke på alla felaktigheter och felskrivningar som hittills dykt upp i fallet skulle jag inte bli förvånad om det vore så men även om det vore så spelar det mindre roll eftersom han medverkat i utredningen hela vägen och i senare förhör visst medgivit att han väl känner till Karbofuran. Att komma ihåg exakt i vilken ordning olika förhör hölls och vad som sades under dessa för 3 år sedan är nog inte heller speciellt lätt. I synnerhet inte när han blev utsatt för " terror " under nästan en veckas tid innan han fick en riktig cell i häktet vilket nog tar upp en del av minnesbilden från den tiden. Du kallar det för lögn och det får stå för dig. Att inte uppfatta en fråga korrekt när man är i ett närmast chockartat tillstånd är nog inte heller helt ovanligt. Men även om han nu ljög vid det det tillfället så spelar det som sagt ingen som helst roll för utgången i fallet vilket jag förklarat ovan.
Citera
2022-07-06, 10:58
Medlem
Citat:
Jag ansåg att det fanns ett värde i att syna ditt påstående om att KH ljugit. Nu kan alla som läser tråden se att ditt påstående bara är din personliga tolkning av något som saknar betydelse i brottsutredningen. Du tycks istället drivas av något personligt agg mot KH som inte har med tråden att göra.

Nej återigen har du fel.

Jag framför fakta d.v.s.det som sägs i rättegången.

Det är du som tolkar det som sägs i rättegången angående vad KH svarat på anhållningsförhöret gällande sin kännedom om karbofuran som "oklarhet" och "felaktighet".
Det är din högst personliga tolkning.
Senast redigerad av amatoll 2022-07-06 kl. 11:02.
Citera
2022-07-06, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Diskussionen om huvudvittnets planerade mordförsök och #metoo diskussioner kanske lämpligast hålls i en separat tråd för att inte "skräpa ned" den här tråden ytterligare. Bara ett förslag. Detta handlar i första hand om det påstådda jaktbrottet.

Nja, jag håller nog inte riktigt med dig då hela denna härva har sin grund i en galen människas illdåd. Hade det inte varit för Maria Persson så hade aldrig KH, RP, PP mfl blivit utsatta för denna galenskap.
Det är därför jag så starkt menar att människor som skadar andra vare sig det är tjänstemän eller privat personer så skall detta tas till botten så det inte händer dig och mig.
För säker kan du inte vara vilket detta fall visar. Lyssna på förhöret med Noas Anna B på Prime Crime så förstår man det otäcka. Advokat Martinsson får ju henne att erkänna att hon fattade tycke för Maria Persson i ren och skär obehaglig #metoo anda....skrämmande.
Kvinnan med sina medhjälpare som startade detta och skadade de misstänkta för livet skall ha sitt straff.
Citera
2022-07-06, 14:47
Medlem
448s avatar
Haha lite kul att den här clownen sitter själv i förhör snart

Ser dålig ut nu , kommer se ännu sämre ut sen

https://i.postimg.cc/wxy927WX/20220117-100047.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto