2022-06-30, 01:01
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Är det inte lättast att bara strunta i detta troll för att på så vis få en seriös tråd med seriösa diskussioner?
Låt denne person skriva så pennan glöder men skit i att ens kommentera dennes obildade inlägg.
Istället tycker jag vi ser fram emot vad som händer till september när KHs ärende tas upp i hovrätten.
Liksom det som troligen komma skall med upprättelsen med tillhörande skadestånds process som KH antytt skall komma framledes.
Jag kan dock inte släppa huvudvittnets förnedrande lögner och tilltag mot sin man och KH. Måtte det bli en process av detta mot henne. Det behövs komma till ytan i dagens #metoo samhälle att även kvinnor kan skada och inte bara galna män. Och denna kvinna med släkt har uppfyllt detta anser jag.
Är dock förvånad att inte fler i tråden försöker bringa klarhet i grunden till allt i detta fall. Eller anser man att detta är okej och barra skall glömmas bort?
Jag har namnen på samtliga inblandade i det så kallade mordförsöket som startade allt. Funderar på om jag skall lägga ut dessa namn för namn med lite uppgifter som jag fått bekräftade från personer som känner dessa väl men som tycker deras agerande är förjävligt.
Det som hänt är oerhört märkligt och det ligger verkligen i allmänhetens intresse att allt utreds och granskas i grunden. Varenda sten behöver vändas på och alla som på olika sätt kommit med anklagelser behöver avkrävas förklaringar och vid behov ställas till svars. Allt annat är oacceptabelt i en rättsstat.
Citera
2022-06-30, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Var det polarna hans som jagade?

Ingen jagade. Vargjakt är inget man klarar på en lunchrast.
Citera
2022-06-30, 09:03
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Herr Magnusson hävdar väl att Hedin och Co skulle ha begått ett grovt jaktbrott om chansen infann sig dvs panga på den bara chansen dök upp. Att de befann sig i skogen är ställt utom tvivel. Att de var där i för att leta efter tecken på varg likaså men sen spricker det. Hur ska herr Magnusson kunna bevisa vad han anser att de tänkte göra ifall möjligheten infann sig. Hade de befunnit sig i full mundering med ett antal till folk i leden, ett koppel med hundar som dessutom spårat efter i varglöpor och aktivt tryckt vargen framför sig så hade bevisläget varit ett annat även om det är svårt att bevisa att det faktiskt var just varg som avsikten var att jaga. Likaså hade det varit annorlunda ifall de hade suttit på pass vid en betad åtel med frekventa vargbesök som de dessutom regelbundet vakade vid. Hade herr Magnusson lyssnat på de som kan någonting om vargjakt så hade han kanske förstått det orimliga i det han åtalar för. Man sätter sig inte hux flux på en stubbe/ pass och hoppas på det bästa under 15 minuter för att sedan åka hemåt igen. Och även om han skulle lyckas bevisa att Hedin gjorde just det så återstår nästa fråga och det är hur han ska bevisa att Hedin faktiskt skulle ha skjutit vargen om chansen mot alla odds ändå skulle uppstå. Någon med större insikt i rättsväsendet får gärna förklara det för mig.
Bra sammanfattning.
Citera
2022-06-30, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Är det inte lättast att bara strunta i detta troll för att på så vis få en seriös tråd med seriösa diskussioner?
Låt denne person skriva så pennan glöder men skit i att ens kommentera dennes obildade inlägg.
Istället tycker jag vi ser fram emot vad som händer till september när KHs ärende tas upp i hovrätten.
Liksom det som troligen komma skall med upprättelsen med tillhörande skadestånds process som KH antytt skall komma framledes.
Jag kan dock inte släppa huvudvittnets förnedrande lögner och tilltag mot sin man och KH. Måtte det bli en process av detta mot henne. Det behövs komma till ytan i dagens #metoo samhälle att även kvinnor kan skada och inte bara galna män. Och denna kvinna med släkt har uppfyllt detta anser jag.
Är dock förvånad att inte fler i tråden försöker bringa klarhet i grunden till allt i detta fall. Eller anser man att detta är okej och barra skall glömmas bort?
Jag har namnen på samtliga inblandade i det så kallade mordförsöket som startade allt. Funderar på om jag skall lägga ut dessa namn för namn med lite uppgifter som jag fått bekräftade från personer som känner dessa väl men som tycker deras agerande är förjävligt.

Diskussionen om huvudvittnets planerade mordförsök och #metoo diskussioner kanske lämpligast hålls i en separat tråd för att inte "skräpa ned" den här tråden ytterligare. Bara ett förslag. Detta handlar i första hand om det påstådda jaktbrottet.
Citera
2022-06-30, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Ingen jagade. Vargjakt är inget man klarar på en lunchrast.

Hade polarna också lunchrast? Vad jobbar de med? Åt Karl Hedin AB?
Vilka syftar du på då, och när, då du skriver ingen jagade?
Citera
2022-06-30, 11:24
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Herr Magnusson hävdar väl att Hedin och Co skulle ha begått ett grovt jaktbrott om chansen infann sig dvs panga på den bara chansen dök upp. Att de befann sig i skogen är ställt utom tvivel. Att de var där i för att leta efter tecken på varg likaså men sen spricker det. Hur ska herr Magnusson kunna bevisa vad han anser att de tänkte göra ifall möjligheten infann sig. Hade de befunnit sig i full mundering med ett antal till folk i leden, ett koppel med hundar som dessutom spårat efter i varglöpor och aktivt tryckt vargen framför sig så hade bevisläget varit ett annat även om det är svårt att bevisa att det faktiskt var just varg som avsikten var att jaga. Likaså hade det varit annorlunda ifall de hade suttit på pass vid en betad åtel med frekventa vargbesök som de dessutom regelbundet vakade vid. Hade herr Magnusson lyssnat på de som kan någonting om vargjakt så hade han kanske förstått det orimliga i det han åtalar för. Man sätter sig inte hux flux på en stubbe/ pass och hoppas på det bästa under 15 minuter för att sedan åka hemåt igen. Och även om han skulle lyckas bevisa att Hedin gjorde just det så återstår nästa fråga och det är hur han ska bevisa att Hedin faktiskt skulle ha skjutit vargen om chansen mot alla odds ändå skulle uppstå. Någon med större insikt i rättsväsendet får gärna förklara det för mig.

Ja där har åklagaren onekligen något att förklara.. Och det kommer han aldrig att klara av. Hade jag jagat på en mark som höll varg så hade jag hållit koll efter varg även då jag jagat annat vilt likväl som jag kollar efter älg då jag jagar småvilt. Inte för att skjuta älgen utan för att se vilka djur som rör sig var på marken.
Och hade Hedin ertappats vid en åtel med laddat gevär hade han kunnat hänvisa till rävjakt även om varg besökte åteln med jämna mellanrum. Det allt mynnar ut i är ju egentligen uppsåt, och ingenting åklagaren lagt fram kan visa på att KH hade uppsåt att jaga varg när han befann sig i skogen det aktuella datumet.
Citera
2022-06-30, 11:32
Medlem
Citat:
Hade polarna också lunchrast? Vad jobbar de med? Åt Karl Hedin AB?
Vilka syftar du på då, och när, då du skriver ingen jagade?

Du ger dig inte med dina helt irrelevanta nonsensfrågor. Det bär mig emot men jag kan svara dig att ingen jagade vid tillfället, ingen var anställd hos Karl Hedin AB och lunchrasten hade inte börjat.

Sedan undanber jag mig fler helt ovidkommande följdfrågor.
Citera
2022-06-30, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du ger dig inte med dina helt irrelevanta nonsensfrågor. Det bär mig emot men jag kan svara dig att ingen jagade vid tillfället, ingen var anställd hos Karl Hedin AB och lunchrasten hade inte börjat.

Sedan undanber jag mig fler helt ovidkommande följdfrågor.

Fast du kan ju omöjligt veta det du påstår. Eller har du koll på alla människor och vad dom gör vid alla tillfällen?

Kommer du med sådana påståenden får du ju förklara dig om det ska ha någon relevans.
Citera
2022-06-30, 12:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vilka inlägg är nonsens?
Citat:
Fast du kan ju omöjligt veta det du påstår. Eller har du koll på alla människor och vad dom gör vid alla tillfällen?

Kommer du med sådana påståenden får du ju förklara dig om det ska ha någon relevans.
Dina inlägg är irrelevanta för det brott som KH m.fl. anklagats för och som tråden handlar om, Det går givetvis att ställa oändligt många nonsensfrågor som saknar relevans men det är förstås meningslöst om inte syftet är att störa tråden.

Exakt vad vill du tillföra tråden och varför?
Citera
2022-06-30, 23:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du kan alltså inte hänvisa till vilka inlägg som enligt dig är nonsens?

Störa tråden? Det får du nog utveckla.
Du har hittills 159 inlägg i tråden och inget handlar egentligen om trådens ämne. Det är därför meningslöst att gå in på enskilda inlägg och dessutom OT.

Åter till tråden: Det som KH m.fl. utsatts för har hittills avslöjat en synnerligen anmärkningsvärd rättsröta. Tycker du att det som hänt är OK?
Citera
2022-06-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Åter till tråden: Det som KH m.fl. utsatts för har hittills avslöjat en synnerligen anmärkningsvärd rättsröta. Tycker du att det som hänt är OK?

Det som hänt? Du får nog specificera dig lite mer.
Citera
2022-06-30, 23:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Förstod att du inte skulle klara av det.
Starta gärna en egen tråd om sådant som inte handlar om den specifika brottsutredningen så ska jag skriva där.

Citat:
Det som hänt? Du får nog specificera dig lite mer.
Två intervjuer med KH av Världen idag ger en bra sammanfattning av det som hänt:

Fallet Karl Hedin – aktivism inom rättsväsendet? (del 1) – Hotspot
https://www.youtube.com/watch?v=X11H6eNocvo

Fallet Karl Hedin – aktivism inom rättsväsendet? (del 2) – Hotspot
https://www.youtube.com/watch?v=bHRBvxpaXlM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här