Citat:
Ursprungligen postat av
Tedrom
Detta låter ju fantastiskt, men om man har målet att få uppleva sig själv lite mer i den form man var i ens glansdagar så tror jag inte det räcker. Men visst, får man platt mage och en tonad kropp så ingen tvekan, jag hade hakat på konceptet rakt av redan idag 😀 Men det stämmer nog att man märker tydliga resultat snabbt om man går från dålig form och påbörjar en hälsosammare livsstil. Dock inget jag testat, eller tänkt testa, dvs att vara totalt nerdekad och i dålig form.
Du kan ju ha Iggy Pop som förebild. Han gick från en hälso-form sent i livet där tänderna ramlade ur munnen till bra form. Och har sedan dess levt och pratat om hur viktigt det är att göra förändringen och börja tänka på hälsan.
Man märker tydlig skillnad om man börjar få ont i kroppen och tvingas rehab-träna (sjukvården kan erbjuda det). Steget till att inte känna smärtan går fort och snabbare resultat än så är nog svårt att uppleva. Men man glömmer nog lätt bort att daglig träning är en investering i sin framtida hälsa och smärta lär man sig snabbt leva med. Vem vill äta mediciner och lägga tid på läkarbesök. Då sitter jag hellre och cyklar samtidigt som jag exempelvis läser och skriver på Flashback som jag just nu gör.
Tror säkert du kan få uppleva dig själv i en bättre version om du skulle vilja.

Men man måste skaffa sig rätt förutsättningar. Älskar man livet och sig själv på riktigt så är jag säker på att man ser till att röra på sig regelbundet. Då har man insett att saker står på spel!
Platt mage och en tonad kropp kan man få med kosten (grönsaker och proteinrika livsmedel med fokus på grönsakerna och inte tvärtom), men vill man få kroppsdelarna lite utbuktade så kan man pumpa lite vikter regelbundet. Krävs inte mycket. 3 enklare pass i veckan med bara maskiner på gym gör att man kommer vara bland toppen om man vill se snygg ut. Kontinuitet är det enda.
För mig är daglig aktivitet lika viktig som fredagsmyset. Jag har insett att jag har mycket som står på spel och insatserna är höga.