2022-07-05, 18:23
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Sinners förstaserve procent kan inte vara särskilt hög i den här matchen?

Tror han låg på 54%
2022-07-05, 18:39
Avstängd
gofigurs avatar
Djokovic-matchen var i slow-motion när man jämför med Goffins match.
Djokovic kommer få det svårt i nästa match...
2022-07-05, 18:46
Medlem
outback4s avatar
Den osportslige grisfuskaren lyckades slingra sig fram till seger på ett ovärdigt sätt.
Sinner borde tilldelas segern i efterskott då ND alltid fuskar och grisar vart äcklet än befinner sig
2022-07-05, 18:52
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det har du helt rätt i. Det var bara min personliga uppfattning. Hade inte någon hunnit flytta sig hade det förmodligen blivit "smärta/chock". Att slå en boll mot personer i publiken borde vara diskning, är min uppfattning. Det som däreot Fokina gjorde kan vara poängavdrag. Som jag ser det.
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Att tycka något om vad som borde vara fallet är förstås ok. Även Fokinas grej var för övrigt tämligen glasklar. Han hade en varning. Andra varningen ger då poängförlust, vilket var vad som hände. Och andra varningen var det inget snack om: slår du iväg en boll får du alltid en varning, precis som om du slår sönder en racket.

En dag kommer bollen snudda jackan på någon som håller på motståndaren, och fejka plågor som en fotbollsspelare.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-07-05 kl. 18:54.
2022-07-05, 19:12
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
En dag kommer bollen snudda jackan på någon som håller på motståndaren, och fejka plågor som en fotbollsspelare.
För mig är det självklart att om en spelare slår en boll mot publiken så skall spelaren omedelbart diskas. Det har ingen betydelse om publiken hinner hoppa undan eller fejka skada. (Det Fokina gjorde var däremot inte riktat mot någon person, som jag ser det. Då räcker det med poängavdrag, ev efter andra brottet.) Men det är en ny värld vi är på väg in i, som bekant. Det gäller att försöka hänga med (dvs ducka ).
Senast redigerad av wwr 2022-07-05 kl. 19:18.
2022-07-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Den osportslige grisfuskaren lyckades slingra sig fram till seger på ett ovärdigt sätt.
Sinner borde tilldelas segern i efterskott då ND alltid fuskar och grisar vart äcklet än befinner sig

Jag gillar Sinner - en ung mycket sevärd tennisspelare som liksom unge Alcaraz kommer att vinna många turneringar under de kommande åren. Dock förstår jag inte varför du verkar att hata Djokovic - han har åtminstone inte samma ovana som Nadal, som bl.a krafsar sig i arslet innan han skall serva.
2022-07-05, 19:40
Medlem
AussieRedMans avatar
Kolla noga ser ut som ngt som dinglar mellan Jabeurs ben 👎🏻
Ngn som minns Navratilova för typ 20 år sen, fick raka musche o ben inför varje match, dags för 3 klasser i tennis?
2022-07-05, 20:20
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Djokovics backhand vid 3:50 är heeeelt sanslös!

https://www.youtube.com/watch?v=tVVZ8rZDgZE
2022-07-05, 20:31
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Jag gillar Sinner - en ung mycket sevärd tennisspelare som liksom unge Alcaraz kommer att vinna många turneringar under de kommande åren. Dock förstår jag inte varför du verkar att hata Djokovic - han har åtminstone inte samma ovana som Nadal, som bl.a krafsar sig i arslet innan han skall serva.

Fulserben är omöjlig att älska, så är det bara. Nadal är lite knepig med alla sina ticks men det har jag överseende med.
Att fulserben studsar bollen, lika länge som en fotbollsmatch inkl förlängning och straffar varar, innan han servar är inte heller okej
2022-07-05, 20:31
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Kolla noga ser ut som ngt som dinglar mellan Jabeurs ben 👎🏻
Ngn som minns Navratilova för typ 20 år sen, fick raka musche o ben inför varje match, dags för 3 klasser i tennis?
Vad jag kan hitta så kör WTA samma regler för transspelarna som IOC. <10 nmol/L testosteron minst 12 månader innan tävling (vilket är ganska saftigt med tanke på att biologiska kvinnor sällan har över 2
Senast redigerad av wwr 2022-07-05 kl. 21:01.
2022-07-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Fulserben är omöjlig att älska, så är det bara. Nadal är lite knepig med alla sina ticks men det har jag överseende med.
Att fulserben studsar bollen, lika länge som en fotbollsmatch inkl förlängning och straffar varar, innan han servar är inte heller okej

Det finns ju numera serveklocka som reglerar den tid du har på dig. Nadal med sina tics och Djokovic med sitt boll studsande innan serve gillade inte att serveklockan började användas. T.ex sade Nadal då den infördes:
"Personligen gillar jag den inte, eftersom den går emot mig, säger Nadal." För övrigt tycker jag inte Djokovic är fulare än någon annan - och han har under många år spelat effektiv och underhållande tennis toppnivå alla underlag. Jag tycker att hans tennis är mera sevärd än Nadals. Båda är dock rätt stereotypa i sitt spel.
2022-07-05, 21:05
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
"Good match", sa Nadal. "Not so much", sa holländaren. Kanske

”I’m Rafa, and this is my hand”.

Jag undrar ofta vad tusan de säger till varandra när de skakar hand, tex om den ena varit jättedålig. Magnus Larsson var rolig att titta på vid handskakningarna för man såg att han bara utstötte ett ordlöst mummel-ljud.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-07-05 kl. 21:12.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback