Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-05, 21:24
  #493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Det finns ju numera serveklocka som reglerar den tid du har på dig. Nadal med sina tics och Djokovic med sitt boll studsande innan serve gillade inte att serveklockan började användas. T.ex sade Nadal då den infördes:
"Personligen gillar jag den inte, eftersom den går emot mig, säger Nadal." För övrigt tycker jag inte Djokovic är fulare än någon annan - och han har under många år spelat effektiv och underhållande tennis toppnivå alla underlag. Jag tycker att hans tennis är mera sevärd än Nadals. Båda är dock rätt stereotypa i sitt spel.

Aaah, du menar följande citat av Nadal :
No problem! As I said before the tournament, I personally don't like, but not because (it) goes against me.


https://www.youtube.com/watch?v=pENplyJ4Frk

Men fine, jag googlade ditt citat, och det återgavs som du skrev det (alltså felaktigt), så det är inte ditt fel. Men vad han säger är egentligen 100% motsatt (eller: han ogillar klockan, men inte för att den skulle gå emot honom).

(Att han kanske inte är 100% ärlig på det är en annan femma; han skulle aldrig säga att han inte vill ha något för att det är ofördelaktigt för honom.)
2022-07-06, 00:38
  #494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
N. Kyrgios är en av få spelare som har plus statistik mot Djokovic…

En final mellan Djokovic och Kyrgios hade suttit riktigt fint. Jag håller tummarna för det. Dock så tror jag på Nadal, jag tycker han spelar riktigt bra tennis i år.

Tror även att Kyrgios kan få rejäla problem med Garin, som jag tycker spelar riktigt bra. Första gången jag ser honom spela ordentligt. Han är bra. Sedan så hade Kyrgios lite problem med armen i förra matchen. Förhoppningsvis så är det inget som stör honom. Då kan det bli en bra match mot Garin.

Hade varit intressant att se Nadal mot Kyrgios. Brukar bli bra matcher om Kyrgios är i bra form.
2022-07-06, 00:42
  #495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Djokovic-matchen var i slow-motion när man jämför med Goffins match.
Djokovic kommer få det svårt i nästa match...

Djokovic blir bättre och bättre ju längre han går i turneringarna. Så nej, han kommer att få det lättare och lättare. Han är en vinnare som spelar bäst i de största matcherna. Han lever betydligt farligare mellan fjärde rundan och semin.
2022-07-06, 00:55
  #496
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Varför skulle en normal tjej utan mentala problem vilja vara ihop med Kyrgios? Lika barn leka bäst, heter det ju.

Slapp jag det... ( Tänkte det i det närmaste ordagrant).

Prioriterade husmålning framför Jokos match, vilket kanske var synd. Han kan uppenbarligen inte vara i toppform som tappar de två första? Slitsam match? Har alltid haft svårt för den dopade Nadal, men det vore häftigt om han vinner och kan ta en GS inför US - vem hade ens vågat tro på något liknande i vintras??? Imponerande hursom.
2022-07-06, 11:24
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Kolla noga ser ut som ngt som dinglar mellan Jabeurs ben 👎🏻
Ngn som minns Navratilova för typ 20 år sen, fick raka musche o ben inför varje match, dags för 3 klasser i tennis?

Hur går det för henne i turneringen?
2022-07-06, 12:12
  #498
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Djokovic-matchen var i slow-motion när man jämför med Goffins match.
Djokovic kommer få det svårt i nästa match...

Novak har aldrig spelat särskilt snabbt. När Nadal och han var unga och rappa och mötte varandra, då kunde det gå undan. Helst på hard-court.
Nu spelar han mer på säkerhet. Börjar väl bli gammal.

Tror faktiskt att Nadal ligger pyrt till idag.
__________________
Senast redigerad av Vobbler 2022-07-06 kl. 12:14.
2022-07-06, 12:42
  #499
Avstängd
Hur blir det med Kyrgios och rättegången? Kommer han få spela sina matcher?
2022-07-06, 12:54
  #500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hur blir det med Kyrgios och rättegången? Kommer han få spela sina matcher?
Kyrgios är kallad till rättegång om en månad .
2022-07-06, 12:58
  #501
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Novak har aldrig spelat särskilt snabbt. När Nadal och han var unga och rappa och mötte varandra, då kunde det gå undan. Helst på hard-court.
Nu spelar han mer på säkerhet. Börjar väl bli gammal.

Nåja, semifinalen på Roland Garros i fjol dem emellan var sannerligen ingen gå-tennis. Då small det rejält. En av de bästa matcher jag sett.

Citat:
Tror faktiskt att Nadal ligger pyrt till idag.

Fritz vann ju i två raka set i finalen i Indian Wells, och han borde inte känna sig underlägsen Nadal på gräset. Inte ett tappat set så här långt, vilket imponerar, men motståndet har varit Musetti, Gray, Molcan och Kubler, så det är upp till bevis nu. Nackdelen är att han saknar rutin från stora GS-matcher, det här är första gången han nått en kvartsfinal. Nadal är naturligtvis storfavorit, att säga något annat vore rent dårskap.
2022-07-06, 12:59
  #502
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Kyrgios är kallad till rättegång om en månad .

Men det var snyggt att släppa nyheten inför kvartsfinalen.
2022-07-06, 13:06
  #503
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nåja, semifinalen på Roland Garros i fjol dem emellan var sannerligen ingen gå-tennis. Då small det rejält. En av de bästa matcher jag sett.



Ja, håller med dig där. Otrolig match. Hade fallit ur minnet lite, så gubbarna kan än.
2022-07-06, 13:30
  #504
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Kyrgios är kallad till rättegång om en månad .

Ja jag vet men med sådant så skulle ju tunering kunna säga att du inte får spela. Samma med alla som får sparken eller bli cancelerade bara för att någon anklagar dem och det blir en rättegång.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback