Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-05, 17:29
  #469
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Gissade på fem set, så nu tar nog mannen med massmördargenen hem det här. Trist, ville se lite nytt blod.
Vad är en massmördaren?
2022-07-05, 17:30
  #470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Gissade på fem set, så nu tar nog mannen med massmördargenen hem det här. Trist, ville se lite nytt blod.
Samma här. Djokovic kommer få ett break till 1-0 i femte. Sen är det över.
2022-07-05, 17:30
  #471
Medlem
biupy6ips avatar
Djokovic vände verkligen detta. Så jävla intressant att se hur det mentala påverkar spelet. Sinner blev nervös och fick fjärilar i magen och trodde han skulle vinna Wimbeldon efter andra set i takt med att Djoker fick sina superkrafter som han brukar få vid underläge.
2022-07-05, 17:36
  #472
Avstängd
wwrs avatar
ATP har ju blivit precis som europeisk politik. Den aktör som kan sprida mest kaos och förödelse får mest publicitet.
Fokina förlorade matchen på att slå upp en boll på läktaren vid 9-7 i tiebreak i avgörande. Det brukar vara den vita rasen som självdestruerar. Tsitsipas slog en boll mot publiken och borde tagits av planen direkt. Den stökige Kyrgios är väl undantaget med en mor som är malayisk prinsessa. Aliassime givetvis ett A-barn.

Kalle-Anka-servar och hån är legio.

Vilket bedrövligt kaosgäng.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-05 kl. 17:39.
2022-07-05, 17:39
  #473
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Gissade på fem set, så nu tar nog mannen med massmördargenen hem det här. Trist, ville se lite nytt blod.

I hans nästa match, kanske Nu stukade Sinner foten i alla fall.
2022-07-05, 17:56
  #474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
I hans nästa match, kanske Nu stukade Sinner foten i alla fall.
Goffin, det nya blodet…
2022-07-05, 17:59
  #475
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Goffin, det nya blodet…

Tänkte mer bokstavligt
2022-07-05, 18:04
  #476
Medlem
Som jag förutspådde/befarade: inte nog med att han vänder, men det känns knappt spännande ens. Breaket kom direkt i set 5.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tsitsipas slog en boll mot publiken och borde tagits av planen direkt.

Vet inte om du (halv)skämtar, men igen, bortslagen boll är varning när den inte träffar någon (tillräckligt hårt för att skapa smärta/chock). För att bli diskad måste du göra som Henman (i Wimby), Shapovalov (DC) eller Djokovic (USO). Rack eller bollar som snuddar vid nån (Coria i FO, Brooksby, Kyrgios i IW) resulterar inte i diskvalifikationer.

Fanns inga "dubbla standards" i vad som hände med Tsitsipas. Varken Kyrgios eller Djokovic hade blivit diskade för den relativa bagatellen.
2022-07-05, 18:08
  #477
Medlem
Kommer ryska spelare få spela i US Open?
2022-07-05, 18:09
  #478
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Som jag förutspådde/befarade: inte nog med att han vänder, men det känns knappt spännande ens. Breaket kom direkt i set 5.



Vet inte om du (halv)skämtar, men igen, bortslagen boll är varning när den inte träffar någon (tillräckligt hårt för att skapa smärta/chock). För att bli diskad måste du göra som Henman (i Wimby), Shapovalov (DC) eller Djokovic (USO). Rack eller bollar som snuddar vid nån (Coria i FO, Brooksby, Kyrgios i IW) resulterar inte i diskvalifikationer.

Fanns inga "dubbla standards" i vad som hände med Tsitsipas. Varken Kyrgios eller Djokovic hade blivit diskade för den relativa bagatellen.
Det har du helt rätt i. Det var bara min personliga uppfattning. Hade inte någon hunnit flytta sig hade det förmodligen blivit "smärta/chock". Att slå en boll mot personer i publiken borde vara diskning, är min uppfattning. Det som däreot Fokina gjorde kan vara poängavdrag. Som jag ser det.
2022-07-05, 18:10
  #479
Medlem
Stefan4s avatar
Sinners förstaserve procent kan inte vara särskilt hög i den här matchen?
2022-07-05, 18:13
  #480
Medlem
Game, set and match.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det har du helt rätt i. Det var bara min personliga uppfattning. Hade inte någon hunnit flytta sig hade det förmodligen blivit "smärta/chock". Att slå en boll mot personer i publiken borde vara diskning, är min uppfattning. Det som däreot Fokina gjorde kan vara poängavdrag. Som jag ser det.

Att tycka något om vad som borde vara fallet är förstås ok. Även Fokinas grej var för övrigt tämligen glasklar. Han hade en varning. Andra varningen ger då poängförlust, vilket var vad som hände. Och andra varningen var det inget snack om: slår du iväg en boll får du alltid en varning, precis som om du slår sönder en racket.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback