2022-07-04, 00:55
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Britterna må vara fula, kan inte laga mat eller sköta tandhygienen och överskattar sitt landslag i fotboll fett - men de är rakryggade, klarsynta och kan skilja på rätt och fel och handlar därefter. Det är inte en slump att det var britterna som först satte ner foten mot Hitler och förklarade krig när han gick för långt och invaderade Polen 1939. Övriga mes-länder stod velade som några jäkla fegisar. Det är inte heller en slump att britterna är det land som först drar sig ur EU när det visar sig vara ett dyrt och ineffektivt fiasko-projekt, en cirkus som aldrig tar slut.

Att ryska tennisspelare fått deltaga i andra turneringar i andra länder visar bara de andra ländernas flathet. Visst är det tråkigt att inte de ryska spelarna får vara med i Wimbledon, men om man menar allvar med restriktionerna mot Ryssland - vilket åtminstone britterna gör - så är det en given och fullt riktig konsekvens att utestänga ryska spelare. Och det säger jag som stor beundrare utav Medvedevs annorlunda stil.

” EU när det visar sig vara ett dyrt och ineffektivt fiasko-projekt, en cirkus som aldrig tar slut.”

Tala om det för Ukraina De är ju jävligt angelägna om att få gå med…
2022-07-04, 01:22
Medlem
Detta visar bara hur rasistiska britterna är. Vad har de ryska spelarna gjort mot England eller västvärlden som gör att de förtjänar detta? Hur mycket de än är emot kriget och oavsett vad de gör för att försöka stoppa kriget kommer de inte få spela, enbart för att de är ryssar. Hemskt egentligen. Särkilt nu i dessa tider då västländer borde visa att de är den större makten som är mer inkluderande, som man hela tiden hävdar att man är. Allas lika värde och den bullshiten. Det är lite som förr i USA när svarta fick sitta längst bak i bussen bara för de var svarta. Världen har inte förändrats speciellt mycket sedan dess.
2022-07-04, 02:03
Medlem
Djokovic är den enda jag bryr mig om att se då han är den enda rakryggade med principer. Resten är ett gäng bögar och får som vek sig för påtryckningar att vaccinera sig bara för att kunna godhetssignalera och för att de var för svaga att ta fighten. Patetiskt.
2022-07-04, 02:48
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Djokovic är den enda jag bryr mig om att se då han är den enda rakryggade med principer. Resten är ett gäng bögar och får som vek sig för påtryckningar att vaccinera sig bara för att kunna godhetssignalera och för att de var för svaga att ta fighten. Patetiskt.

Det finns väl andra anledningar till att vaccinera sig under en pandemi, utöver att kunna ställa upp i tennisturneringar?
Vissa av spelarna på touren kanske rentav gjorde det för att de bryr sig om sina medmänniskor? (Hur otroligt det än kan låta.)
2022-07-04, 09:21
Medlem
wwrs avatar
Jag hängde inte med i historien om Djokovic i australiska mästerskapen. Men jag tycker det är märkligt hur han kunnat resa så mycket över huvud taget när han är ovaccinerad. Många PCR-test, förmodligen. (Jag reste själv en del under Corona som ovaccinerad. Jag letade något ställe att bli vaccinerad. Det var knöligt att resa som ovaccinerad, men nu är jag vaccinerad.)

Senast redigerad av wwr 2022-07-04 kl. 10:05.
2022-07-04, 09:33
Medlem
Vobblers avatar
Min lilla "bubblare" Sinner spelar bra. Snygg tennis också, en fröjd att se.
2022-07-04, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det finns väl andra anledningar till att vaccinera sig under en pandemi, utöver att kunna ställa upp i tennisturneringar?
Vissa av spelarna på touren kanske rentav gjorde det för att de bryr sig om sina medmänniskor? (Hur otroligt det än kan låta.)

Hur gjorde det nytta för deras medmänniskor? Det stoppade inte smittspridning överhuvudtaget. De gjorde dessutom snarare skada eftersom de vek sig för totalitära krafter och nu står vi här som folk och har inte ett skit att sätta emot. Vi behöver fler som Djokovic. Vi behöver inte fler lättmanipulerade får utan ryggrad.
2022-07-04, 12:44
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Damtennisen är totalt värdelös. Fattar inte vad det är för idioter som väljer att pröjsa dyra biljetter för att se dessa kvinnor

Håller med, riktigt usel kvalitet just nu. Hörde att de är tvungna att ge bort biljetterna för att det skulle se bra ut i TV-sändningarna. Säger en del.

Aldrig varit så låg nivå som nu.
2022-07-04, 13:31
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Hur gjorde det nytta för deras medmänniskor? Det stoppade inte smittspridning överhuvudtaget. De gjorde dessutom snarare skada eftersom de vek sig för totalitära krafter och nu står vi här som folk och har inte ett skit att sätta emot. Vi behöver fler som Djokovic. Vi behöver inte fler lättmanipulerade får utan ryggrad.

Inga konspirationsteorier i tennistrådarna tack! Vaccinet är säkert och effektivt. Särskilt mot svår sjukdom och död. Foliehattarna kommer inte överleva nästa våg i höst. Däremot är vi som tagit våra boosters(3-4 sprutor totalt) mkt bra förberedda med ett stark immunförsvar redo att ta sig an nya mutationer av Corona. Pfizers judiske VD, Albert Bourla, är den rena godheten personifierad, han borde helgonförklaras.

Kyrgios match är den mest intressanta idag, kan sluta hursomhelst, Nakashima kommer bjuda bra motstånd. Nadals match är nästan lika intressant, mest för att se Nadals utveckling från match till match. Han kommer att vinna, frågan är hur enkelt/svårt det blir. Holländaren med det "omöjliga" namnet har varit stabil över en längre tid. Inte helt ofarlig ändå. Går nog till fyra set. Botic van de Zandschulp, vilket jävla namn.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-07-04 kl. 13:36.
2022-07-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Inga konspirationsteorier i tennistrådarna tack! Vaccinet är säkert och effektivt. Särskilt mot svår sjukdom och död. Foliehattarna kommer inte överleva nästa våg i höst. Däremot är vi som tagit våra boosters(3-4 sprutor totalt) mkt bra förberedda med ett stark immunförsvar redo att ta sig an nya mutationer av Corona. Pfizers judiske VD, Albert Bourla, är den rena godheten personifierad, han borde helgonförklaras.

Kyrgios match är den mest intressanta idag, kan sluta hursomhelst, Nakashima kommer bjuda bra motstånd. Nadals match är nästan lika intressant, mest för att se Nadals utveckling från match till match. Han kommer att vinna, frågan är hur enkelt/svårt det blir. Holländaren med det "omöjliga" namnet har varit stabil över en längre tid. Inte helt ofarlig ändå. Går nog till fyra set. Botic van de Zandschulp, vilket jävla namn.

Haha, jag började förbereda att svar innan jag insåg att du förmodligen var ironisk Here it goes anyway...

Konspirationsteorier? När det är kliniskt bevisat att vaccinet inte stoppar smittspridning överhuvudtaget? Det är ju snarare du som låter som en hjärntvättat pajas eller lobbyist. Och vad är det vi ovaccinerade inte kommer att överleva? Hela familjen hade covid och det var inte mer än en snuva. Vad ligger dödligheten på för en frisk 20-40 åring? Berätta det för oss eftersom du påstår att ovaccinerade inte kommer att överleva. Du hör ju själv att det är du som är konspirationsteoretikern och foliehatten här.

Och vad avser tennisen, ja Kyrgios blir jävligt intressant att se. Gillar att han spelar med mycket känslor.
2022-07-04, 14:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Fick en vision. Djokovic däckas av covid inför semifinalen mot Norrie, varefter britten går ut på centercourten på söndag mot Nadal med samma deer in headlights look som Ruud i Paris, och med samma resultat ...

Hoppas att det bara var åskan.
2022-07-04, 15:06
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Rent hypotetiskt, anta att Kyrgios skulle vinna Wimbledon(det kommer han inte att göra, men ändå), snacka om "Bad Optics" - skäller på allt och alla, servar underarm-servar, och ena armen är helt jävla "tatuerings-svartblå". Inte direkt värdigt Wimbledon.

"Good Optics" vore om Auger-Aliassime vann Wimbledon(omöjligt i år dock). Killen är gentleman rakt igenom, vi snackar Arthur Ashe-värdighet. Och så rör han sig så graciöst, smoothly. Plus att han spelar klassiska stycken på pianot på fritiden, bara en sådan sak. Som vore han en reklambyrå-framtagen Wimbledon-mästare

https://www.youtube.com/shorts/6qB3HgV1pCI

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback