2022-07-05, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Men... Kvar i häktet... Då kan vi ju antagligen förvänta oss att rätten anser honom skyldig iaf. Dock kommer han väl knappast att få sitta tid som ens i fantasin kan spegla föräldrarnas lidande. Eller Malins lidande...
Han kommer kanske få möta sin hittepå onaniledarkompis, Mollgan i fängelset.
Får hårda grabbars föremål upp i analen, och tvångsrunkningar, bara lyda order, för att sist men inte minst, blotta sin vanskapta snopp🤣🤣
Citera
2022-07-05, 18:07
Medlem
"Man ska inte dra några slutsatser av att han blev kvar i häktet" Det är väl det man kan göra!!!
Hur jävla dum i huvudet är Holst?

"Holst pläderade för att hans klient skulle frikännas och försättas på fri fot"
Hur jävla dum i huvudet är Holst?

DNA fläcken skickar Olof direkt i fängelse utan att passera 'GÅ'.

Ulf Holst är den mest inkompetente och oproffsiga advokat jag träffat på, jag har gjort det vid några tillfällen.

Jag satt med alla dagar och tycker Holst gjorde en dålig insats, han ger ett äckligt och lismande intryck!

Han borde omedelbart uteslutas ur Advokatsamfundet!
Senast redigerad av Have-mercy 2022-07-05 kl. 18:12.
Citera
2022-07-05, 18:12
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han kommer kanske få möta sin hittepå onaniledarkompis, Mollgan i fängelset.
Får hårda grabbars föremål upp i analen, och tvångsrunkningar, bara lyda order, för att sist men inte minst, blotta sin vanskapta snopp🤣🤣
Kanske kan de sitta där inne och runka bulle som så många gånger förut. Bara det att Ol*f äntligen får den där bullen uppkörd där han förtjänar den...
Citera
2022-07-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Kan inte olov betala det arvodet själv då med de pengar Han erhöll senast ?

Vilket arvode? Samt de pengarna han fick senast lär nog inte finnas kvar.

Intressant är att se om han blir återbetalningsskyldig.

/C
Citera
2022-07-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Stort tack för dina referat från förhandlingarna. Mycket sakliga och (även om subjektivitet säkert finns..) väldigt objektiva.

Tack så mycket 🙏 Kommer ett längre inlägg från dagen också, men blir så slut efter de här dagarna att jag inte ens orkar kolla åt alla A4 med anteckningar jag har på ett tag. Som tur är har ni ju alla övergripande koll redan.

Jag vet inte om de är så objektiva 😁 Helt klart inslag av subjektivitet känner jag, även om jag såklart faktamässigt ger korrekta beskrivningar. Men jag kan nog ta mig friheten att låta mina personliga övertygelser skina igenom, jag har ju ingen arbetsgivare att stå till svars för. Om det vore så väl att man fick betalt ändå 😆
Citera
2022-07-05, 18:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Instagramkontot kallaochvarmafall har skrivit en hel del om detta fall. Det finns ett par bilder på OW där, av vilka en var ny för mej. (Inte tagen alldeles nyligen, men nyare än de andra som i vart fall jag har sett.)

Positivt förhandsbesked att OW blir kvar i häktet! 🙌
Citera
2022-07-05, 18:32
Medlem
Om han släppts idag hade det varit en indikation på frikännande, att han blir kvar i häktet ska man nog inte ta för en given signal om att han fälls.

Även om HD har i princip redan har beordrat HR att göra om och göra rätt, så vet man aldrig. Det kan vara stark oenighet i gruppen och vinnande av mer tid.

Han torskar på det hursomhelst innan detta är slut. Jag säger det igen HD kommer att ge prövningstillstånd vid friande dom.

DNA är kraftfull bevisning och jag tror inte rättsväsendet tillåter den nedsmutsning av verktyget ett friande skulle innebära, speciellt inte vid en 100%-ig träff rakt ner i vågskålen.

/C
Citera
2022-07-05, 19:01
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Tack så mycket 🙏 Kommer ett längre inlägg från dagen också, men blir så slut efter de här dagarna att jag inte ens orkar kolla åt alla A4 med anteckningar jag har på ett tag. Som tur är har ni ju alla övergripande koll redan.

Jag vet inte om de är så objektiva 😁 Helt klart inslag av subjektivitet känner jag, även om jag såklart faktamässigt ger korrekta beskrivningar. Men jag kan nog ta mig friheten att låta mina personliga övertygelser skina igenom, jag har ju ingen arbetsgivare att stå till svars för. Om det vore så väl att man fick betalt ändå 😆

Är ju inte lätt att vara helt objektiv. Klart du har åsikter, men dina referat har inte varit smittade av den. De har varit sakliga om vad som har hänt i rättssalen. Och det har varit till stor information till oss som inte var där. Mycket tack för allt.
Citera
2022-07-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
I det allra första inlägget i tråden kan man hitta länkar till två gamla foton. Han har sömniga ögon, jag tycker nog att han ser otäck ut men det är väl för att man vet vad han med största sannolikhet gjort sig skyldig till och hur mycket han ljuger.

Han är autistisk och dom är väldigt ofta helt frånkopplade från känslor, kan inte ens sätta ord på vad en känsla är.
Olof är en sådan, därav är hans blick helt död. Han känner inget behov av umgänge, kan inte känna närhet, empati etc
En annan sak som visar på det är att dom talar oftast med en väldigt monoton röst, inga variationer alls i tonläget.
Endast genom att prata om deras väldigt få, "speciella" intressen går det att få något som liknar mänsklig kontakt med dom.
Citera
2022-07-05, 19:46
Avslutad
https://tv4play.se/program/krimarkivet/malin-lindstr%C3%B6m-hittas-m%C3%B6rdad-malins-familj-lever-i-ovisshet-d%C3%A5-hon-%C3%A4r-f%C3%B6rs vunnen/3193199
Material från Tv4, Malins föräldrar i intervju, när hon varit försvunnen i 3 veckor
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-05 kl. 19:52. Anledning: Tillägg
Citera
2022-07-05, 19:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://tv4play.se/program/krimarkivet/malin-lindstr%C3%B6m-hittas-m%C3%B6rdad-malins-familj-lever-i-ovisshet-d%C3%A5-hon-%C3%A4r-f%C3%B6rs vunnen/3193199
Material från Tv4, Malins föräldrar i intervju, när hon varit försvunnen i 3 veckor

För mej leder inte länken till klippet… 🤔
Citera
2022-07-05, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
För mej leder inte länken till klippet… 🤔
Det är reklam först, om du scrollar ner och klickar på bilden med Malin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto