2022-07-05, 17:29
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Gissade p fem set, s nu tar nog mannen med massmrdargenen hem det hr. Trist, ville se lite nytt blod.
Vad r en massmrdaren?
2022-07-05, 17:30
Medlem
Citat:
Gissade p fem set, s nu tar nog mannen med massmrdargenen hem det hr. Trist, ville se lite nytt blod.
Samma hr. Djokovic kommer f ett break till 1-0 i femte. Sen r det ver.
2022-07-05, 17:30
Medlem
biupy6ips avatar
Djokovic vnde verkligen detta. S jvla intressant att se hur det mentala pverkar spelet. Sinner blev nervs och fick fjrilar i magen och trodde han skulle vinna Wimbeldon efter andra set i takt med att Djoker fick sina superkrafter som han brukar f vid underlge.
2022-07-05, 17:36
Medlem
wwrs avatar
ATP har ju blivit precis som europeisk politik. Den aktr som kan sprida mest kaos och frdelse fr mest publicitet.
Fokina frlorade matchen p att sl upp en boll p lktaren vid 9-7 i tiebreak i avgrande. Det brukar vara den vita rasen som sjlvdestruerar. Tsitsipas slog en boll mot publiken och borde tagits av planen direkt. Den stkige Kyrgios r vl undantaget med en mor som r malayisk prinsessa. Aliassime givetvis ett A-barn.

Kalle-Anka-servar och hn r legio.

Vilket bedrvligt kaosgng.
Senast redigerad av wwr 2022-07-05 kl. 17:39.
2022-07-05, 17:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

I hans nsta match, kanske Nu stukade Sinner foten i alla fall.
2022-07-05, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
I hans nsta match, kanske Nu stukade Sinner foten i alla fall.
Goffin, det nya blodet
2022-07-05, 17:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Goffin, det nya blodet

Tnkte mer bokstavligt
2022-07-05, 18:04
Som jag frutspdde/befarade: inte nog med att han vnder, men det knns knappt spnnande ens. Breaket kom direkt i set 5.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tsitsipas slog en boll mot publiken och borde tagits av planen direkt.

Vet inte om du (halv)skmtar, men igen, bortslagen boll r varning nr den inte trffar ngon (tillrckligt hrt fr att skapa smrta/chock). Fr att bli diskad mste du gra som Henman (i Wimby), Shapovalov (DC) eller Djokovic (USO). Rack eller bollar som snuddar vid nn (Coria i FO, Brooksby, Kyrgios i IW) resulterar inte i diskvalifikationer.

Fanns inga "dubbla standards" i vad som hnde med Tsitsipas. Varken Kyrgios eller Djokovic hade blivit diskade fr den relativa bagatellen.
2022-07-05, 18:08
Medlem
Kommer ryska spelare f spela i US Open?
2022-07-05, 18:09
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Som jag frutspdde/befarade: inte nog med att han vnder, men det knns knappt spnnande ens. Breaket kom direkt i set 5.

Vet inte om du (halv)skmtar, men igen, bortslagen boll r varning nr den inte trffar ngon (tillrckligt hrt fr att skapa smrta/chock). Fr att bli diskad mste du gra som Henman (i Wimby), Shapovalov (DC) eller Djokovic (USO). Rack eller bollar som snuddar vid nn (Coria i FO, Brooksby, Kyrgios i IW) resulterar inte i diskvalifikationer.

Fanns inga "dubbla standards" i vad som hnde med Tsitsipas. Varken Kyrgios eller Djokovic hade blivit diskade fr den relativa bagatellen.
Det har du helt rtt i. Det var bara min personliga uppfattning. Hade inte ngon hunnit flytta sig hade det frmodligen blivit "smrta/chock". Att sl en boll mot personer i publiken borde vara diskning, r min uppfattning. Det som dreot Fokina gjorde kan vara pongavdrag. Som jag ser det.
2022-07-05, 18:10
Medlem
Stefan4s avatar
Sinners frstaserve procent kan inte vara srskilt hg i den hr matchen?
2022-07-05, 18:13
Game, set and match.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det har du helt rtt i. Det var bara min personliga uppfattning. Hade inte ngon hunnit flytta sig hade det frmodligen blivit "smrta/chock". Att sl en boll mot personer i publiken borde vara diskning, r min uppfattning. Det som dreot Fokina gjorde kan vara pongavdrag. Som jag ser det.

Att tycka ngot om vad som borde vara fallet r frsts ok. ven Fokinas grej var fr vrigt tmligen glasklar. Han hade en varning. Andra varningen ger d pongfrlust, vilket var vad som hnde. Och andra varningen var det inget snack om: slr du ivg en boll fr du alltid en varning, precis som om du slr snder en racket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in