Citat:
Du hittar nog inte någon som skrivit lika många gånger här på forumet att en Ch11 företagsrekonstruktion kommer.Jag drog själv den slutsatsen efter att ha analyserat SAS kvartalsrapport i vintras.
Dessutom läckte det för ett par veckor sedan ut interninformation till pressen om att Ch11 var planerad att skickas in förra veckan.
Från i mars:
Citat:
Från igår:Det som blir aktuellt i så fall är företagsrekonstruktion.
Nuvarande aktieägare kommer gå helt lottlösa ur det.
Kanske något i stil med att man ger fordringsägarna sådana enorma mängder nya aktier som skuldkonvertering att nuvarande aktier bara blir värda en bråkdel av vad de är idag.
Nuvarande aktieägare kommer gå helt lottlösa ur det.
Kanske något i stil med att man ger fordringsägarna sådana enorma mängder nya aktier som skuldkonvertering att nuvarande aktier bara blir värda en bråkdel av vad de är idag.
Citat:
Också från igår
Så jag antar att du blandar ihop mig med någon annan.
Men det är viktigt att förstå att det inte främst är strejken som är problemet för aktieägarna utan den kommande företagsrekonstrueringen som kommer göra den nuvarande aktien nästa värdelös! Alternativt en full konkurs som gör den helt värdelös.
Konflikten med piloterna kommer antagligen lösa sig på ett eller annat sätt så småningom.
Konflikten med piloterna kommer antagligen lösa sig på ett eller annat sätt så småningom.