Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-05, 00:05
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Vet inte om du inte har förstått men dumpen har ingenting med Svea rikes lag att göra. De riktiga brott som de har begått anmäler dumpen men annars så går de ju på om gäddorna befinner sig på platsen eller ej.

Du skiter i om det är olagligt eller inte att dejta ungdomar (barn)? Det är ju det som diskuteras i denna tråden, varför lägger du så stor vikt i det annars då?
Jag har aldrig sett sex med ungdomar eller grooming som något problem, så därför bryr jag inte om det är lagligt eller olagligt. I fallet grooming så tycker jag tvärtom att det är ganska kul, eftersom att jag själv har haft det stora nöjet att skriva med groomare ibland.

Jag skriver eftersom att jag värdesätter rättssäkerheten väldigt högt, och eftersom att jag föraktar folkdomstolar och pöbelvälde.
Citera
2022-07-05, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Skrev jag om någon polis som stoppade personen på väg hem till det tilltänkta offret i mina tidigare inlägg? Nej, just det. Vi talar alltså återigen om ett helt annat scenario.

Haha! Ja, du verkar helt desperat i dina fiktiva scenarion som motsäger varandra. Att du inte anser att det ska vara ett brott att bestämma träff med ett barn i sexuellt syfte, dyka upp på platsen och ta med barnet hem är rätt tydligt med tanke på vad du skrivit i tråden. Brottet begås först i ögonblicket våldtäkten äger rum i din värld, allt annat är i din värld bara en normal "dejt" som du uttrycker det.

Citat:
Så länge som den inte är inne så är det på sin höjd förberedelse, och detta brott går att göra ogjort genom att till exempel lämna träffen. Helt rimligt om du frågar mig.

Ditt resonemang är helt skevt. Förberedelse till våldtäkt av barn har redan skett då man stämt träff med barnet och dyker upp på platsen.

Citat:
Vill du att personen inte ska ha något att vinna på att inte avbryta?

Alltså, vad yrar du om? Personen har alla chanser i världen att avbryta INNAN den dyker upp på platsen för att träffa ett barn.

Citat:
Jag skiter väl i om det är olagligt eller inte att dejta ungdomar.

Du verkar extremt angelägen om att det ska vara lagligt att förebereda en våldtäkt av barn. Att du beskriver det som att "dejta ungdomar" talar sitt tydliga språk.
Citera
2022-07-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Givetvis! I dagarna nu läste jag även att Ebba Busch (KD) vill se "25 års fängelse för grov våldtäkt, kastrering som villkor för frigivning och livstids fängelse för grov våldtäkt mot barn."

https://www.svd.se/a/qW0wgm/kd-kastrera-valdtaktsman-och-hoj-straffen

Om jag får säga det själv så har dumpen skapat nyhetsrubriker som har fått Sverige att se på sexuella övergrepp på barn i en annan vinkel.

Jag ställer mig bakom kastrering för pedofiler och livstid för grov våldtäkt mot barn. 25 år för grov våldtäkt, hur vidrigt det än må vara kanske är lite i överkant.

Dumpen har haft en positiv påverkan då alla människor i Sverige på ett eller annat sätt blivit konfronterade med verkligheten. Jag har ofta hävdat att varje människas skyldighet är att ta sig igenom en FUP med seriepedofiler.

Och få en insikt i hur dessa individer faktiskt ser på barn och sina egna övergrepp emot de. Hur de diskuterar sinsemellan att barnen faktiskt uppskattar att bli utsatta. Det är vidrigt på en så ofattbar nivå och helt omänskligt.

Bara att läsa om han Oscar(?) som drev onlineforum som spred barnporr och ordnade träffar. Och som åkte till Thailand och våldtog barn. Dessa människor blir nu inlåsta korta perioder och sen utsläppta för att återgå i samma brottslighet inom 6 månader.

Det är helt orimligt att deras frihet ska få trumfa barns rättigheter till ett liv fritt från våldtäkt och sexuella övergrepp. Lås in och framförallt kastrera pedofiler.
Citera
2022-07-05, 00:20
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Haha! Ja, du verkar helt desperat i dina fiktiva scenarion som motsäger varandra. Att du inte anser att det ska vara ett brott att bestämma träff med ett barn i sexuellt syfte, dyka upp på platsen och ta med barnet hem är rätt tydligt med tanke på vad du skrivit i tråden. Brottet begås först i ögonblicket våldtäkten äger rum i din värld, allt annat är i din värld bara en normal "dejt" som du uttrycker det.

Ditt resonemang är helt skevt. Förberedelse till våldtäkt av barn har redan skett då man stämt träff med barnet och dyker upp på platsen.

Alltså, vad yrar du om? Personen har alla chanser i världen att avbryta INNAN den dyker upp på platsen för att träffa ett barn.

Du verkar extremt angelägen om att det ska vara lagligt att förebereda en våldtäkt av barn. Att du beskriver det som att "dejta ungdomar" talar sitt tydliga språk.
Har det skett en så kallad våldtäkt om någon bestämmer träff med en ungdom, träffar ungdomen, men sedan inte ligger (eller försöker ligga) med densamma? Det räcker med ja eller nej.

Om det har skett en så kallad våldtäkt trots att det inte har förekommit någon sexuell aktivitet, varför talar du då om förberedelse?
Om det inte har skett en våldtäkt så har personen frivilligt avbrutit brottet. Om personen frivilligt har avbrutit brottet så kan han eller hon inte dömas för förberedelse.

Kan du motivera varför det inte går att avbryta en brottsplan efter att man har träffats? Om så är fallet så är det ju automatiskt så kallad våldtäkt att träffa en ungdom, oavsett vad som händer.

Jag är extremt angelägen om att rättssäkerheten upprätthålls, och jag har flera gånger förklarat att jag skiter i om sex med ungdomar är lagligt eller olagligt.
Citera
2022-07-05, 00:26
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=aT3mXs-NmZ4

Här är en kille som inte bara hade kontakt med flera av Dumpens fiskare utan även ett riktigt barn. Hoppas de anhöriga styr upp killen så att han inte själv råkar illa ut av andra eller av rättsväsendet.
Citera
2022-07-05, 00:27
Medlem
Citat:
Har det skett en så kallad våldtäkt om någon bestämmer träff med en ungdom, träffar ungdomen, men sedan inte ligger (eller försöker ligga) med densamma? Det räcker med ja eller nej.

Om det har skett en så kallad våldtäkt trots att det inte har förekommit någon sexuell aktivitet, varför talar du då om förberedelse?
Om det inte har skett en våldtäkt så har personen frivilligt avbrutit brottet. Om personen frivilligt har avbrutit brottet så kan han eller hon inte dömas för förberedelse.

Kan du motivera varför det inte går att avbryta en brottsplan efter att man har träffats? Om så är fallet så är det ju automatiskt så kallad våldtäkt att träffa en ungdom, oavsett vad som händer.

Jag är extremt angelägen om att rättssäkerheten upprätthålls, och jag har flera gånger förklarat att jag skiter i om sex med ungdomar är lagligt eller olagligt.

Men lillen. Det hjälper inte att säga att jag ändrat mig. Har man förberett ett brott så har man.
Citera
2022-07-05, 00:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men lillen. Det hjälper inte att säga att jag ändrat mig. Har man förberett ett brott så har man.
Jag förstår att man inte lär sig det i livets hårda skola, men det kan man visst. Så länge som man inte åker fast innan man ändrar sig så är det lugnt.
Citat:
3 § Ansvar för försök, förberedelse eller stämpling till brott skall ej ådömas den som frivilligt, genom att avbryta gärningens utförande eller annorledes, föranlett att brottet ej fullbordats. Ändå att brottet fullbordats må den som tagit olovlig befattning med hjälpmedel ej på den grund dömas till ansvar, om han frivilligt förebyggt den brottsliga användningen av hjälpmedlet.
Min fetning.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700#K23

Det är väl ytterligare en paragraf som dumparna vill ändra på antar jag.
Citera
2022-07-05, 01:16
Medlem
Citat:
Jag förstår att man inte lär sig det i livets hårda skola, men det kan man visst. Så länge som man inte åker fast innan man ändrar sig så är det lugnt.
Min fetning.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700#K23

Det är väl ytterligare en paragraf som dumparna vill ändra på antar jag.

Klicka på länken och läs in dig i ämnet groomning. Jag vet inte riktigt hur du tänker men du hamnar väldigt snett. Det hela är komplicerat eftersom lagar är sådana, så du får fundera en stund till tror jag. Finns mycket matnyttigt i länken och det är tydligt och bra förklarat.

År 2017 ändrades straffansvaret för kontakt med barn i sexuellt syfte så att ansvar inträder redan när någon föreslår en träff för ett barn under femton år eller stämmer träff med barnet i syfte att begå en gärning som omtalas i de nämnda brottsparagraferna. Det krävs inte längre någon ytterligare åtgärd som är ägnad att främja att en sådan träff kommer till stånd. Vidare ändrades brottsrubriceringen från kontakt med barn i sexuellt syfte till kontakt för att träffa ett barn i sexuellt syfte. Samtidigt höjdes maximistraffet från fängelse i ett år till fängelse i två år.

https://lawline.se/answers/vilka-forutsattningar-maste-vara-uppfyllda-for-att-brottet-grooming-ska-foreligga

I 6 kap. 10 a § brottsbalken (BrB) stadgas att: "Den som, i syfte att mot ett barn under femton år begå en gärning för vilken straff föreskrivs i 4, 5, 6, 8 eller 10 §, föreslår en träff eller stämmer träff med barnet, döms för kontakt för att träffa ett barn i sexuellt syfte till böter eller fängelse i högst två år. SFS 2017:1068."
Citera
2022-07-05, 01:29
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Klicka på länken och läs in dig i ämnet groomning. Jag vet inte riktigt hur du tänker men du hamnar väldigt snett. Det hela är komplicerat eftersom lagar är sådana, så du får fundera en stund till tror jag. Finns mycket matnyttigt i länken och det är tydligt och bra förklarat.

År 2017 ändrades straffansvaret för kontakt med barn i sexuellt syfte så att ansvar inträder redan när någon föreslår en träff för ett barn under femton år eller stämmer träff med barnet i syfte att begå en gärning som omtalas i de nämnda brottsparagraferna. Det krävs inte längre någon ytterligare åtgärd som är ägnad att främja att en sådan träff kommer till stånd. Vidare ändrades brottsrubriceringen från kontakt med barn i sexuellt syfte till kontakt för att träffa ett barn i sexuellt syfte. Samtidigt höjdes maximistraffet från fängelse i ett år till fängelse i två år.

https://lawline.se/answers/vilka-forutsattningar-maste-vara-uppfyllda-for-att-brottet-grooming-ska-foreligga

I 6 kap. 10 a § brottsbalken (BrB) stadgas att: "Den som, i syfte att mot ett barn under femton år begå en gärning för vilken straff föreskrivs i 4, 5, 6, 8 eller 10 §, föreslår en träff eller stämmer träff med barnet, döms för kontakt för att träffa ett barn i sexuellt syfte till böter eller fängelse i högst två år. SFS 2017:1068."
Vad har det med förberedelse till våldtäkt mot baaaarn att göra?
Citera
2022-07-05, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Samlingsalbum med dansbandslåtar med nykomlingarna från Gädderz

1. De é bara på skôj!
2. Med en tekaka i min mun.
3. 15:24, 15:24, då tåget går iväg med mej...
4. Det går åt helvete med frugan!
5. Mina barn, dina barn, falafel eller pizza?
6. Då går jag ner i min källare... (nyversion av Pierre Isacssons gamla låt)
7. Brandslangen slaknar när Patrik kommer.
8. Osten från Flen, inte så ren.
9. Jag spelar skinnflöjt i min bil för Sara.
10. I Am the Walrus (med Lennart-gäddan)
11. Smurfarnas julfest hos Mys-Janne.

Edit:
Låt nr 6. i originalversion låter såhär:
https://youtu.be/k3FDmqml6qI

Låt nr 8. "Osten från Flen, inte så ren" har melodi från Violen från Flen, lyssna här:
https://youtu.be/md01wwJSQA8

Låt nr. 8 är för vacker för att beskriva Christer med osten, vilket gör den till ett komiskt val
Citera
2022-07-05, 01:34
Medlem
Citat:
Vad har det med förberedelse till våldtäkt mot baaaarn att göra?

Allt.

Precis allt.

Grooming är ju förberedelse till våldtäkt mot barn.

Har du något problem med utvecklingsstörning eller något?
Citera
2022-07-05, 01:38
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Allt.

Precis allt.

Grooming är ju förberedelse till våldtäkt mot barn.

Har du något problem med utvecklingsstörning eller något?
Nej, grooming är ett helt självständigt brott som heter "kontakt för att träffa ett barn i sexuellt syfte". Det är ett annat lagrum, och därmed inte samma sak som förberedelse till våldtäkt mot baaaarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in