Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Haha! Ja, du verkar helt desperat i dina fiktiva scenarion som motsäger varandra. Att du inte anser att det ska vara ett brott att bestämma träff med ett barn i sexuellt syfte, dyka upp på platsen och ta med barnet hem är rätt tydligt med tanke på vad du skrivit i tråden. Brottet begås först i ögonblicket våldtäkten äger rum i din värld, allt annat är i din värld bara en normal "dejt" som du uttrycker det.
Ditt resonemang är helt skevt. Förberedelse till våldtäkt av barn har redan skett då man stämt träff med barnet och dyker upp på platsen.
Alltså, vad yrar du om? Personen har alla chanser i världen att avbryta INNAN den dyker upp på platsen för att träffa ett barn.
Du verkar extremt angelägen om att det ska vara lagligt att förebereda en våldtäkt av barn. Att du beskriver det som att "dejta ungdomar" talar sitt tydliga språk.
Har det skett en så kallad våldtäkt om någon bestämmer träff med en ungdom, träffar ungdomen, men sedan inte ligger (eller försöker ligga) med densamma? Det räcker med ja eller nej.
Om det har skett en så kallad våldtäkt trots att det inte har förekommit någon sexuell aktivitet, varför talar du då om förberedelse?
Om det inte har skett en våldtäkt så har personen frivilligt avbrutit brottet. Om personen frivilligt har avbrutit brottet så kan han eller hon inte dömas för förberedelse.
Kan du motivera varför det inte går att avbryta en brottsplan efter att man har träffats? Om så är fallet så är det ju automatiskt så kallad våldtäkt att träffa en ungdom, oavsett vad som händer.
Jag är extremt angelägen om att rättssäkerheten upprätthålls, och jag har flera gånger förklarat att jag skiter i om sex med ungdomar är lagligt eller olagligt.