Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Om man blir gripen innan man har hunnit avbryta planerna så är det en annan sak. Ingen har hävdat något annat. Menar du att rättskällan som jag länkade till är betydelselös?
Haha! Jo, du har gjort det. Du påstår ju att det
borde vara så att inget brott har begåtts förrän "man har den inne". Så i din värld ska det inte vara ett brott att bestämma träff med ett barn i sexuellt syfte och ta med sig barnet hem. Brottet begås först i din värld när "man har den inne".
Därmed anser du att det inte bör vara ett brott om man inte ångrat sig ända upp till ögonblicket då våldtäkten äger rum vilket är en helt skev syn, och dina "argument" och liknelser du presenterat är ju rena skämtet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Kan du inte bara inse att det finns flera hinder för att personerna som dumpen hänger ut skall anses skyldiga?
Vad menar du? Personerna Dumpen hänger ut ÄR oskyldiga i lagens mening eftersom inget brott begåtts då lagstiftningen är helt skev, vilket är hela problemet. Lagstiftningen måste ändras och där håller jag med Dumpen, däremot har jag en del kritik mot deras sekteristiska beteende och metoder, men eftersom att rättsväsendet inte tar tag i problemet så finns det ett behov för såna som Dumpen. Det bästa hade givetvis varit om rättsväsendet tog tag i det här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Det största problemet är givetvis att det inte finns några ungdomar, men även om det vore så räcker det inte med att bädda bilen. Möjligtvis om polisen stannar personen på vägen till platsen, men annars inte.
Du flyttar återigen målstolparna och blandar bort korten i syfte att förvilla. Om du bäddar bilen i kombination med annan bevisning i form av att du dyker upp på en plats för att träffa ett barn i sexuellt syfte och det finns chatloggar så finns det inga tvivel.
Förberedelse till annan typ av brottslighet är redan brottsligt, och det bör även vara det i här fallet. Sådan lagstiftning finns redan i många länder.