Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-29, 17:46
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Gigantisk vet jag inte, men som jag insinuerat i flertalet inlägg är den åtminstone "dubbel" i jämförelse med de flesta.

På vilket sätt är den dubbel? Tycker jag varit ganska klar med vad jag tycker.. Med andra ord att pedofiler är avskum. Att ifrågasätta någon som påstår sig vara anhörig är väl inte heller något konstigt, då det varit så många gäddor i tråden tidigare.. Det spekuleras ju inte bara här på flashback heller.
Självklart är ju också att flera här i tråden direkt sväljer det betet för det är till deras fördel när deras mål är att smutskasta allt som dumpen gör. Det sista stället jag vänt mig till om jag vore anhörig vore ju till en tråd som till stor del består av sumpträskfolk.
Skeptisismen ökar ju dessutom extremt när dessa påstådda anhöriga blir bundis med sumpträskfolket.
Ang. e.84 försökte jag råda hen att ta detta någon annanstans men hen verkar finna tröst i att få sympatier oavsett vart det kommer ifrån. Är mer skeptisk till det andra nya kontot som dykt upp här, tittar man noga på hur det skrivs känns det väldigt mycket som ett försvar till hen själv.
Citera
2022-04-29, 17:47
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Det står i en privat grupp för oss frimurare.
OK? Och när släpps bomben för oss övriga?
Citera
2022-04-29, 17:47
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Ja det är klart? Dom kan ju inte skilja på rätt och fel dom heller. Vilket också nämnts flertalet gånger i tråden.
Japp, och kommer att behövas nämnas ett oändligt antal gånger till.
Citera
2022-04-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRoberto
Förövrigt kan inte uppluckrad moral och skam leda till färre övergrepp. Dumpens nettoeffekt är fler övergrepp. Det går inte att jämföra med brott som har juridisk påföljd men man kan ändå någotsånär jämföra med bötesbrottet sexköp.

Exakt det som både forskare och barnrättsorganisationer sagt på gång så fort de fått frågor kring Dumpen. Dumpen leder i förlängningen till farligare förövare, mer ljusskygga förövare och nettoeffekten fler övergrepp.

Forskarna förstår det. Barnrättsorganisationerna förstår det.
Men pundarna Patrik och Sara tror att de vet bättre.

Dumpen-podden är som Samhalls egen "Snillen spekulerar".
Citera
2022-04-29, 17:50
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Borde det inte vara repris-gäddan med strap-on härnäst? De borde väl vara två buskis-gäddor efter två "guy next door"-gäddor, kan man tycka. Eller vulkanutbrottet en vecka försenat?

Men jag vet inte. Har tappat tråden.

Lennart 2.0 om jag får be.
Citera
2022-04-29, 17:52
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Samlingsalbum med dansbandslåtar med nykomlingarna från Gädderz

1. De é bara på skôj!
2. Med en tekaka i min mun.
3. 15:24, 15:24, då tåget går iväg med mej...
4. Det går åt helvete med frugan!
5. Mina barn, dina barn, falafel eller pizza?
6. Då går jag ner i min källare... (nyversion av Pierre Isacssons gamla låt)
7. Brandslangen slaknar när Patrik kommer.
8. Osten från Flen, inte så ren.
9. Jag spelar skinnflöjt i min bil för Sara.
10. I Am the Walrus (med Lennart-gäddan)
11. Smurfarnas julfest hos Mys-Janne.

Edit:
Låt nr 6. i originalversion låter såhär:
https://youtu.be/k3FDmqml6qI

Låt nr 8. "Osten från Flen, inte så ren" har melodi från Violen från Flen, lyssna här:
https://youtu.be/md01wwJSQA8
Senast redigerad av Leg.Talgoxe 2022-04-29 kl. 18:33.
Citera
2022-04-29, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det där stämmer inte, jag ville ha henne. Jag tycker hon är fin om man ska fördjupa sig lite i det ämnet. Ganska tuff också. Jag är svag för tuffa och starka kvinnor med skinn på näsan. Skulle kunna skriva en lång hyllningstext till henne men det är så ot. Är hon intresserad så kan hon få det via pm

Men tycker du inte att det är lite konstigt att en fd barnprostituerad poserar sexigt (tar bilder av sig själv där hon tittar in i kameran utmanande) när hon samtidigt sagt att det förstört hennes liv? Tror du att våldtagna kvinnor gillar att posera sexigt?
Citera
2022-04-29, 17:55
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Om det dessutom är så som den nyreggade medlemmen skrev att dennes brorson farit sådär illa efter uthängningen, får de ohängda slynglar och skitmänniskor som utsätter anhöriga för detta lidande stå till svars för sina motbjudande handlingar. Den som ger sig på en anhörig på det viset har också gjort sig förtjänt av en rak höger.
Mer än en rak höger kan man tycka? De borde väl konfronteras, filmas och hängas ut till allmän/offentlig beskådan för evigt? Åtminstone så länge de är straffmyndiga.

Om offentlig skampåle funkar i ett fall så funkar det väl i andra.
Citera
2022-04-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Men tycker du inte att det är lite konstigt att en fd barnprostituerad poserar sexigt (tar bilder av sig själv där hon tittar in i kameran utmanande) när hon samtidigt sagt att det förstört hennes liv? Tror du att våldtagna kvinnor gillar att posera sexigt?

Har inte sett.
Citera
2022-04-29, 18:01
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
På vilket sätt är den dubbel?
...
Som du säkert fattar syftade jag på din axelryckning när BeachBob berättade om övergreppen från hans hebefil-lärarinna. Har ni tipsat Dumpen om henne ännu? Gudarna vet ju hur många offer hon har vid det här laget eller om hon gått ner i åldrarna. I värsta fall har hon nu egna barn i samma ålder och då måste ju hennes make rimligtvis få veta.

Men jag misstänker att du inte vill älta det igen och det vill jag nog inte heller.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Har inte sett.

Jag får inte ihop det att fd barnprostituerade gillar att fixa till sig så att de ser yngre ut, när detta skapat så mycket lidande för dom.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Dumpen bryr sig inte ett dugg om barnen.

Pengarna är det viktiga.
Nej i ekonomiskt avseende är det viktiga nästan alltid bara illusionen av pengar. Inte vad man har för tillfället.
Illusionen av att bli fotbollsproffs. Illusionen om att semestern ska bli trevlig. Drömmen om att livet ska bli bättre i idyllen. Drömmen om att bli gangster. Tankar på livet efter detta, om paradiset. osv.
Det är tron som har betydelse, nästan aldrig det direkta resultatet. Drömmen om någonting som bygger på falska premisser. Däri ligger i princip all mänsklig strävan och aktivitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in