2022-07-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Här du Lasseliten som ALDRIG har skylt på nån annan. Påstå inte att alla andra ljuger!

Och återigen, vart försöker jag lägga över skulden på Emil? Jag ser det inte. Jag har tagit upp saker han själv säger i filmen, men som sen inte stämmer med obduktionsprotokollet.
Så återigen Vemdalen, vart har jag lagt över skulden på någon annan? Kom igen nu, plocka fram det nu och sluta ljug så väldans!
2022-07-03, 20:48
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Men om det skadar så många... Varför sitter du här och mal på efter din sanning då? Diskutera med dom som inte ljuger enligt dig istället.
Lägg ner så dör tråden.

Du är inte lite fräck du. Att denna tråden fortfarande är aktiv beror på DIG och Mumsbulle som är de enda som inte tagit en break ifrån den.

Att folk tröttnar på att se dig sprida lögner får du allt räkna med.

Om du tror att det endast är folk på Lydias sida som är trötta på ditt skvaller, så tror du fel.

Och du behöver inte oroa dig. Det Är full diskussion m.m på annat håll. Att du försökt tysta andra har bara gjort att fler fått upp ögonen. Och Flashback fyller sin roll, trots ditt spridande av skitsnack.
2022-07-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Du är inte lite fräck du. Att denna tråden fortfarande är aktiv beror på DIG och Mumsbulle som är de enda som inte tagit en break ifrån den.

Att folk tröttnar på att se dig sprida lögner får du allt räkna med.

Om du tror att det endast är folk på Lydias sida som är trötta på ditt skvaller, så tror du fel.

Och du behöver inte oroa dig. Det Är full diskussion m.m på annat håll. Att du försökt tysta andra har bara gjort att fler fått upp ögonen. Och Flashback fyller sin roll, trots ditt spridande av skitsnack.
Kan du citera nån av mina lögner?
2022-07-03, 21:59
Medlem
Citat:
Kan du citera nån av mina lögner?

Inlägg #9585
Jag har frågat dig, vart har jag försökt föra över skulden på någon annan. På samtliga saker som du tar upp i detta inlägg för jag ej över någon skuld utan visar enbart på sanningen. Eller påstår du nu exempelvis att Emil INTE säger att Lydia har slagit honom med allt hon hade?

Sluta hitta på och ljug nu, det blir bara pinsamt ju.
2022-07-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Inlägg #9585
Jag har frågat dig, vart har jag försökt föra över skulden på någon annan. På samtliga saker som du tar upp i detta inlägg för jag ej över någon skuld utan visar enbart på sanningen. Eller påstår du nu exempelvis att Emil INTE säger att Lydia har slagit honom med allt hon hade?

Sluta hitta på och ljug nu, det blir bara pinsamt ju.
Jag anser att du lägger över skulden på andra hela tiden
Hur vet du att Emil ljuger som du påstår vid ett flertal tillfällen? Liknar honom vid amber heart fast han är död....
Var Du med, den kvällen så du vet?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-07-03 kl. 22:25.
2022-07-04, 09:57
Medlem
Nej, det här inlägget behöver inte okynnesanmälas för att vara offt.

OnT: Det finns indikationer som tyder på att den danske 22-åringen som igår sköt ihjäl tre personer och svårt skadade flera andra, under en tid varit medlem i skytteförening.
Samtidigt finns det indikationer på att han var väl känd inom psykiatrin.

Likheten med Lydia Barth är inte alls så långsökt som man kanske kan tro.
Under förutsättning att mina två indikationspunkter ovan stämmer, så kan vi se hur viktigt det är att Polisen omgående avväpnar folk med vapenlicens när dessa blir psyksjuka!
De kan bli livsfarliga för sin omgivning dessa psyksjuka individer!
2022-07-04, 10:07
Medlem
Citat:
Jag anser att du lägger över skulden på andra hela tiden
Hur vet du att Emil ljuger som du påstår vid ett flertal tillfällen? Liknar honom vid amber heart fast han är död....
Var Du med, den kvällen så du vet?

Jag lägger inte över skulden, då läser du inte vad det står i texten.
När det gäller Emils lögner. Ja det är exempelvis bara att se/höra vad han säger i filmen om att Lydia skulle ha slagit honom med allt hon hade. Om man då tittar på vad han mer anklagade henne för, att hon skulle ha slagit sönder dörren (finns ett märke i dörren ju). Men det fanns inga märken på Emil enligt obduktionen, av att Lydia skulle ha slagit honom. Vad betraktas då det som, jo en lögn.

Ja, Amber Heard höll på på samma sätt mot Jonny, som Emil mot Lydia ju. Filmning, nedsättande ton m.m... Likheterna är slående.
2022-07-04, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, det här inlägget behöver inte okynnesanmälas för att vara offt.

OnT: Det finns indikationer som tyder på att den danske 22-åringen som igår sköt ihjäl tre personer och svårt skadade flera andra, under en tid varit medlem i skytteförening.
Samtidigt finns det indikationer på att han var väl känd inom psykiatrin.

Likheten med Lydia Barth är inte alls så långsökt som man kanske kan tro.
Under förutsättning att mina två indikationspunkter ovan stämmer, så kan vi se hur viktigt det är att Polisen omgående avväpnar folk med vapenlicens när dessa blir psyksjuka!
De kan bli livsfarliga för sin omgivning dessa psyksjuka individer!
Det finns inget bra system som gör att polis blir informerad när en människa uppvisar olämplighet som vapeninnehavare, utan det är upp till vårdpersonal att fråga varje patient om ev vapeninnehav, så att de i sin tur kan anmäla ev olämplighet till polismyndigheten osv.
Det blir ett väldigt rapporterande, någonting som sjukvården inte tar så allvarligt på. Det står i Lydias journal att hon är intresserad av jakt, har vapen eller liknande, så sjukvården har struntat i son anmälningsplikt, trots att frågan varit uppe i samtal, uppenbarligen.

Man fyller själv i skattningsskalor om tex drog och alkovolvanor, som hur ofta dricker du, hur mycket dricker du hur mycket vin resp starksprit dricker du, med olika svarsalternativ. Även om man svarat att man dricker 0 glass och drogar 0.

Sjukvården är eftersatt och det borde ske någon stor förändring som alarmerar och meddelas polisen när en människa hamnar inom psykiatrin för allvarliga saker och diagnoser. Precis som körkort kan dras in för olämpliga personer med risky diagnoser eller medicinering, alkolås etc.
2022-07-04, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag lägger inte över skulden, då läser du inte vad det står i texten.
När det gäller Emils lögner. Ja det är exempelvis bara att se/höra vad han säger i filmen om att Lydia skulle ha slagit honom med allt hon hade. Om man då tittar på vad han mer anklagade henne för, att hon skulle ha slagit sönder dörren (finns ett märke i dörren ju). Men det fanns inga märken på Emil enligt obduktionen, av att Lydia skulle ha slagit honom. Vad betraktas då det som, jo en lögn.

Ja, Amber Heard höll på på samma sätt mot Jonny, som Emil mot Lydia ju. Filmning, nedsättande ton m.m... Likheterna är slående.
Du har ett helt annat sätt att tolka vad som finns att lyssna på, gällande mobilinspelningarna från Emils telefon.

Det är patetiskt hur du försöker förändra sanningen, vrida det till att brottsoffret är och gör allt som finns bevisat i detta fall, fast samtliga som hört och sett, bevittnar är vad Lydia Barth uppvisat sig pyssla med.
Psykisk misshandel, förminskande osv.
Hon säger själv att hon hängde tillbaka dörren, i rättegången. Hon är en fullblodspsykopat.

Blånaden på fingret, är väl troligt att hon orsakat sig själv pga vapenhantering eller slag? Det gamla blåmärket på överarmen hörrör knappast från kvällen, ser ut att vara ett typiskt märke efter att stött i någonting.

Alla misshandelsbilder du påstår att Lydia skickat till dig, eller visat, hur kommer det sig att det inte förevisats i rätten? Lydias lur tömdes de också. Ingenstans påvisas eller vittnar någon om att Emil var våldsam.
Lydia däremot har en historik av våld
2022-07-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du har ett helt annat sätt att tolka vad som finns att lyssna på, gällande mobilinspelningarna från Emils telefon.

Det är patetiskt hur du försöker förändra sanningen, vrida det till att brottsoffret är och gör allt som finns bevisat i detta fall, fast samtliga som hört och sett, bevittnar är vad Lydia Barth uppvisat sig pyssla med.
Psykisk misshandel, förminskande osv.
Hon säger själv att hon hängde tillbaka dörren, i rättegången. Hon är en fullblodspsykopat.

Blånaden på fingret, är väl troligt att hon orsakat sig själv pga vapenhantering eller slag? Det gamla blåmärket på överarmen hörrör knappast från kvällen, ser ut att vara ett typiskt märke efter att stött i någonting.

Alla misshandelsbilder du påstår att Lydia skickat till dig, eller visat, hur kommer det sig att det inte förevisats i rätten? Lydias lur tömdes de också. Ingenstans påvisas eller vittnar någon om att Emil var våldsam.
Lydia däremot har en historik av våld

Du anar inte hur fel du har där. Emil kunde vara väldigt nedlåtande när han satte den sidan till ska du veta. Och efter allt som kommit fram, så förvånar det mig inte om han även var det mot Lydia.
Helt otroligt hur ni fortfarande kan hålla på som ni gör.
2022-07-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Du anar inte hur fel du har där. Emil kunde vara väldigt nedlåtande när han satte den sidan till ska du veta. Och efter allt som kommit fram, så förvånar det mig inte om han även var det mot Lydia.
Du har hela tiden framställt lydia som en ängel och Emil som en bov med dina rövarhistorier
Vad är allt detta som vi skulle få se enligt dig?
Vad är det som Bodström mm skulle visa att vi hade fel!?
En jävla massa skitsnack och ljug från din sida rent ut sagt!
När kommer det som du sa skulle komma??!
2022-07-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Han var väl trött på dig!
Och ville bli av med dig.
Han hade ju Lydia ändå fortsatte du och tro att ni hade nåt.... Patetiskt

Då kan man bli ganska nedlåtande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in