2022-07-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag hat läst dom om å om igen,, det din agenda är inte sanning, den är att whitewasha lida å köra blame game på Emil, det tror jag alla i tråden som inte är efterblivna norskar förstår

Ledsen, men då har du ej läst mina inlägg och ej heller förstått.
Föga förvånande dock.
2022-07-03, 17:23
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Föga förvånande dock.

Rapa på du , jag har läst och förstått, du driver en tes om om att Lida fick akut pskykisk ohälsa, därför sköt hon ihjäl Emil, den tesen håller dock inte, hon sköt för att hon är ett hår av Hin, hon är ond helt enkelt,,,,,, stjärten av själva fan om du förstår
2022-07-03, 17:29
Medlem
Citat:
Föga förvånande dock.
Jobbigt att nästan ingen tror på dig.....
Ditt sätt är så överdrivet så det finns ingen tvekan att du bara försöker föra över skulden på andra..
Jag tror du bara hittar på....
Sluta ljug nu Lasseliten😀
2022-07-03, 17:30
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Standarden är verkligen låg!

Här sitter vi flera personer och försöker ge motvikt åt två personer som gömmer sig bakom att dom är dom enda som känner Lydia och att alla andra bara ljuger. Gömmer sig bakom att att sanningen ska fram!
Nåting är ju verkligen lurt när man avfärdar alla andra som bara lögn

Och hela tiden initierar att det är offret och hela rättssystemet som det är fel på.
Inte gärningskvinnan!!!

Sanningen är ju den att en psykiskt störd kvinna blivit dömd för mord.

Äntligen har Lydia Barth hamnat där hon hör hemma!!! 18års fängelse med all rätt
Och det är ingen annans fel!!

Det är någonting som är verkligen lurt skriver du att två personer härinne avfärdar alla andra som lögn?

Hur står det till med dig? Jag frågar därför att du sedan dag 1 informerat här på forumet att du INTE känner ngn utav dom. Att det du känner till kommer från person som råkat ut för henne.

Det är dina egna ord. Det är det du nu kallar lurt.

Sen spelar det ingen roll hur många ggr man än berättar för dig eller dina flockvänner, att jag inte känner henne. För det som ni klassar som känna ngn är inte samma sak i min värld.

Känner ngn betyder för mig att jag träffar den, umgås med den, en vän eller f.d vän. I din värld betyder det inte samma sak.

Jag känner heller inte Kungen, m.fl - eller många andra, trots att jag pratat med dom många ggr.

Att du skulle begripa detta enkla har jag gett upp hoppet om.

Dessutom har du fel. Det finns många i denna tråd som känner både Lydia och Emil, men dom har kanske inte informerat dig om det av olika anledningar som du själv kan fundera över.

Återigen upprepar du som ett mantra att denna mörderska som avrättat sitter inne som om ngn i tråden skulle ha missat detta?

Och för din kännedom, jag bryr mig
Inte om Lydia spenderar resten av sitt liv i fängelse, snopet va?

Det enda jag bryr mig om är att allt kommer fram. Att rättvisa skipas. Att finns det omständigheter som det jag nämnt tidigare, så ska det fram. Att du anser att allt är noga redovisat är inte samma sak som att så har skett. Trots de rättegångar som varit.

Jag förväntar mig absolut inte att du ska förstå ngt av detta heller. Men du ska veta att ditt eviga ljugande skadar många. Och du känner inte ens ngn utav dom.

Och det enda luriga med det, är att det har du själv berättat.
Senast redigerad av Captainspiced 2022-07-03 kl. 17:32.
2022-07-03, 17:41
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Det är någonting som är verkligen lurt skriver du att två personer härinne avfärdar alla andra som lögn?

Hur står det till med dig? Jag frågar därför att du sedan dag 1 informerat här på forumet att du INTE känner ngn utav dom. Att det du känner till kommer från person som råkat ut för henne.

Sen spelar det ingen roll hur många ggr man än berättar för dig eller dina flockvänner, att jag inte känner henne. För det som ni klassar som känna ngn är inte samma sak i min värld.

Känner ngn betyder för mig att jag träffar den, umgås med den, en vän eller f.d vän. I din värld betyder det inte samma sak.

Jag känner heller inte Kungen, m.fl - eller många andra, trots att jag pratat med dom många ggr.

Dessutom har du fel. Det finns många i denna tråd som känner både Lydia och Emil, men dom har kanske inte informerat dig om det av olika anledningar som du själv kan fundera över.

Återigen upprepar du som ett mantra att denna mörderska som avrättat sitter inne som om ngn i tråden skulle ha missat detta?

Det enda jag bryr mig om är att allt kommer fram. Att rättvisa skipas. Att finns det omständigheter som det jag nämnt tidigare, så ska det fram. Att du anser att allt är noga redovisat är inte samma sak som att så har skett. Trots de rättegångar som varit.

Jag förväntar mig absolut inte att du ska förstå ngt av detta heller. Men du ska veta att ditt eviga ljugande skadar många. Och du känner inte ens ngn utav dom.

om nåt blivit fel i märk mina ord TVÅ rättegångar så är väl inte flashback rätt forum för överklagan,, det är nog bara efterblivna norrmän som tror det, i Sverige överklagar man till HD,,,just a tip
2022-07-03, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Men om det skadar så många... Varför sitter du här och mal på efter din sanning då? Diskutera med dom som inte ljuger enligt dig istället.
Lägg ner så dör tråden.
2022-07-03, 17:51
Avslutad
Citat:
Vet inte, känner ingen kaninkokerska.
Och du, jag är jag och ingen annan så att du vet!

Citat:
Föga förvånande dock.

Citat:
Har jag någonsin förnekat att hon sköt Emil? Svar Nej.
Har jag någonsin förnekat hennes skuld? Svar Nej.
Plocka fram det omgående tack!

Ursäkta om jag frågar dig nu, men är du helt dum i huvudet? Jag menar, det är upp till 112 operatören att försöka hålla henne på tråden så länge som möjligt, för det underlättar väldigt många saker. Vad spelar det för roll vad hon pratar om då, så länge hon bara pratar och stannar på linjen. Trodde faktiskt du kunde förstå det, men tydligen inte. Och Lydia var ju självklart i chock den tiden, och då babblar man på, antingen det eller sitter man helt tyst.
Jo, jag tror fortfarande på att hon hade en psykos vid tillfället då det förklarar väldigt mycket i hennes beteende. Det är något du inte kan uttala dig om eftersom du inte känner henne och vet hur hon är normalt sätt.
Ledsen, men du har inte den blekaste aning om vad hon tror eller trodde. Eller har du helt plötsligt pratat med Lydia nu? Varför har du gjort det när du tycker hon är den vidrigaste personen som finns m.m.
Vilken del var det DU inte förstod av mitt inlägg om Lydias sätt att "hjälpa polisen"?

Du har flera gånger upprepat samma sak, vars innebörd går ut på att du (och 1-2 till i denna flashbacktråd) är de enda som känner Lydia, har träffat Lydia, har pratat med Lydia osv..
Jättebra, jag mfl har förstått att det är vad ni tror, men den enda som vet vad som är sant, är Lydia Barth själv, eller hur? Såvida hon inte drabbats av micropsykoser som läkevetenskapen inte upptäckt ännu? Jag skulle snarare kalla det för humbug, skitsnack.

Lydia Barth övervakades från inhämtning vid Emils hus. HON VAR INTE PSYKOTISK.
Bara en väldigt tragisk person som valde att sätta ett skott i bröstet när hon fick ett nej.

Jag kände inte Lydia, har ingen önskan om att lära känna Lydia, befattar mig inte med människor som accepterar människor som Lydia och jag har inte blivit brädad av någon gällande troféer likt Lydia Barth, det är ingen vinst i mina ögon, men uppenbarligen i dina ögon.

Om man outar sig lite i tråden, personligen har jag inte jägarexamen, ej heller vapenlicens, eftersom jag inte har något intresse av jakt. Jag handlar mitt kött i affären.

Jag har inte barn med tre olika partners, vilket är en bedrift, då Lydia är en kvinna som måste bära barnet och rent biologiskt inte kan göra barn hur ofta som helst, till skillnad mot en man.

Jag har inte tre kraschade äktenskap i bagaget.

Jag nyttjar inte alkoholhaltiga drycker, ej tobak i alla dess former, ej heller vad som i Sverige klassas som droger/kalla det vad du vill.

Åter till början av mitt inlägg, Lydia Barth ringde 112, beklagade sig och la på.

Sen ringde hon till den som brukar hjälpa henne när hon "skitit i det blå skåpet".
Med denne person talade och avgrundsbrölade hon länge.

DET RESULTERADE I ATT 112 INTE KUNDE NÅ HENNE, KOMMA I KONTAKT MED HENNE FÖR ATT FÅ MER INFORMATION OCH KUNNA SE TILL ATT RÄTT INSTANSER KOM TILL PLATSEN!

När hon la på, uppmanad av sin räddare i nöden, Mr Perfect, enligt vissa här i tråden, så kunde 112 ringa tillbaks till henne och få kontakt med henne.

Har det inte slagit dig någon gång, om man nu bortser från att normala människor inte skjuter andra till vardags om ens någonsin, att om Lydia talat med 112 och sagt vart hon var, att hon ensam sköt ett dödande skott, att hon låst in vapnet och går ut och lägger sig på mage med händerna på ryggen, så hade Emil fått hjälp snabbare och kanske överlevt.

Istället kom polis till platsen, agerade combatpoliser som inte visste hur många gärningsmän eller vapen som fanns på platsen, så de var tvungna att söka av platsen och säkra för att blåljuspersonalen säkert skulle kunna köra fram.

FATTAR DU INTE DET?!
2022-07-03, 18:00
Avslutad
Citat:
om nåt blivit fel i märk mina ord TVÅ rättegångar så är väl inte flashback rätt forum för överklagan,, det är nog bara efterblivna norrmän som tror det, i Sverige överklagar man till HD,,,just a tip
Det gjorde Lydia och HD såg över allt och såg inte någonting alls som skulle kunna göra att domen omprövades. Lydia Barth fick avslag. Då tjoades det i tråden om att vänta ni bara, ni ska få se, Europadomstolen kom på tal osv... intelligensen är på lite olika nivå här på flashan😇
2022-07-03, 18:06
Medlem
Citat:
Rapa på du , jag har läst och förstått, du driver en tes om om att Lida fick akut pskykisk ohälsa, därför sköt hon ihjäl Emil, den tesen håller dock inte, hon sköt för att hon är ett hår av Hin, hon är ond helt enkelt,,,,,, stjärten av själva fan om du förstår

Precis det jag sagt, du har inte förstått det jag har sagt.
Jag har aldrig någonsin drivit någon tes om att det varit p.g.a psykos som hon sköt Emil. Det är något du och några stackare till har tolkat. Men jag har aldrig sagt så.
Jag har hävdat att orsaken till att detta hände säkert finns bakåt i tiden med Emil. Men att hon fick en psykos när skottet brann av så att säga, och om man vet något om psykoser så kan hjärnan stänga ner och då har man inget minne. Det i sin tur förklarar varför hon försöker pussla ihop kvällen när hon i förhöret försöker komma ihåg. Hon ljuger inte, hon försöker komma ihåg.
Förstår du kanske nu?
Sluta hitta på och tolka som Fan läser bibeln.
2022-07-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jobbigt att nästan ingen tror på dig.....
Ditt sätt är så överdrivet så det finns ingen tvekan att du bara försöker föra över skulden på andra..
Jag tror du bara hittar på....
Sluta ljug nu Lasseliten😀

Inte alls jobbigt måste jag få säga, och det finns många som håller med en kan jag påpeka.
Får be dig också att sluta hitta på och ljuga, plocka fram där jag försöker föra över någon skuld på andra.
2022-07-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vilken del var det DU inte förstod av mitt inlägg om Lydias sätt att "hjälpa polisen"?

Du har flera gånger upprepat samma sak, vars innebörd går ut på att du (och 1-2 till i denna flashbacktråd) är de enda som känner Lydia, har träffat Lydia, har pratat med Lydia osv..
Jättebra, jag mfl har förstått att det är vad ni tror, men den enda som vet vad som är sant, är Lydia Barth själv, eller hur? Såvida hon inte drabbats av micropsykoser som läkevetenskapen inte upptäckt ännu? Jag skulle snarare kalla det för humbug, skitsnack.

Lydia Barth övervakades från inhämtning vid Emils hus. HON VAR INTE PSYKOTISK.
Bara en väldigt tragisk person som valde att sätta ett skott i bröstet när hon fick ett nej.

Jag kände inte Lydia, har ingen önskan om att lära känna Lydia, befattar mig inte med människor som accepterar människor som Lydia och jag har inte blivit brädad av någon gällande troféer likt Lydia Barth, det är ingen vinst i mina ögon, men uppenbarligen i dina ögon.

Om man outar sig lite i tråden, personligen har jag inte jägarexamen, ej heller vapenlicens, eftersom jag inte har något intresse av jakt. Jag handlar mitt kött i affären.

Jag har inte barn med tre olika partners, vilket är en bedrift, då Lydia är en kvinna som måste bära barnet och rent biologiskt inte kan göra barn hur ofta som helst, till skillnad mot en man.

Jag har inte tre kraschade äktenskap i bagaget.

Jag nyttjar inte alkoholhaltiga drycker, ej tobak i alla dess former, ej heller vad som i Sverige klassas som droger/kalla det vad du vill.

Åter till början av mitt inlägg, Lydia Barth ringde 112, beklagade sig och la på.

Sen ringde hon till den som brukar hjälpa henne när hon "skitit i det blå skåpet".
Med denne person talade och avgrundsbrölade hon länge.

DET RESULTERADE I ATT 112 INTE KUNDE NÅ HENNE, KOMMA I KONTAKT MED HENNE FÖR ATT FÅ MER INFORMATION OCH KUNNA SE TILL ATT RÄTT INSTANSER KOM TILL PLATSEN!

När hon la på, uppmanad av sin räddare i nöden, Mr Perfect, enligt vissa här i tråden, så kunde 112 ringa tillbaks till henne och få kontakt med henne.

Har det inte slagit dig någon gång, om man nu bortser från att normala människor inte skjuter andra till vardags om ens någonsin, att om Lydia talat med 112 och sagt vart hon var, att hon ensam sköt ett dödande skott, att hon låst in vapnet och går ut och lägger sig på mage med händerna på ryggen, så hade Emil fått hjälp snabbare och kanske överlevt.

Istället kom polis till platsen, agerade combatpoliser som inte visste hur många gärningsmän eller vapen som fanns på platsen, så de var tvungna att söka av platsen och säkra för att blåljuspersonalen säkert skulle kunna köra fram.

FATTAR DU INTE DET?!

Hur var det nu Mumsebulle. Kan du plocka fram det jag bett om eller har du insett att din lögn är synad och ute i det fria...
Polisens agerande kan jag hålla med om var extremt tafatt, dom gjorde många fel den kvällen när de kom fram till huset. Men det kan inte lastas på Lydia, för när dom kom fram så pratade hon med sos och följde deras order.
2022-07-03, 19:53
Medlem
Citat:
Vadå från andra sidan? Gör dig nu inte dummare än vad du redan är. Du kan säkert fråga vilken regisör du vill, man filmar det man vill göra, så som man planerar. Därmed sagt, han filmar det han vill, han säger det han vill eftersom Han vet att han filmar. Han inte ens bemöter det Lydia säger att han har sagt om Jossan, att hon har slagit honom enligt Emil.
Ja, jag vet inte varför försvaret inte kallade några vittnen, det finns många som hade velat ställa upp kan jag säga.
Jag anser inte försvaret var bra, men det är min åsikt.

Citat:
Var har jag skrivit att någon ska behöva bli det? Var?
Vad jag har för bevis för mina påståenden? Ja det finns kan du tro. Men man kan ju börja med att säga att de större barnen alltid bott med Lydia, om man nu räknar bort tiden efter maj månad. Men allt var ordnat dessutom.
Jag, andra vänner och familj har sett hur väl hon tar hand om sina och andras barn.
Jag och flera andra vänner har sett hur hon har blivit utnyttjad av andra. Inte av alla nu, men absolut av vissa svin, som för övrigt även har slagit henne.
Men det är strunt samma, för enligt min mening så handlar detta inte om dessa svinen. Men om man hela tiden försöker dra upp hennes bakgrund, bör man kanske känna till den andra sidan också innan man yttrar sig.

Citat:
Återigen, är det eller är det inte Emil på ljudinspelningen? Säger han inte att Lydia slagit honom med allt hon kunde? Ja eller nej, mycket enkelt. Jag kan då berätta för er att Lydia är stark, hon kan slå hårt. Om hon hade slagit Emil med allt hon kunde, hade det absolut, utan tvekan blivit märken. Men andra ord ljuger han. Och kanske han försöker precis som Amber, iscensätta sin historia m.m.
Lydia låter arg, precis så som man låter när någon exempelvis sviker löften m.m.
Jag tolkar domen precis som det står i det, varken mer eller mindre. Det står att dom har tolkat det med försiktighet, inget annat. Det kan också betyda att dom själva är osäkra på vad hon kommer ihåg eller så.
Återigen, dom har dömt henne till mord på grund av hennes erkännande och på filmen, inget annat.
Här du Lasseliten som ALDRIG har skylt på nån annan. Påstå inte att alla andra ljuger!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in