2022-08-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Recensionerna för jägarexamensutbildningen som Lydia Barth gick, är inte positiva.
Snarare så låter det som om många är missnöjda, det har även drivits i rätten. Det handlar om hur det brustit på många allvarliga punkter. Finns domar på det.
Kursen som alla ska klara av, utlovas..
En av kursledarna har en förkärlek för vin och vackra kvinnor, synnerligen olämpligt att under kurser komma försent och bakfull. Det ger en många tankar kring hur Lydia Barth bemästrade den stora omfattande teorin.

En skytteinstruktör räknas väl till en av dem som som ingår i teamet i själva jägarexamensutbildningen?

Vad var anledningen att Lydia fick en sån V.I.P behandling?
Eftersom Lydia omöjligt kan ha betalat med egna pengar, kommer man osökt tillbaka till hur hon tjänade pångar på "gården", via reklamintäkter och djurfoder, som du nämnde.
Mycket hektiskt för Lydia Bart med män i olika konstellationer, jägarexamen, dansken, polisen, busschauffören (om jag inte minns fel, han kanske bara var medresenär?)

Är det inte lite oansvarigt att posera med vapen och vin, basunera ut på fejjan om att hon ska göra Skåne osäkert? Känns lite magstarkt.

Lydia Barth hade inget jaktintresse. Hon hade ett vapenintresse, det är en jävla skillnad.

https://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=179592&start=40#p3333756

https://www.jaktojagare.se/kategorier/nyheter/godsjakt-pa-rad-rons-svarta-lista-20210624/

https://svenskjakt.se/start/nyhet/jagare-lurade-pa-godsjakt-skane/

https://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=179592

Du tar hela tiden - säkert fullt medvetet - bort frågan om vad som hände mellan de två de sista tre månaderna. Det är vad som skulle skapa något greppbart över det hemska Lydia till sist gjorde och straffats för.

Det är ointressant vad de hade för färg på leran i hans och hennes förskola.
2022-08-03, 19:41
Medlem
Citat:
Recensionerna för jägarexamensutbildningen som Lydia Barth gick, är inte positiva.
Snarare så låter det som om många är missnöjda, det har även drivits i rätten. Det handlar om hur det brustit på många allvarliga punkter. Finns domar på det.
Kursen som alla ska klara av, utlovas..
En av kursledarna har en förkärlek för vin och vackra kvinnor, synnerligen olämpligt att under kurser komma försent och bakfull. Det ger en många tankar kring hur Lydia Barth bemästrade den stora omfattande teorin.

En skytteinstruktör räknas väl till en av dem som som ingår i teamet i själva jägarexamensutbildningen?

Vad var anledningen att Lydia fick en sån V.I.P behandling?
Eftersom Lydia omöjligt kan ha betalat med egna pengar, kommer man osökt tillbaka till hur hon tjänade pångar på "gården", via reklamintäkter och djurfoder, som du nämnde.
Mycket hektiskt för Lydia Bart med män i olika konstellationer, jägarexamen, dansken, polisen, busschauffören (om jag inte minns fel, han kanske bara var medresenär?)

Är det inte lite oansvarigt att posera med vapen och vin, basunera ut på fejjan om att hon ska göra Skåne osäkert? Känns lite magstarkt.

Lydia Barth hade inget jaktintresse. Hon hade ett vapenintresse, det är en jävla skillnad.

https://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=179592&start=40#p3333756

https://www.jaktojagare.se/kategorier/nyheter/godsjakt-pa-rad-rons-svarta-lista-20210624/

https://svenskjakt.se/start/nyhet/jagare-lurade-pa-godsjakt-skane/

https://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=179592

Det finns gott om goda recentioner också kan man påtala. Och fakta är att de har flest elever per år än alla andra kurser för jägarexamen i Sverige, och ligger högst i antalet godkända jägare, så något måste ju vara bra.
Ja men nu var det inte Calle som följde med till polisen och butiken, utan Roger. Roger är endast anlitad som skjytteinstruktör på den skjutbana han är på, som just när Lydia gick denna kurs, stod för skjutproven. Du får lära dig att hålla isär på saker och ting!
Och hon fick ingen VIP behandling som du tycks tro, så släpp det. Finns det någon som har sagt något sådant så ljuger den duktigt, eller är det du som ljuger, väldigt enkelt. Hon fick ta proven på precis samma sätt som alla andra i den kursen, varken mer eller mindre.
Det var inte hektiskt för Lydia, inte det minsta.
Du och ditt skitsnack som inte har ett dugg med eller angående brottet hon är dömd för.
Så återigen dyker frågan upp för en: Vad är du för en stalker som är så extremt intresserad av Lydia, inte av brottet utan av Lydia?

Ps. Det ena länken du klistrade in handlade inte om kursen utan om jaktmark i Skåne. Ds.
2022-08-03, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Nä precis. Det spelar ingen som helst roll hur var när hon köpt sina vapen i detta fallet, för det har ingen påverkan med själva brottet som sådant.

Mer intressant vad som hänt dagarna, veckorna innan detta hände och se vad som kanske skulle kunna vara den utlösande faktorn i det hela.
Ja, det framkommer väldigt tydligt.

*Lydia klarar inte studierna, riskerar att inte få CSN

*Lydia experimenterar med piller och alkohol, bråkar och stör grannskapet, när hon är hos Emil

* Lydias skulder växer hos kronofogden

*Lydia är bostadslös efter att hon hamnat i konflikt med tjejen som hyr ut sin lägenhet, och tjejens kille hotar Lydoa och det polisanmäls.

*Lydia slår sönder lägenhetsdörren och tycker det är jobbigt med flyttfirma, är det därför Emil kommer till undsättning?

*Lydia vill bli sjukskriven och lägger in sig på psyk i nästan 2 månader

Allt sker hipp som happ
Hennes barn vill inte vara i Bålsta pga hennes bråkande.

Vad är det som kan vara den utlösande faktorn?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-03 kl. 23:48.
2022-08-04, 08:58
Medlem
Citat:
Ja, det framkommer väldigt tydligt.

*Lydia klarar inte studierna, riskerar att inte få CSN

*Lydia experimenterar med piller och alkohol, bråkar och stör grannskapet, när hon är hos Emil

* Lydias skulder växer hos kronofogden

*Lydia är bostadslös efter att hon hamnat i konflikt med tjejen som hyr ut sin lägenhet, och tjejens kille hotar Lydoa och det polisanmäls.

*Lydia slår sönder lägenhetsdörren och tycker det är jobbigt med flyttfirma, är det därför Emil kommer till undsättning?

*Lydia vill bli sjukskriven och lägger in sig på psyk i nästan 2 månader

Allt sker hipp som happ
Hennes barn vill inte vara i Bålsta pga hennes bråkande.

Vad är det som kan vara den utlösande faktorn?

Återigen Mumsemuff:
Lydia klarade studierna fram tills dess att hon började umgås med Emil.
Hon störde inga grannar fram tills dess att hon började umgås med Emil, och så mycket var det ju inte om man lyssnar till grannarna.
Lydia betalade av på skulderna, varje fall fram tills dess att hon började umgås med Emil.
Lydia hade ingen konflikt med Jelena förens efter hon sade upp lägenheten, då först började strulet, och det berodde inte på Lydia eller någon i hennes familj.
Ingen slog sönder någon lägenhetsdörr. Låset borrades upp av en låssmed på inrådan av polis och fastighetsvärd.
Barnen ville inte vara i Bålsta då Lydia och Emil bråkade.

Sluta hitta på en massa Mumse.
Frågan är vad som hände mellan Lydia och Emil under denna tid fram till den ödestiga kvällen. Där har man kanske svaret.
2022-08-04, 09:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Okey Mumsbulle du kanske inte ljuger medvetet men du lider helt klart av vaneförställningar.

Du lyckas på ett fenomenalt sett förvränga allt som skrivs, och inte bara i denna tråd.

Om nu jag och flera med mej tycker att utredningen är undermålig varför kan inte du bara acceptera det och gå vidare.

Det är ingen tävling det här om vem som har rätt eller fel, utan här har alla rätt beroende med vilka ögon du ser.

Och vem som betalade för Lydias jägarexamen, licens eller vapenlicens har ingen som helst relevans till själva brottet. Såvida du inte tänker starta en civilprocess mot vederbörande.
Har jag förstått dig och dem som tycker som dig korrekt, så har alla rätt oavsett om man "tror" att Lydia sköt av misstag eller medvetet. (min åsikt ska inte inte räknas, då jag enligt dig och dina vapendragare lider av vanföreställningar)

Lydias lögner om vad som skedde under kvällen överbevisades i rätten, så till den milda grad att Lydia ynkligt uttalade:

https://youtu.be/prD6g-JLTGE
Åklagaren vs. Lydia från ~00:30:00

(00:38) Åklagaren:
Men i skottögonblicket då, vad är det som är en olyckshändelse då?

Lydia:
Hela kvällen e en o..katastrof

Åklagaren: men vad är olyckshändelsen?

Lydia:
Jag e olyckshändelsen

Sen fortsätter Lydia slänga käft om att hon inte kan erkänna någonting hon inte kommer ihåg, för hon skulle aldrig göra honom illa...bla bla

Men erkänna, tänkte hon inte, för hon kom inte ihåg, efter att filmerna visades.
Innan videorna så har hon hållit fast vid "sin" story om att det var en olyckshändelse, ett misstag.
Trots att även en dåre kan förstå att hon var fullt medveten och sköt för att Emil höll fast vid sin vilja, att det var hennes sista natt i hans hus.
2022-08-04, 10:47
Avslutad
Citat:
Återigen Mumsemuff:
Lydia klarade studierna fram tills dess att hon började umgås med Emil.

Hon störde inga grannar fram tills dess att hon började umgås med Emil, och så mycket var det ju inte om man lyssnar till grannarna.

Lydia betalade av på skulderna, varje fall fram tills dess att hon började umgås med Emil.

Lydia hade ingen konflikt med Jelena förens efter hon sade upp lägenheten, då först började strulet, och det berodde inte på Lydia eller någon i hennes familj.
Ingen slog sönder någon lägenhetsdörr. Låset borrades upp av en låssmed på inrådan av polis och fastighetsvärd.

Barnen ville inte vara i Bålsta då Lydia och Emil bråkade.

Sluta hitta på en massa Mumse.
Frågan är vad som hände mellan Lydia och Emil under denna tid fram till den ödestiga kvällen. Där har man kanske svaret.

Summa summarum, så är det Emil som har ställt till det för Lydia? Det blir ju själva slutsatsen av dina påståenden.

Är du säker på att du vet precis vad soom skett och föranlett att Lydia failade med allt?
Jag har redogjort från viktiga punlter och hänvisat till vart uppgifterna kommer. Det är från förundersökningen och rättegångarna.

Då även jag skulle önskat mer historik gällande Lydia och Emils förehavanden, så går det inte att komma ifrån det faktum att Lydia är en vandrande katastrof.

INNAN Lydia träffade Emil, hade hon ihop det med hans chef.

Chefen blev brädad av Emil, antagligen riktigt butthurt, med all förståelse. Det är aldrig kul att bli lämnad.

Detta ex till Lydia, är alltså den som skulle bli "satt i skiten" genom att Lydia, på inrådan av Emil, ringde upp dig, Lasseliten2, det har du erkänt i tråden, för att du skulle förmedla "otrevligheter" som skulle vara till skada för Emils fd chefs företag, tillika Lydias exboyfriend.

Denne chef hade långt efter att Emil separerat från barnens mamma, förfört henne. Någonting som antagligen kändes mindre kul för Emil. Ni vet, den oskrivna regeln om att inte röra någon polares fd tjej eller syrra.

När Emil sedan träffar Lydia, som är ihop med chefen, som varit med hans ex, kanske det inte är så långsökt att tänka sig att han inte tackade nej, när HON, Lydia Barth, bestämt sig för att sikta in sig på att vinna Emils "hjärta" (plånbok).

Jävligt fult spel och uppenbart hur Lydia hoppar mellan "kompisar"

Kalla mig vad du vill, men den äckliga sanningen är att Lydia systematiskt likt en orm sett till att förföra män för sitt egna nöjes skull.

Att ni är flera i tråden som uttryckligen försöker få min röst tystad blir än mer uppenbart.
Det enda som hörs är skitsnack om att jag ljuger, jag är störd, en stalker, jag borde förhindras att skriva, osv
2022-08-04, 14:41
Medlem
Citat:
Summa summarum, så är det Emil som har ställt till det för Lydia? Det blir ju själva slutsatsen av dina påståenden.

Är du säker på att du vet precis vad soom skett och föranlett att Lydia failade med allt?
Jag har redogjort från viktiga punlter och hänvisat till vart uppgifterna kommer. Det är från förundersökningen och rättegångarna.

Då även jag skulle önskat mer historik gällande Lydia och Emils förehavanden, så går det inte att komma ifrån det faktum att Lydia är en vandrande katastrof.

Chefen blev brädad av Emil, antagligen riktigt butthurt, med all förståelse. Det är aldrig kul att bli lämnad.

Detta ex till Lydia, är alltså den som skulle bli "satt i skiten" genom att Lydia, på inrådan av Emil, ringde upp dig, Lasseliten2, det har du erkänt i tråden, för att du skulle förmedla "otrevligheter" som skulle vara till skada för Emils fd chefs företag, tillika Lydias exboyfriend.

Denne chef hade långt efter att Emil separerat från barnens mamma, förfört henne. Någonting som antagligen kändes mindre kul för Emil. Ni vet, den oskrivna regeln om att inte röra någon polares fd tjej eller syrra.

När Emil sedan träffar Lydia, som är ihop med chefen, som varit med hans ex, kanske det inte är så långsökt att tänka sig att han inte tackade nej, när HON, Lydia Barth, bestämt sig för att sikta in sig på att vinna Emils "hjärta" (plånbok).

Kalla mig vad du vill, men den äckliga sanningen är att Lydia systematiskt likt en orm sett till att förföra män för sitt egna nöjes skull.

Att ni är flera i tråden som uttryckligen försöker få min röst tystad blir än mer uppenbart.
Det enda som hörs är skitsnack om att jag ljuger, jag är störd, en stalker, jag borde förhindras att skriva, osv

Ja du tolkar saker på ditt sätt ju, vilket inte är det man har sagt. Inget som förvånar då du ständigt gör så.
Jag menar på det jag alltid har sagt, att man undrar vad som hänt dagarna, veckorna innan mellan Lydia och Emil.
De flesta av dina uppgifter kommer från någon eller några som är sura på Lydia av någon orsak, det är uppenbart då saker inte stämmer med verkligheten.
Exempelvis P som var Emils chef, han och Lydia gick på 3-4 dateér, inte mer. Jag kan personligen inte säga att det klassas som pojkvän/flickvän efter så få dateér.
Du säger att man förmedlade "otrevligheter". Ja,ja, kalla det vad du vill, men jag kallar det bedrägeri när man tar för mycket betalt av en annan part.
Är det någon som kör med fult spel så är det ju du eftersom du hela tiden hittar på en massa skit, gång på gång. Men vi är alla vana vid hur du gör här inne numera.

Jag försöker inte få din röst tystad, men däremot dina lögner. En stor skillnad på det kan jag få säga!
2022-08-04, 14:42
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Vi försöker tysta dig? Är väl för fan du och dina riddarpolare som försökt/ försöker detta.

Men Muffelino, nu har du äntligen fått reda på av den som matar dig med bullshit varför Emil önskade anmäla vad som hände på Bellmans. Det som din källa känner till.

Inte någonstans fördömer du vad de gjorde mot Emil. Inte någonstans ifrågasätter du vad som pågick där eller vad som sedan hände. Det beror på att du skiter egentligen i Emil. Du är bara en skvallersjuk fjant som vill sprida skitsnack.

För om du hade brytt dig om Emil så hade du väl för fan frågat ngt om vad som pågick där? Hur Emil hade det, hur han mådde. Blev han utdragen i skogen av nåra typer? Är det skvaller eller sant? Vad i helvete hände? Bryr du dig ens?!

Tro fan han var bitter på den chefen, men istället skriker du utpressning och så fortsätter du älta i vilket svin Lydia var.

Vi vet alla vid denna punkt vad Lydia gjort. Vi fördömer det. Begriper du?

Emils plånbok tjatar du om? Menar du att han var förmögen? Vad är förmögen för dig?
Varför la hon inte beslag på sitt ex's förmögenhet då?!
2022-08-04, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vi försöker tysta dig? Är väl för fan du och dina riddarpolare som försökt/ försöker detta.

Men Muffelino, nu har du äntligen fått reda på av den som matar dig med bullshit varför Emil önskade anmäla vad som hände på Bellmans. Det som din källa känner till.

Inte någonstans fördömer du vad de gjorde mot Emil. Inte någonstans ifrågasätter du vad som pågick där eller vad som sedan hände. Det beror på att du skiter egentligen i Emil. Du är bara en skvallersjuk fjant som vill sprida skitsnack.

För om du hade brytt dig om Emil så hade du väl för fan frågat ngt om vad som pågick där? Hur Emil hade det, hur han mådde. Blev han utdragen i skogen av nåra typer? Är det skvaller eller sant? Vad i helvete hände? Bryr du dig ens?!

Tro fan han var bitter på den chefen, men istället skriker du utpressning och så fortsätter du älta i vilket svin Lydia var.

Emils plånbok tjatar du om? Menar du att han var förmögen? Vad är förmögen för dig?

Eftersom du och lasseliten återkommande tar upp detta, med att Emil skulle blivit utdragen i skogen av "nåra typer", så frågar jag åter igen, vad det är för ryktesspridning ni försöker få igång?

Lika så har ni försökt flytta fokus, genom att försöka få till en trådsanning om
" Lydias ring"

Tala i klarspråk, verkar väldigt jobbigt, istället fortsätter ni käbbla om att jag ljuger.

Du har dessutom uppgivit att du nte känner någon av Lydia eller Emil, vad är det du är ute efter, iom att du försöker whitewasha en mördare?
2022-08-04, 15:08
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Eftersom du och lasseliten återkommande tar upp detta, med att Emil skulle blivit utdragen i skogen av "nåra typer", så frågar jag åter igen, vad det är för ryktesspridning ni försöker få igång?

Lika så har ni försökt flytta fokus, genom att försöka få till en trådsanning om
" Lydias ring"

Tala i klarspråk, verkar väldigt jobbigt, istället fortsätter ni käbbla om att jag ljuger.

Du har dessutom uppgivit att du inte känner någon av Lydia eller Emil, vad är det du är ute efter, iom att du försöker whitewasha en mördare?

Men Muffeplutt, saken är den att allt, precis allt Lasseliten2 eller andra lagt fram är lögner enligt dig.

Plötsligt får du reda på ngt som andra redan berättat. Då säger du inte att ok, ni hade rätt. Istället vrider du det till annat.

Om du hade kunnat uppföra dig ordentligt och diskutera vilket vi hela tiden haft önskemål om, så hade vi tillsammans kanske kunnat fylla i alla luckorna där frågor fanns. Men eftersom du är som en obstinat snorunge så går inte det.

Vad vet du om Lydias ring? Berätta 🤑

Det angår dig inte hur jag har/haft kontakt med Lydia eller Emil. Vi satt iaf aldrig och tog en Öl eller kaffe ihop. Ok!

Du frågar alltid om oss andra. Men gud bevars om ngn frågar dig, då sätter du igång o grinar igen.

Så, berätta. Vad vet du om Lydias ring. Förlåt, vad vet din källa om Lydias ring💍

Duuu, förmögen hoppa du över?
2022-08-04, 15:12
Avslutad
Citat:
Ja du tolkar saker på ditt sätt ju, vilket inte är det man har sagt. Inget som förvånar då du ständigt gör så.
Jag menar på det jag alltid har sagt, att man undrar vad som hänt dagarna, veckorna innan mellan Lydia och Emil.
De flesta av dina uppgifter kommer från någon eller några som är sura på Lydia av någon orsak, det är uppenbart då saker inte stämmer med verkligheten.
Exempelvis P som var Emils chef, han och Lydia gick på 3-4 dateér, inte mer. Jag kan personligen inte säga att det klassas som pojkvän/flickvän efter så få dateér.
Du säger att man förmedlade "otrevligheter". Ja,ja, kalla det vad du vill, men jag kallar det bedrägeri när man tar för mycket betalt av en annan part.
Är det någon som kör med fult spel så är det ju du eftersom du hela tiden hittar på en massa skit, gång på gång. Men vi är alla vana vid hur du gör här inne numera.

Jag försöker inte få din röst tystad, men däremot dina lögner. En stor skillnad på det kan jag få säga!

Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Ni är inte helt eniga pojkar. Ni säger emot er själva lite grann.

Gällande om man har ett förhållande eller inte, så brukar det inte höra till vanligheten att sära på benen första dejten..
Men det är så som Lydia beskrivits av många.
Vad dateér är, vet jag inte

Det är ett utstuderat slampigt beteende i min bekantskapskrets.

Kan ni inte svara på några frågor istället för att gaffla om att jag ljuger.

Den ni tror är min källa.... what?
2022-08-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ni är inte helt eniga pojkar. Ni säger emot er själva lite grann.

Gällande om man har ett förhållande eller inte, så brukar det inte höra till vanligheten att sära på benen första dejten..
Men det är så som Lydia beskrivits av många.
Vad dateér är, vet jag inte

Det är ett utstuderat slampigt beteende i min bekantskapskrets.

Kan ni inte svara på några frågor istället för att gaffla om att jag ljuger.

Den ni tror är min källa.... what?

Ja sin vana trogen kan du ju varken läsa eller förstå, så jag tar och berättar för dig igen.
Jag är jag och ingen annan, hur gärna du än vill något annat tydligen.
Det som har sagt det till dig, att Lydia skulle ha särat på benen vid första dejten håller sig inte till sanningen. Jag vet ärligt talat inte varför du håller på som du gör, men jag antar det är för att du på något sätt är avundsjuk.
För jag kan lova dig, att i Lydias bok är det också slampaktigt gjort att göra så.
Du ställer ju inga relevanta frågor, och kommer det någon fråga så är det enbart via ett pihittat skitsnack som då är omöjligt att svara på ju. För ljuger gör du ju. Hur var det exempelvis med det du sa att jag sysslade med utpressning? Bara för att nämna en liten, liten sak.
Senast redigerad av Lasseliten2 2022-08-04 kl. 16:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in