2022-08-17, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Nej, det kan dom inte göra. För dom kan inte skilja på betalningsföreläggande och skuld.
De kan heller inte ringa upp Kronofogden och få reda på sanningen direkt.

Men för att återgå till Muffes papper, - varför står det ankomst 2019, vet du det?

Nä idioterna har så fel så fel. Det står ju klart och tydligt att det är en betalningsföreläggande, och det är aldrig en skuld.

Dessutom tror jag de har tagit fel på person nu också. För den Ulf som jag känner till, han skickade in ett betalningsföreläggande i maj månad 2021, men eftersom Lydia betalade så fanns det ingen orsak att gå vidare. Så vem denna Ulf är som enligt registret skulle ha skickat in det 2019, vet jag inte. Men det är varje fall inte den Ulf som Kimmo nämnt i fupen.
2022-08-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Ett betalningsföreläggande
Är det ingen skuld?

Nej, det är det absolut inte.
2022-08-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
tack

men skuld är det ju. det är ju kronofogden som avvisat den, de gör det om det tex ligger för mycket skulder hos dom, då går de tillbaka till indrivarna så får indrivarna testa igen senare.

Nej där har du fel, det är bara att ringa och kolla med dom. Du hittar nummer till dom i tråden.
Det är ingen skuld.
2022-08-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ljög jag?

Absolut gjorde du det! För det är ju ingen skuld och det verkar inte ens vara samma Ulf heller för den delen. Så grattis för att du dragit in en person till nu då.
2022-08-17, 15:53
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Tyvärr har jag inte haft med kronofogden och göra men du kanske kan förklara vad skillnaden mellan betalningsföreläggande och skuld är

Men du kanske inte fattar?
Man behöver verkligen inte haft med kronofogden att göra för att INTE utmåla andra oskyldiga människor som svin på nätet! Det kanske är ok i din värld, förlåt. Er värld. Dock inte i min.

Ni hävdar bestämt att alla ljuger så fort vi säger att det är lögn. Ändå fortsätter ni på detta obstinata vis.

När ska ni ägna er åt att söka svaren och sluta med detta trams?!
2022-08-17, 15:54
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Äntligen ett bevis och inte bara skitsnack👋👋👋

Bevis för vadå?
2022-08-17, 15:59
Medlem
Citat:
Äntligen ett bevis och inte bara skitsnack👋👋👋

Vart har du beviset?
Vi pratade nu om att Lydia skulle ha haft en skuld till en Ulf, samma Ulf som fanns med i fupen genom att Kimmo hade nämnt honom.

Så vart är då beviset?
Det Mumsbulle har lagt upp är ett "betalningsföreläggande" som dessutom inte tillhör den Ulf vi har pratat om.
2022-08-17, 16:04
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Jag har dubbelkollat, avvisning innebär att i detta fall Ulf, inte betalat indrivningsavgiften för att kronofogden ska ta över ärendet.

Citat:

avvisa(reject)
beslut att inte handlägga något av formella skäl

Exempel på avvisa är att vi inte prövar en ansökan för att sökanden inte betalar ansökningsavgiften.

Detta svar är till Mercede men den tar Muffes istället. Det går lika bra. Samma kålsupare 😄

Måste erkänna att jag var en smula naiv och trodde ett slag att du ändå verkade vara en reko person.

Istället har du visat dig vara en elak typ som verkar njuta av att oskyldiga människor hängs ut.
Precis som Muffe 👀

Som Lasseliten2 skrev så hade Lydia redan betalat. Så det fanns ingen skuld kvar som ni så envist slog er skalle på fanns. Denna Ulf hängdes även ut här som en dålig människa.

Sånt tycker ni är bra. Sånt hejjar ni på. Hoppas du blev nöjd med det du efterfrågade.
Senast redigerad av Captainspiced 2022-08-17 kl. 16:08.
2022-08-17, 16:10
Avslutad
Som jag hade på känn, så blev det inget stopp på de två styltbrallorna.

Det ska hotas och pressas fram "bevis"

Jag har varit tydlig med att jag inte vill att någon oskyldig ska hängas ut, därav maskningen, så endast förnamnet på den som ville ha tillbaks sina pengar från Lydia.
Vad skulden handlat om, går väl sänert att rota efter om någon orkar. Ärendenummer mm står synligt.
Det är ganska mycket pengar, märkligt oljämn summa...

Men men, 🤷‍♂️🤦‍♂️ det är ingen raketforskning att söka svar. Google is my friend och Sveriges offentliga handlingar som finns för alla att ta del av
2022-08-17, 16:15
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Jag har varit tydlig med att jag inte vill att någon oskyldig ska hängas ut, därav maskningen, så endast förnamnet på den som ville ha tillbaks sina pengar från Lydia.
Vad skulden handlat om, går väl sänert att rota efter om någon orkar. Ärendenummer mm står synligt.

Men men, 🤷‍♂️🤦‍♂️ det är ingen raketforskning att söka svar. Google is my friend och Sveriges offentliga handlingar som finns för alla att ta del av

För att påminna dig i din förvirrade trollhjärna. Igår satt du och talade illa om denna Ulf som du outat och skrivet ner tillsammans med dina trollvänner.

Så snälla, kom inte och säg att du inte vill hänga ut en oskyldig. Det var nämligen allt ni gjorde.

På vilket sätt har ert outande av Ulf hjälpt att söka svaren av detta mord?

En människa som ej har med mordet att göra ska enligt er diskuteras och vändas och vridas. Men gud bevars om ngn nämner Emil, vilket tråden handlar om.
2022-08-17, 16:21
Medlem
Citat:

Ja dina lögner slutar inte att upphöra eller förvåna en.
Läs det jag skrev till Kaptenspice tidigare: Dessutom tror jag de har tagit fel på person nu också. För den Ulf som jag känner till, han skickade in ett betalningsföreläggande i maj månad 2021, men eftersom Lydia betalade så fanns det ingen orsak att gå vidare. Så vem denna Ulf är som enligt registret skulle ha skickat in det 2019, vet jag inte. Men det är varje fall inte den Ulf som Kimmo nämnt i fupen.
Så du har hängt ut en ny oskyldig person nu. Och den Ulf som är med i fupen är inte den Ulf du lagt upp om nu. Så återigen har du ljugit och försöker släta över det med nya påhitt.
Ja, du kunde inte ens med google hjälp finna svaret på reklamen var för något.
2022-08-17, 16:23
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Detta svar är till Mercede men den tar Muffes istället. Det går lika bra. Samma kålsupare 😄

Måste erkänna att jag var en smula naiv och trodde ett slag att du ändå verkade vara en reko person.

Istället har du visat dig vara en elak typ som verkar njuta av att oskyldiga människor hängs ut.
Precis som Muffe 👀

Som Lasseliten2 skrev så hade Lydia redan betalat. Så det fanns ingen skuld kvar som ni så envist slog er skalle på fanns. Denna Ulf hängdes även ut här som en dålig människa.

Sånt tycker ni är bra. Sånt hejjar ni på. Hoppas du blev nöjd med det du efterfrågade.

jag har aldrig pratat om att någon skuld SKA finnas? (bevisa,länka att jag sa det bla bla bla)
Blev så tröttsamt läsa om skuld hit och skuld dit sida efter sida och att mums ej skulle ha några docs så varför inte bara slänga upp docsen maskade för att få ett slut på tjafset OAVSETT VEM SOM HAR RÄTT ELLER FEL.
Det jag sen skrev var att det på docs han länkade till visst ÄR/VAR en skuld även om kronofogden ej tog emot den av diverse anledningar. Sen vem den tillhör har jag inte yttrat mig om NÅGONSTANS

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in