2022-07-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du får dra gränsen vart du vill. Jag sa 10 miljoner +-2 miljoner. Jag har inte sagt 10 miljoner +-1 dollar. Det är vad jag tror. Vad tror du själv den kommer ligga på 2030?

Vi får se. Påminn mig 2030. Jag kan också meddela dig att jag är långt från 100% exponerad mot bitcoin. Är du klar nu?

Det vill säga 8-12 miljoner.

Citat:
Allt handlar om confermation. Innan det går upp mycket har man confermation när det gått upp lite. Innan det dumpar får man confermation när det gått ner lite. Om det går upp eller ner lite och sedan vänder får man confermation på reversal. Bäst är att gå kort och lång samtidigt så oavsett vilken confermation man får så vinner man.

Citat:
Omöjligen eller höst osannolikt? Som du skriver ”i princip, absolut”, alltså inte helt absolut. Vill du diskutera sannolikheter får du göra det med någon annan.

Jag har inte hävdat 10M till 2030.

Vad investerade du i för 13 år sedan som slagit bitcoins värdeutveckling?

Citat:
Jag stavar inte confirmation med confermation. Jag har däremot drivit med en som gör det. The confermator.

Du har ju rätt i att vi bara sitter och ställer hypotetiska frågor. Det ger inte så mycket. Jag tror på bitcoin, du tror på något annat. Vi får se vad som ger bäst utdelning.

Jodå det har du. Du får stå för dina ord.
Citera
2022-07-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Fler roliga saker sedan toppen 2017. Nu pratar vi icke-nationellt värde, så enda möjliga normeraren är USD.
- bostadsrätter i Stockholm. Rejält rött sedan toppen 2017 till idag.
- OMXS30. Svenskt storbolagsindex. +-0 sedan toppen 2017, dvs ganska precis som BTC.

Fattiga människor kan ju intala sig en massa roliga saker om hur nedgångar eliminerar uppgångar, men det är sagor man berättar för sig själv för att sova bättre. Saker som ETH, BTC är upp många tusentals procent sedan de gick mainstream. I fallet ETH handlar det om hundra tusentals procent. När ETH är $1 och BTC är $10 kan ni återuppväcka era drömmar. Det är en bit ner dit.

Jag vet en hemlig coin som är ungefär $1 nu den kommer också bli dyr snart. ingen får veta något så slipper jag få skit om jag har fel .Jag vill inte bli Leaston 2.0
Citera
2022-07-02, 21:56
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Det vill säga 8-12 miljoner.

Jodå det har du. Du får stå för dina ord.
Igen, du får gå tillbaka och se vad som var ironi. Jag skulle aldrig skriva confermation på allvar. Du noterade inget onödigt upprepande av just confermation? Gå tillbaka en sida i tråden så finner du the confermator.
Citera
2022-07-02, 22:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Bitcoin ska ner en hel del till.

Nej du skojar ?? Är det någon här som förordade Celsius ?

Ingen har ännu fått tillbaka ett korvöre från Celsius

Ja visst:

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Men är du bekväm med att låta banken äga dina pengar idag, så ser jag inte något problem att använda någon av de stora krypto banktjänsterna (de stora exchanges tex). Till skillnad från de klassisk banktjänsterna så kan du ta full kontroll över dina egna värden på några minuter, 24/7 365 om du så skulle vilja.
Jag skulle rekommendera dig kolla upp Celsius där du kan få 5-6% ränta (i BTC!) på dina BTC.

Och inte bad han om ursäkt sen heller.

Han såg nog inga konstigheter med att man får 5-6% ränta på bitcoins utan att de producerar värde och utan att man riskerar sina pengar.
Citera
2022-07-02, 22:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Men länka gärna en artikel där det står på INVESTOPEDIA att Bitcoin har intrinsic value. Nähe, det klarade du inte?
Noterar att du undvek frågan om guldets eller dollarns intrinsic value.

No further questions, your honor...
Citera
2022-07-02, 22:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Och inte bad han om ursäkt sen heller.

Han såg nog inga konstigheter med att man får 5-6% ränta på bitcoins utan att de producerar värde och utan att man riskerar sina pengar.
"Jag kan rekommendera dig att KOLLA UPP..."

Jag var noggrann med att påpeka att alla får göra sin egna due diligence.

Försök inte... Jag har inget att be om ursäkt om.
Citera
2022-07-02, 22:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
"Jag kan rekommendera dig att KOLLA UPP..."

Jag var noggrann med att påpeka att alla får göra sin egna due diligence.

Försök inte... Jag har inget att be om ursäkt om.

Du har gjort bort dig och du försöker blanda bort korten som vanligt. Lägg av med det nu bara.
Citera
2022-07-02, 22:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du har gjort bort dig och du försöker blanda bort korten som vanligt. Lägg av med det nu bara.
Köper man enkom på "du borde kolla upp" från någon från Flashback, så får man skylla sig själv. Eller är det så du lever ditt liv?
Senast redigerad av Leaston 2022-07-02 kl. 22:37.
Citera
2022-07-02, 22:46
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Från samma källa, investopedia, kan du läsa om Bitcoins värde proposition under "Why Does Bitcoin Have Value?"
https://www.investopedia.com/ask/answers/100314/why-do-bitcoins-have-value.asp

Du kan gärna sluta länka till den tramsiga artikeln. Den är full av felaktigheter och halmgubbar. Exempelvis:

Citat:
Why Do Some People Believe Bitcoins Are Worthless?
Like any asset or thing of value, the price that people are willing to pay for Bitcoins is a socially-agreed upon level that is also based on supply and demand. Because Bitcoins are virtual, only existing within computer networks, some people have a hard time grasping that Bitcoins are scarce and that they have a cost of production. Because of this unwillingness to accept that digital traces can hold value in this way, they remain convinced that Bitcoins are worthless. Others who understand the Bitcoin system agree it is valuable.

Bra jävla halmgubbe alltså. Om man "förstår systemet" så är alla överens om att det finns värde. Och alla mossiga icke-tekniska boomers som inte förstår kan inte acceptera detta. Såklart. Vilken seriös förklaring.

Men det beror såklart på att artikeln är skriven av en crypto bro:

Citat:
John P. Kelleher is a blockchain software architect and founder of Level K.

Lite som att fråga miljöpartiet om kärnkraften är en bra energikälla.
Citera
2022-07-02, 22:55
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Du kan gärna sluta länka till den tramsiga artikeln. Den är full av felaktigheter och halmgubbar. Exempelvis:

Bra jävla halmgubbe alltså. Om man "förstår systemet" så är alla överens om att det finns värde. Och alla mossiga icke-tekniska boomers som inte förstår kan inte acceptera detta. Såklart. Vilken seriös förklaring.

Men det beror såklart på att artikeln är skriven av en crypto bro:

Lite som att fråga miljöpartiet om kärnkraften är en bra energikälla.
Är inte det du citerar sant? Det finns de som förstår att btc har ett värde och de finns de som inte förstår det. Vad är fel?

Du förstår ju uppenbarligen inte bitcoin. Du förstår inte hur andra kan förstå bitcoin. Du förstår inte texten du citerade.

Vi andra har förståelse för att du inte förstår. Vi förstår att folk med autism inte förstår allt.
Citera
2022-07-02, 22:57
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Är inte det du citerar sant?

Nej.
Citera
2022-07-02, 23:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du förstår ju uppenbarligen inte bitcoin. Du förstår inte hur andra kan förstå bitcoin. Du förstår inte texten du citerade.

Vi andra har förståelse för att du inte förstår. Vi förstår att folk med autism inte förstår allt.

Hur kan du hävda detta? Jag förstår bitcoin troligen bättre än du. Både tekniskt och nationalekonomiskt.

Du kanske bara önskar att det vore så att de som inte håller med dig om bitcoin inte förstår ämnet. Det vore ju katastrofalt för din självbild om någon som faktiskt förstår inte håller med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in