2022-07-02, 14:57
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Du skulle återkomma, men kanske ingen större idé när du avfärdar Kelly som korkad och i behov pengar ( du kunde enkelt ha kontrollerat att det helt enkelt inte stämmer ). Ser heller inte hennes åsikter om Jesus eller tomtens hudfärg som särskilt relevant för trådens ämne, eller att det påverkar hennes förutsättningar som utbildad jurist att ifrågasätta "förhöret" med Hutchinson.

Det har aldrig slagit dig att man kan vara kritisk till den här typen av skenrättegång som nu utspelas utan att vara Trump-supporter ?

Ledamöterna i kommittén utsågs av Pelosi, inga medlemmar är valda av republikanerna. Inga korsförhör är tillåtna, ingen företräder de som anklagas. Man har som jag förstår det avstått från att granska vad som ledde till den bristfälliga säkerheten kring Kapitolium. Osv. Det är inte helt utan grund som de som är kritiska till hearingen jämför den med skenrättegångar som äger rum i diktaturer.

Om Hutchinsons vittnesmål stämmer eller inte är svårvärderat när det inte utsätts för granskning, eller när den partiska kommittén avstår från att söka verifiera vad det är som hon påstår.

Symptomatiskt att den som leder låtsasförhöret kramar om sitt vittne:
https://www.politico.com/dims4/defau...s%2F1405672507

Republikanerna röstade nej till en utredning. När den här startade så tackade Pelosi nej till två medlemmar som är en del av problemet, då drog McCarthy tillbaka alla sina förslag. Och nej, inga korsförhör är tillåtna eftersom det inte är sådant kommittéer håller på med. Syftet med den var att granska 6 januari och det som ledde fram till den dagen.
Senast redigerad av siister 2022-07-02 kl. 14:59.
Citera
2022-07-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och nej, inga korsförhör är tillåtna eftersom det inte är sådant kommittéer håller på med. Syftet med den var att granska 6 januari och det som ledde fram till den dagen.
Syftet med korsförhör är annars att verifiera det som vittnen påstår, för att säkerställa att de inte ljuger och hittar på saker. Som Ms Hutchinson nyligen, exempelvis.
Citera
2022-07-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Syftet med korsförhör är annars att verifiera det som vittnen påstår, för att säkerställa att de inte ljuger och hittar på saker. Som Ms Hutchinson nyligen, exempelvis.

Du verkar inte ha förstått att detta inte är en rättegång. Syftet med att vittna under ed, är att det kan riktas straffrättsligt ansvar mot en person som ljuger. Detta fungerar vanligen som en avskräckning mot lögner i utskottsförhören. Alternativet är att ”take the fift” vilket de flesta Trump lojala vittnen hittills gjort. De är i jämförelse med Ms Hutchinson riktigt fega stackare. Korsförhör existerar vad jag vet inte i något demokratiskt lands utskottsförhör, exempelvis inte heller i Sverige. Du får vänta med korsförhören till, och om, dessa ärenden överlåts till Justitiedepartementet och dessa så småningom, efter utredning, beslutar att ta ärendena vidare till domstol.

Det är spännande att så många, med så liten kunskap om det amerikanska politiska systemet och dess rättssystem påstår saker med så stor emfas, och vill diskutera här i PU:USA. Ungefär som en rörmokare som skulle vilja utföra hjärnkirurgi, bara för att!
Senast redigerad av Master.Palm 2022-07-02 kl. 15:58.
Citera
2022-07-02, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

Det är spännande att så många, med så liten kunskap om det amerikanska politiska systemet och dess rättssystem påstår saker med så stor emfas, och vill diskutera här i PU:USA. Ungefär som en rörmokare som skulle vilja utföra hjärnkirurgi.
Trump effekten. Människor som knappt läser eller konsumerar nyheter, blir helt plötsligt experter på kongressens olika grenar. Nästan allt de hör på youtube eller Rumble triggar igång adrenalinet och sen söker de sig till sociala medier för sin dopamin kick. Där owning the libs Är det enda som till slut spelar någon roll.

John McCain sa det bäst.
"Trump brings out all the crazies"
Citera
2022-07-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du verkar inte ha förstått att detta inte är en rättegång.
Så du erkänner nu att det inte är en rättegång? Bra, då gör vi framsteg tycker jag.
Citera
2022-07-02, 16:13
Medlem
Citat:
Så du erkänner nu att det inte är en rättegång? Bra, då gör vi framsteg tycker jag.

1. Hahahaaaahhhhaaaaaa!

2. Min sammanfattning av det värsta rättshaveriet någonsin (detta är inte ett rättshaveri eftersom det inte är en rättegång.).

3.

4. Färdigflashbackat!
Citera
2022-07-02, 16:25
Medlem
siisters avatar
Citat:

När har en kommittée korsförhört någon? Och vill någon anmärka på det som framkom i vittnesmålet är det bara för dom personerna att vittna under ed.
Citera
2022-07-02, 16:41
Medlem
Eastmancolors avatar
Såg en kort men intressant intervju av CBS (Se länk!) med tidigare nationelle säkerhetsrådgivaren John Bolton vilken genomgående förefallit mig vara en gedigen representat av den klassiska ämbetsmannatypen. I själva verket uppsökte jag Akademiebokhandelns filial där jag bor i avsikt att inhandla ett exemplar av The Room Where It Happened när den kom ut och blev utomordentligt förargad över att de inte hade en enda volym till salu.

Mr Bolton var kategorisk i sin bedömning att Trump ej kommer att kandidera inför presidentvalet mot bakgrund av dennes distinkta rädsla för förlust vilket i så fall skulle vara ett utslag av insikt från T:s sida. Min förhoppning är att fler republikaner (öppet) ansluter sig till Liz Cheneylägret och att (R) återigen blir ett gentlemannaparti som under Reagans dagar.

https://m.youtube.com/watch?v=G-N84UF6upw
Senast redigerad av Eastmancolor 2022-07-02 kl. 16:50.
Citera
2022-07-02, 16:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är ett förhör, och där korsförhöra man inte, det sker vid en rättegång om en sådan blir av.
Citat:
Det har vi alla vetat om hela tiden, men du för ett argument som det vore en rättegång.
Betyder det då att du gjort framsteg och insett det inte är en rättegång?
Utan ett FÖRHÖR.
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Hahahaaaahhhhaaaaaa!

2. Min sammanfattning av det värsta rättshaveriet någonsin (detta är inte ett rättshaveri eftersom det inte är en rättegång.).

3.

4. Färdigflashbackat!
Vet tror detta, för det enda jag ser de som pratar om rättegång, det är trumpnissar.
Det är ETT FÖRHÖR, lär er detta nu.

Ser du fortsätter att ljuga.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilken "rätt" talar du om. Du förstår väl att demokraternas tribunal enbart kallar vitten som talar till deras egen fördel.
Någon annan rättegång pågår inte.

Två veckor till...
Och som du ser, nej, detta är ingen rättegång, varför ni säger något så sjukt tokigt och sen tror det inte är så, vad vill man med det uppenbara felet?
Citera
2022-07-02, 17:04
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är ett förhör, och där korsförhöra man inte, det sker vid en rättegång om en sådan blir av.

Det har vi alla vetat om hela tiden, men du för ett argument som det vore en rättegång.
Betyder det då att du gjort framsteg och insett det inte är en rättegång?
Utan ett FÖRHÖR.

Vet tror detta, för det enda jag ser de som pratar om rättegång, det är trumpnissar.
Det är ETT FÖRHÖR, lär er detta nu.

Ser du fortsätter att ljuga.

Och som du ser, nej, detta är ingen rättegång, varför ni säger något så sjukt tokigt och sen tror det inte är så, vad vill man med det uppenbara felet?

Trumpnissar! Mkt träffande uttryck!

En bra sak om man beser utfrågningarna är att se till att ens engelska inte är alltför rostig; då missar man mindre. Jag kom på mig med att sakna sjättejanuarikommittéen direktsändningar inte enbart p g av underhållningsvärdet utan även för att jag är litet förtjust i Mrs Cheney som faktiskt ser rätt svensk ut. (Jag säger detta i all förtrolighet så för det inte vidare!)
Citera
2022-07-02, 17:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Trumpnissar! Mkt träffande uttryck!

En bra sak om man beser utfrågningarna är att se till att ens engelska inte är alltför rostig; då missar man mindre. Jag kom på mig med att sakna sjättejanuarikommittéen direktsändningar inte enbart p g av underhållningsvärdet utan även för att jag är litet förtjust i Mrs Cheney som faktiskt ser rätt svensk ut. (Jag säger detta i all förtrolighet så för det inte vidare!)
"Vaffor då då?"
Ho setter fast i taket, voffor gör ho på detta viset?

Det är extremt sjukt fascinerande att de pratar om rättegång, och sen tror det är vi sakliga som säger det är en rättegång denna 6:e Jan förhör.
Allt är så sjukt komiskt när de diskuterar FÖRHÖREN, och säger inget kommit fram eller inbillar sig de planerade förhören är slut och när man redan har ett schema för förhören.

Man insåg när vi kom till en punkt där det inte längre finns en tvekan om detta var ett faktiskt statskuppförsök, så blev det en BEDÖVANDE tystnad.
Och sen tog det ett litet tag, och sen började nonsens komma och vi fick klipp där man satt och fantisera bort allt som var dåligt för dom, och det var inte lite heller de nu låtsas inte existerar.

Och nu har det bekräftats att trumpen ville till Captital Building, för jag är fk president.
Och det kommer bli bara blir mer och mer bisarrt i det dom skriver och säger från denna punkt och dessa FÖRHÖR.
Jag tror de inte har den intellektuell kapaciteten att förstå ens 1+1 längre om FÖRHÖREN dvs trumpnissar eller mer korrekt rumpnissarna!

Normalt är en sådan som Chaney en hardcore Republikan, men med alla fascister och konspirationsteoretiker, så är hon en av de få vuxna i rummet i vad idag är bananrepublikanerna.
Och det retar dom svårt att hon är.
Citera
2022-07-02, 17:22
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Hahahaaaahhhhaaaaaa!

3.

4. Färdigflashbackat!

Peka på ett enda inlägg där jag påstått eller antytt att detta skulle vara en rättegång. Detta är för övrigt mitt hittills enda inlägg sedan dessa hearings (utskottsförhör) började. Därför är det lite svårt för mig att sedan tidigare ha kommenterat detta.

Tomtar!
Senast redigerad av Master.Palm 2022-07-02 kl. 17:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in