2022-01-20, 10:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Menar du med andra ord att du tycker att Trumps advokater, i den andra Riksrättsrättegången gjorde fel när de hävdade att det Trump hetsade från scenen den 1/6 var skyddat av det första tillägget/first amendment av den amerikanska konstitutionen. Menar du då också att de Republikanska Kongressledamöterna som röstade för frikännande av Trump pga detta, gjorde fel, skulle de i stället röstat för att fälla Trump, menar du?
Jag menar att han inte hetsade och att du ljuger om att Trumps advokater påstått att han så gjort.

Siister menade tidigare att han uppviglade och att det var ett brott, men nu har han ändrat sig.
Citera
2022-01-20, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Fortfarande ingen president som uppmanat människor att tränga sig in i någon byggnad.

Det vet vi ju inget om faktiskt. Så det kan vi lämna därhän. Det som utreds nu är den spindelväv av kontakter och vad som sagts och skrivits så att man kan se HUR detta hände. Det i första hand, och i andra han utröna om någon har gjort något brottsligt.
Citera
2022-01-20, 10:46
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag menar att han inte hetsade och att du ljuger om att Trumps advokater påstått att han så gjort.

Siister menade tidigare att han uppviglade och att det var ett brott, men nu har han ändrat sig.

Jag är inte en han. Kan du citera det jag skrivit om Donald Trump?
Citera
2022-01-20, 11:13
Medlem
Citat:

Menar du alltså att Trumps advokater inte argumenterade för att Trump inte kunde straffas för vad han sa den 6/1, då detta var skyddat av första tillägget i konstitutionen, mer precist rätten till ”free speech”.

Konstigt, jag måste ha läst fel;

https://www.usnews.com/news/politics...pen-to-dispute
Citera
2022-01-20, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Det vet vi ju inget om faktiskt. Så det kan vi lämna därhän. Det som utreds nu är den spindelväv av kontakter och vad som sagts och skrivits så att man kan se HUR detta hände. Det i första hand, och i andra han utröna om någon har gjort något brottsligt.

Så vi vet inte säger du men ändå har Trump gjort det?
Citera
2022-01-20, 11:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Menar du alltså att Trumps advokater inte argumenterade för att Trump inte kunde straffas för vad han sa den 6/1, då detta var skyddat av första tillägget i konstitutionen, mer precist rätten till ”free speech”.

Konstigt, jag måste ha läst fel;

https://www.usnews.com/news/politics...pen-to-dispute
Du ljög om att de påstått att han uppviglade. Precis som jag skrev. TDS-kulten tycker om att spela dumma av retoriska skäl. Ingen imponeras av det.
Citera
2022-01-20, 11:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag är inte en han. Kan du citera det jag skrivit om Donald Trump?
Ber om ursäkt för felkönandet.

Har ingen lust att gå igenom dina poster. Om du inte tycker Trump gjorde sig skyldig till brott under sitt tal får du gärna skriva det här i tråden. Men det kommer ju inte ske.
Citera
2022-01-20, 11:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Den alternativa TDS,-juridiken funkar så. Först utredning, sedan misstanke och selektiva läckor till media. Till sist blir det inget av det hela.
Citera
2022-01-20, 12:25
Medlem
Citat:

Hur ska jag veta vad han har gjort och inte har gjort tänker du?

Jag menar vad jag skrev. Att det utreds för att vi ska kunna få någon aning om HUR det hela har gått till. Flera av de som stormade CH har uttalat klart och tydligt att de gjorde det för att Trump sa åt dem att göra det. Så det är MAGA-folk själva som hävdar att Trump har sagt att han ville att de skulle ta sig in i byggnaden och att de skulle se Mike Pence som en fiende.

Så en del ur MAGA-rörelsen anser att Trump har gjort detta.

Inte jag. Jag säger att det ska utredas.
Citera
2022-01-20, 12:34
Medlem
Citat:

De är de som stormade CH som säger att Trump sa åt dem att storma CH och fight like hell. De trodde sannolikt att Trump skulle följa med dem dit som han sa till dem.

Anser du att vissa av MAGA-folket inte är riktiga i roten som menar att Trump sa åt dem att göra detta?

De var ju ett tag lättade över att i deras tro Trump skulle benåda dem. Vilket inte är fallet.

Var dessa personer som stormade CH sinnesförvirrade varelser utan någon som helst tankeförmåga och såna som bara reagerar känslomässigt? Eller var det kloka Trumpsympatisörer? Vad tycker du?
Citera
2022-01-20, 12:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ber om ursäkt för felkönandet.

Har ingen lust att gå igenom dina poster. Om du inte tycker Trump gjorde sig skyldig till brott under sitt tal får du gärna skriva det här i tråden. Men det kommer ju inte ske.
Det är då man går titta på vita huset papperna
DU vet dom som rumpen är livrädd att lämna ut.
Citera
2022-01-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är då man går titta på vita huset papperna
DU vet dom som rumpen är livrädd att lämna ut.

Tror han är smart. Lämnar de ut vissa papper lämnar de väl ut alla antar jag. Tror du att presidenten suttit och antecknat planer på att storma en byggnad? Herregud. Fight like hell översätts inte till storms byggnaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in