Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
I det här fallet ja. Det är rätt uppenbart att han försöker samarbeta med polisen i förhören som gäller Palmemordet. Men man kanske måste ha ena foten i undre världen och förstå hur det fungerar i vanliga fall för att se skillnaderna.
Hur går det med att klämma fram en vettig alternativ förklaring till varför han skulle sitta och erkänna och i detalj beskriva sin olagliga ammunition i polisförhören förresten...?
Nej, jag vet inte. Jag har ingen uppfattning. Går på vad du säger. Men nu spelar det ju som sagt ingen roll då det inte går att säga något annat än att det han uppger om patronerna är förenligt med Winchester Metal Piercing. Om han nu var så hjälpsam och hade ammunitionstypen hemma, eller trodde att det kanske kunde vara den, så torde han väl informerat om detta efter mordet.
Citat:
Jag "vevar", som du rätt oförskämt vill kalla det, för att jag genuint AVSKYR när folk i tråden spårar ur till att insinuera att det är mer eller mindre självklart att CA måste vara mördaren just pga div indicier som i praktiken inte bevisar någonting.
Ammofrågan är just en sådan fråga. Själv anser jag att det är fullkomligt självklart att CA någon eller t o m några gånger under sin karriär som sportskytt med S&W 357 kommit i kontakt med WMP. Det måste vi ändå utgå ifrån. BEVISAR det på något sätt att han SPARADE de patronerna och mördade Palme med dem? Nä, inte ett jävla någe faktiskt...
Som så många gånger förr, fantiserar du ihop helt befängda uppfattningar som inte förfäktas av någon och som du eldar upp dig över och börja veva mot. Jag lämnar det.
Citat:
Själv anser jag att det är fullkomligt självklart att CA någon eller t o m några gånger under sin karriär som sportskytt med S&W 357 kommit i kontakt med WMP.
Nja, generalagenten levererar sammanlagt fyra askar till Stockholmsområdet från 1980 och framåt. Det och annat indikerar hur pass sällsynt ammunitionen var. Då är det givetvis intressant att någon som är aktuell i ärendet har innehaft den. Och påstår sig inte kunna erinra sig detta, trots att det sker ett par år före mordet.
Att han, om GM, skulle skjutit Palme med just denna tilldelning, tror nog få (även om finns lite som borde kollas gällande detta). Eller Paul Smith tror det (och där har du en som tror hårt).