2021-12-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Follow the money passar bra in bra på opportunisten Bern. Han uttalar sig om vad som helst bara man kastar några hundralappar till honom.
Nä nog är det tvärtom. Tur att Lars Bern finns. Mitt liv har han räddat med sina böcker sitt skrivande om immunförsvar. Jag är också tacksam för vad han påvisat om detta samhälles svagheter. Djävla tur Lars Bern orkar.
Citera
2021-12-03, 15:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Nä nog är det tvärtom. Tur att Lars Bern finns. Mitt liv har han räddat med sina böcker sitt skrivande om immunförsvar. Jag är också tacksam för vad han påvisat om detta samhälles svagheter. Djävla tur Lars Bern orkar.
Lars Bern de marginaliserades röst i etern. Fakturan kommer på posten.
Citera
2021-12-03, 15:32
Bannlyst
Citat:
Lars Bern de marginaliserades röst i etern. Fakturan kommer på posten.

Dryg och arrogant lögnare som du är, är precis den man gladeligen har som fiende när man har Lars Bern till vän (vän och vän, klart han inte kan vara kompis med en. Det viktiga är att han vet hur pass många sympatisörer som han har, hur pass marginaliserade vi än må vara).
Citera
2021-12-03, 15:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Dryg och arrogant lögnare som du är, är precis den man gladeligen har som fiende när man har Lars Bern till vän (vän och vän, klart han inte kan vara kompis med en. Det viktiga är att han vet hur pass många sympatisörer som han har, hur pass marginaliserade vi än må vara).
Antivaxx, check. Deep State, check. Klimatförnekare, check.
De mest lätta sympatisörerna att kapitalisera utav. Fråga Alex Jones, dock är Jones betydligt smartare än den gubbluktande Bern.
Citera
2021-12-03, 20:32
Medlem
Citat:
Antivaxx, check. Deep State, check. Klimatförnekare, check.
De mest lätta sympatisörerna att kapitalisera utav. Fråga Alex Jones, dock är Jones betydligt smartare än den gubbluktande Bern.
Alltså vet du inget om vad Lars Bern förespråkar. Det är riktigt dåligt av dig. Du måste vara korkad som inte tar reda på vad han säger innan du börjar yra!
Hoppas nu att du tar alla vaccinshotten, så att messengerRna från gud vet varifrån får ett riktigt bra grepp om dina cellers produktion av proteiner. Gör det!
Citera
2022-06-30, 15:22
Medlem
Ovralls avatar
Någon som vet när de ryska hypersoniska missilerna börjar regna över Sverige som Bern under våren förutspått?
Citera
2022-06-30, 16:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Någon som vet när de ryska hypersoniska missilerna börjar regna över Sverige som Bern under våren förutspått?
Länka gärna fakta om detta. Jag tror du ljuger.
Citera
2022-07-01, 08:42
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Länka gärna fakta om detta. Jag tror du ljuger.

Fakta? Det är direkta citat. Eftersom du verkar vara en beundrare av Bern spelar du antingen aningslös eller så har du inte lyssnat ordentligt på honom.

Men visst, här kommer länkar med citaten:

https://nyheter.swebbtv.se/lars-bern...sslands-vapen/

https://nyheter.swebbtv.se/ryssland-...iska-missiler/

https://nyheter.swebbtv.se/lars-bern...vaga-ryssland/ (längst ner i artikeln)

Det refereras även till i denna: https://nyheter.swebbtv.se/ryssland-...m-modern-stat/

Om du (mot förmodan) har svårt med läsförståelsen pratar han även om det i dessa två intervjuer:

https://swebbtv.se/videos/watch/aed2...1-b82751e1ab22

https://swebbtv.se/videos/watch/3397...d-b8b1b71d5057

Kan säkert ha missat något mer, han har svamlat återkommande om det sedan Sveriges natomedlemskap började diskuteras. Så hur är det, trollar du eller är du bara ignorant?
Senast redigerad av Ovrall 2022-07-01 kl. 08:49.
Citera
2022-07-01, 09:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Bern är en intelligent och kunnig gällande naturvetenskap och ekonomi. När det kommer till utrikes och säkerhetspolitik är det inte lika påläst och kunnigt och blir mest massa gissande och tro.
Lite synd att inte Swebbtv sållar i ämnen som Bern mfl intervjuas om.
Citera
2022-07-01, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Bern är en kunnig äldre herre och doktor inom fysik.
Med det sagt är Bern, likt de flesta experter inom området och klimatdebatten, inte heltäckande inom frågan.
Han är trovärdig och bred, men givetvis räcker det inte att enbart lyssna till Bern eller enstaka experter och debattörer.

Sedan är han inte särskilt hårdför utan generellt mer lågmäld i debatten.
Tyvärr får han enbart komma till tals i alternativa medier, och man får inte se honom stå upp i debatter i de stora kanalerna.

Slutligen är Bern varken ensam eller unik. Många akademiker i hans position, historia och ålder är av liknande uppfattning, men få väljer att gå fram som debattörer.

Trodde han var ingenjör och tekn dr. Hans avhandling handlade om hydrering av rapsolja, han är väldigt kunnig inom biobränslen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lars_Bern

Det som gör honom intressant i sammanhanget är väl att han var en av tre grundare av miljörörelsen Det Naturliga Steget. DNS var den största miljörörelsen i Sverige på 90-talet och de hamrade in "kretsloppssamhället". Han har även varit VD på ÅF.

Det gör att han förtjänat att bli lyssnad på. Han är en del av Sveriges miljörörelse, hur tokigt det än kan låta för vissa.

Om han hittar ett korn i sakfrågor låter jag vara osagt.
Citera
2022-07-01, 10:02
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Bern är en intelligent och kunnig gällande naturvetenskap och ekonomi. När det kommer till utrikes och säkerhetspolitik är det inte lika påläst och kunnigt och blir mest massa gissande och tro.
Lite synd att inte Swebbtv sållar i ämnen som Bern mfl intervjuas om.

Han har utan tvekan ett intressant cv. Möjligen har han fastnat i åldersträsket när den yngre generationen nu tagit över och hans åsikter inte längre betyder vad de en gång gjorde.

Det går inte att förneka hans tekniska bakgrund och ekonomiska bakgrund, men vad gäller ekonomi gör han nu märkliga uttalanden (ofta riktat mot P-M Nilsson på DI) där han totalt förringar värdet av finansmarknaden som han menar på bygger på "imaginära värden". Som fd företagsledare borde han verkligen veta mer om hur finansmarknaden fungerar.

Jag orkar inte länka, han har sagt det i praktisk taget varje intervju på swebbtv under våren och sommaren och om du följer honom vet du precis vad jag syftar på. Möjligen har han blivit gammal och gaggig, eller så var han inte så framgångsrik som företagsledare, vad vet jag, jag hör bara på det han säger nu..
Citera
2022-07-01, 10:14
Medlem
Giant Squids avatar
Han är en tyckokrat, påminner om den där gamla farbrorn i släkten som luktar lite konstigt och har tvärbestämda åsikter om precis allting, helt oförmögen att lära sig något nytt. Man låter honom hållas för att han inte ska spåra ur helt och sabba varenda familjetillställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in