Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Bern är en intelligent och kunnig gällande naturvetenskap och ekonomi. När det kommer till utrikes och säkerhetspolitik är det inte lika påläst och kunnigt och blir mest massa gissande och tro.
Lite synd att inte Swebbtv sållar i ämnen som Bern mfl intervjuas om.
Han har utan tvekan ett intressant cv. Möjligen har han fastnat i åldersträsket när den yngre generationen nu tagit över och hans åsikter inte längre betyder vad de en gång gjorde.
Det går inte att förneka hans tekniska bakgrund och ekonomiska bakgrund, men vad gäller ekonomi gör han nu märkliga uttalanden (ofta riktat mot P-M Nilsson på DI) där han totalt förringar värdet av finansmarknaden som han menar på bygger på "imaginära värden". Som fd företagsledare borde han verkligen veta mer om hur finansmarknaden fungerar.
Jag orkar inte länka, han har sagt det i praktisk taget varje intervju på swebbtv under våren och sommaren och om du följer honom vet du precis vad jag syftar på. Möjligen har han blivit gammal och gaggig, eller så var han inte så framgångsrik som företagsledare, vad vet jag, jag hör bara på det han säger nu..