Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Bern har ett gediget CV och när han talar om teknik och energi sant industri är det inte mycket att ifrågasätta.
Troll likt bläckfisken sitter och tror att Greta och agronomer har något att tillföra gällande Sveriges energiförsörjning.
Nja både ja och nej. Jag har inte följt honom annat än genom swebbtv där han svänger sig med så mycket sakfel, misstolkningar, hemkokta teorier och fantasier att jag, hans CV till trots, faktiskt inte kan ta honom på större allvar än vad jag tar Greta. Inte för att jag någon gång lyssnat till Greta, det är inte lika intressant eftersom hon har noll bakgrund i någonting alls och därför inte värd att tas som någon auktoritet i något.
Men men, Greta har väl egna forum här och nu pratar vi om Bern. Det är nog som du sa i ditt andra inlägg fel av swebbtv att framställa honom som en allvetare men det är ju trots allt Bern själv som väljer att ställa upp på det. Att döma av hans självgoda attityd tror jag han njuter av att få spela auktoritet inom de områden han kommenterar. Han är ju också styrelseordförande i swebbtv och torde därför ha ganska stort inflytande över sin egna medverkan i programmen.