2022-06-30, 16:59
Medlem
Han menar på att dom andra 3 killarna har hotat honom i alla år, det är därför han inte berättat sanningen.

Men kan inte bara åklagaren och hennes team sätta ner foten och säga typ "nu får du faan ge dig, hur i helvete tror du att vi ska köpa din historia?"
Citera
2022-06-30, 16:59
Medlem
Har så mycket anteckningar och intryck från denna rättegångsdag. Mycket media och tråd att läsa ikapp. Imorgon visas vallningsvideon, ser fram emot den.

Jag måste hem och försöka smälta Olofs historieberättande innan jag kan sammanfatta detta. Som tur är så har ni ju alla fått löpande information så ni klarar er nog

Topp 1 sjukaste saker jag upplevt att sitta och höra Olof Wibergs sagoberättelser om kollektiva runk-sessions i skogen och Husums kriminella gäng på 4 pers. Fy fan vad jag hatar honom just nu. Jag är så jävla förbannad att han fortfarande utsätter Malins föräldrar för sån här skit och påhitt om deras dotters döda kropp. Jag gick fram till skärmen och stirrade på honom och kände ett genuint hat. Brukar inte känna sådant men han tar fram det ur en.
Citera
2022-06-30, 17:00
Medlem
F3ttans avatar
Kan någon förbarma sig att fota äcklet?
Citera
2022-06-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Kan någon förbarma sig att fota äcklet?

Vet inte hur många gånger jag kan svara på de här frågorna men snart säger jag bara, fixa det själv vetja.

Som det är nu kommer ingen slänga upp någon bild, nej.

Olof går inte förbi oss som är där utanför, alls. Han skymtar inte förbi. Han hålls undan andra vägar. Det är fotoförbud i rättsalarna. Så nej. Det är bara media som ens sitter i samma sal som honom, men de har samma fotoförbud och telefonförbud.

Vi som inte är media ser Olof i profil på en liten skärm på väggen från ett annat rum. Det syns inte ett dugg av hans ansikte. Kommer personligen inte trotsa ett fotoförbud för en bild som blir 1000 gånger sämre än hans gamla skolkatalogsbild.
Citera
2022-06-30, 17:10
Medlem
allegragellers avatar
Hur gammal var Olof då han tog livet av Malin? Antar att straffvärdet idag skall sammanfalla med dåtidens straffvärde för minderåriga?

Kan för mitt liv inte förstå hur man i vuxen ålder har denna brist på samvete att man berättar runkhistorier i rätten, framför Malins föräldrar, hellre än att tala sanning.
Citera
2022-06-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Ny FUP

--

Tycks innehålla det mesta som polis och åklagare har tittat på sedan resning beviljades.
På sida 76 i nya FUP finns en gammal bild på Olof som inte varit uppe i den här tråden tidigare.
Senast redigerad av Ppal 2022-06-30 kl. 17:27.
Citera
2022-06-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hur gammal var Olof då han tog livet av Malin? Antar att straffvärdet idag skall sammanfalla med dåtidens straffvärde för minderåriga?

Kan för mitt liv inte förstå hur man i vuxen ålder har denna brist på samvete att man berättar runkhistorier i rätten, framför Malins föräldrar, hellre än att tala sanning.

Är han schizofren ?
Måste ju vara så.
Talar som att dom var flera som förgrep sig på Malin.
Alltså att han förmodligen förtränger dådet och handlingen genom att se mordet från ett utifrån perspektiv genom andra.
Verkar som han kan ha dubbla personligheter.
Citera
2022-06-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Ja han var under 21. Han fick 8 år i Tingsrätten pga sin låga ålder. Så mer än 8 blir det inte. Rentav mindre pga att lång tid passerat.

Straffet blir kort men det är väntat. Det är det där avslutet föräldrarna så gärna vill ha som blir den enda rättvisan överhuvudtaget.
Citera
2022-06-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tack för delningen!

Väldigt tydliga bilder från teknisk undersökningen av DNA fynden från insidan av jeansen. Och inte minst det intressanta meddelande i slutet från kusinen.

"Som det är nu så är alla i familjen övertygade om att du är skyldig....."

Och svinen har inte gjort ett skit på 25 år? Pratat med honom? Spelat in honom? Gått till polisen jag vet inte någonting alls för att få fast den sjuke fan?
Citera
2022-06-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
På sida 76 i nya FUP finns en gammal bild på Olof som inte varit uppe i den här tråden tidigare.

Skönt att se att ni alla kan se den. Var så extremt sugen att fota av den på skärmen på rättegången 😁
Citera
2022-06-30, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Har så mycket anteckningar och intryck från denna rättegångsdag. Mycket media och tråd att läsa ikapp. Imorgon visas vallningsvideon, ser fram emot den.

Jag måste hem och försöka smälta Olofs historieberättande innan jag kan sammanfatta detta. Som tur är så har ni ju alla fått löpande information så ni klarar er nog

Topp 1 sjukaste saker jag upplevt att sitta och höra Olof Wibergs sagoberättelser om kollektiva runk-sessions i skogen och Husums kriminella gäng på 4 pers. Fy fan vad jag hatar honom just nu. Jag är så jävla förbannad att han fortfarande utsätter Malins föräldrar för sån här skit och påhitt om deras dotters döda kropp. Jag gick fram till skärmen och stirrade på honom och kände ett genuint hat. Brukar inte känna sådant men han tar fram det ur en.
Har ni fortfarande inte kunnat se hans ansikte?
Citera
2022-06-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har ni fortfarande inte kunnat se hans ansikte?

När rätten tog paus gick jag fram till skärmen på väggen för att stirra på Olof där han satt kvar i profil för att se lite bättre. Just då klev han upp med ansiktet mot kameran, några korta sekunder sedan var han borta. Så jag har lyckats se ansiktet, men i övrigt så ser man inte hur han ser ut. Det skulle kunna vara typ vem som helst man ser under rättegången.

Inte en skymt av honom utöver det vi ser på skärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in