• 8
  • 9
2022-05-27, 00:38
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det fanns ett vassdrag som jag tror hette "Innivassen special". Kan det ha varit det?

Ingen aning, hittar inget nr jag sker p namnet.
Ganska simpel sked egentligen, rflad nertill, 3-krok man trycker in under *spreten*

Helt otrolig nr det kom till gdda dock.
Citera
2022-05-30, 16:39
Medlem
Kingen som spinnaren kallas m vara det bsta jag ngonsin haft. Tillverkades utan fr villmina om jag minns rtt. Sen dog gubben dem blev svaga i skedlnken. Men en King i valfri frg kunde f dem trgaste ringarna hugga. Huvvah vilket drag
Citera
2022-05-30, 18:51
Medlem
RostigHinks avatar
Mepps, Droppen, Reflex, Mrrumspinnaren. Lillring, Atom, Toby och den rdvita Hilo r mina favoriter.

Hade ven Kolibri som mrkligt nog funkade riktigt bra. https://img.tradera.net/images/303/4...7585aec863.jpg
Citera
2022-05-30, 19:57
Medlem
Kpte ven Flying Lure (Flying lurad) p den tiden nr man hade varit vaken fr lnge och det enda som fanns p tv p natten var tv shop. Har kvar denna lda med allt innehll och det var nog mitt smsta kp.
Myran wipp, speciellt gul/vit var en annan favorit.
Ngn som har testat Lotto spinnare?
Citera
2022-05-30, 20:05
Medlem
Paddan1000s avatar
Guldigt Atomdrag r det bsta i min sj. Tyvrr frlorade jag mitt fr mnga r sedan. Jag kpte ngra piratkopior p Aliexpress, men de fungerar inte alls lika bra som original. Fiskarna mrker skillnaden.
Citera
2022-05-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Guldigt Atomdrag r det bsta i min sj. Tyvrr frlorade jag mitt fr mnga r sedan. Jag kpte ngra piratkopior p Aliexpress, men de fungerar inte alls lika bra som original. Fiskarna mrker skillnaden.

Om det r mssingsfrgade Atom du menar, s brukar man kunna hitta sdana p Tradera. Om det r koppar du menar s tillverkas dom fortfarande. Alla Atomkopior jag sett har haft alldeles fr tjockt gods i skeden, s det blir ingen bra gng i dem. Dessutom blir dom fr tunga och kan inte fiskas lika lngsamt som ett riktigt Atom. Dom sjunker ven som en grsten om man frsker gra vevstopp med dom.
Citera
2022-06-05, 12:18
Medlem
Calleschwartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Rdvit Hi-Lo

Farfar hade ngon grn-gul ledad rappalawobbler med en sked som var stukad/bjd i typ 90.

Myran wipp spinnare.

Var det en sn hr?

http://www.bilddump.se/bilder/202206...b418:4a72.jpeg
Citera
2022-06-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calleschwartz
Var det en sn hr?

http://www.bilddump.se/bilder/202206...b418:4a72.jpeg

Inte riktigt. Vill minnas att skeden var stukad 90 och frgkombinationen var lite annan. Klargrn/klargul
Citera
2022-06-06, 18:43
Medlem
Mnga r sedan hade jag ett Aglia 5, rd reflex som aldrig svek,frsker f tag i dessa nu men just 5 verkar vara svr.

https://ratterbaits.com/products/mep...42222466760921
Citera
2022-06-13, 12:11
Medlem
Jag var sex- sju r gammal och satt bak i bilen och fingrade p mitt nya fiskedrag. En liten grn tvestjrtad jigg med gult huvud som jag ftt vlja sjlv i den lilla lokala fiskebutiken. I bakluckan lg mitt och pappas fiskesp och nr vi krde genom skogen lngs den slingrande grusvgen i den falnande sommarsolen vnde sig pappa om och frkunnade med sjlvsker rst att ikvll kommer det nappa. Framme vid sjn gick min mor och syster fr att klappa korna i hagen medans jag och pappa brjade fiska frn bryggan. Pappa svingade en stor vobler medans jag brjade med lite klassiskt fltmete och snart hade jag fngat ngra sm abborrar. Med lite sjlvfrtroende knde jag mig sker nog fr att plocka fram spinnspt och haka p min nya jigg. Efter ett par kast mot en vassrugg fick jag pltslig syn p ngot under bryggan. Utan tanke p att jag hade ett drag i vattnet la jag ifrn mig spt p bryggan fr att studera vad som visade sig vara en krfta p botten. Efter att ha studerat krftan i ngon minut kom jag ihg mitt fiske och brjade veva in linan nr det pltslig tog stopp. Bedrvat tittade jag p pappa och sa att jag ftt bottennapp. Pappa strckte sig mot mitt sp fr att hjlp till men stannade med handen i luften. Men du, det dra ju sa han och log. Och visst drog det. Jag vevade febrilt och rullen skrek. Snart blev fisken synlig och pappa hvade. Jag hade fngat min livs frsta gdda och lyckan visste inga grnser. Nsta 20 r och otaliga strre fiskar senare s r det hr fortfarande mitt finaste fiskeminne. Och en grn tvestjrtad jigg med gult huvud kommer alltid finnas med i fiskeldan fr dom dr magiska sommarkvllarna.
Citera
2022-06-30, 13:02
Medlem
Peter77s avatar
Har knappt kpt nya drag sedan man brjade med fltlina fr en 12-15 r sedan s man har vl mest gamla klassiker

Men de jag ftt vervgande mest fisk p har varit:

- Atom i silver, 12gr r den jag mest fiskat med. Ftt mycket gddor. Ngon borre med.

- Lillringen i svart/guld. Fan vad mycket ring jag tog p den. nda tills jag en gng satte det i min egen panna och fick ka till akuten och skra ut det. Kpte aldrig ngot nytt, blev lite brnd dr.

- Reflex. Frmst med silvrig sked. Mycket gdda. En del abborre p de mindre.

- Myran Wipp. 7gr i orange/svart m kopparsked. Abborrarna sprutar fan upp om de r p hugget. Samt Myran Wipp i gul/vit. Fick min hittills strsta gdda p 6kg p den. Tagit mycket gddor i vrigt p den ocks.

Wobbler har jag massvis men fiskar nstan aldrig med dem d jag inte haft ngon lycka med dem. Anvnder vl de fel.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in