• 1
  • 2
2022-05-20, 21:53
Medlem
BlackPetes avatar
I denna tråd tänkte jag vi kan minnas och diskutera gamla klassiska fiskedrag. Här är några av fiskedragen som förgyllde min barndoms somrar:

Utö skeddrag
Med detta skeddrag kändes det som jag hade fiskegaranti en sommar som 15-åring. Inte nog med att jag lyfte upp åtskilliga abborrar och gäddor på bryggan och över båtrelingen så fick jag även en helt oväntat öring i ett vattendrag där jag inte ens visste att det fanns öring.

Jensen
Jag har denna wobbler att tacka för mitt personbästa på gädda (9,2 kg). Har faktiskt fiskat upp även gös och regnbåge med Jensen.

Droppen
Detta är nog det drag som jag fått mest fisk på. Dock mest abborre av mindre mått.

Minns tillbaka och dela med er av era bästa fiskedrag!
Senast redigerad av BlackPete 2022-05-20 kl. 21:56.
Citera
2022-05-20, 22:03
Medlem
Flying lure. Fan vad man ville ha en sån när det matades på tvshop dagligen. Verkade så enkelt att få napp, men det var egentligen bara skit.
Citera
2022-05-20, 22:06
Medlem
Kotties avatar
TOBY/Toby-spinnaren hette nog favvodraget när man var pöjk.
Citera
2022-05-20, 22:08
Medlem
VoktorDodkas avatar
No1: Mörtblänke, man fick all slags fisk med ett mörtblänke, tror det var för bra för att få säljas och togs ut sortimenten pga att inte alla fisk skulle bli uppfiskad.

Black Bee-spinnarna, grymma spinnare i grunt vatten.

Killer och Ho-Lo-wobblers, kul men jag fick aldrig så mycket fisk på dom.
Citera
2022-05-20, 22:08
Medlem
Duvlorts avatar
ABU Krill, man fick allt på den, torsk, abborre och gädda m.m.
Citera
2022-05-20, 22:11
Medlem
BlackPetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Flying lure. Fan vad man ville ha en sån när det matades på tvshop dagligen. Verkade så enkelt att få napp, men det var egentligen bara skit.

Haha! TV-shop förtjänar ju fan en egen tråd. Jäkla många sköna produkter som rullats där genom åren. AB-tronic är min personliga favorit.

Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
TOBY/Toby-spinnaren hette nog favvodraget när man var pöjk.

Toby som skeddrag är jag bekant med. Men spinnaren hade jag aldrig i min arsenal.
Citera
2022-05-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackPete
I denna tråd tänkte jag vi kan minnas och diskutera gamla klassiska fiskedrag. Här är några av fiskedragen som förgyllde min barndoms somrar:

Utö skeddrag
Med detta skeddrag kändes det som jag hade fiskegaranti en sommar som 15-åring. Inte nog med att jag lyfte upp åtskilliga abborrar och gäddor på bryggan och över båtrelingen så fick jag även en helt oväntat öring i ett vattendrag där jag inte ens visste att det fanns öring.

Jensen
Jag har denna wobbler att tacka för mitt personbästa på gädda (9,2 kg). Har faktiskt fiskat upp även gös och regnbåge med Jensen.

Droppen
Detta är nog det drag som jag fått mest fisk på. Dock mest abborre av mindre mått.

Minns tillbaka och dela med er av era bästa fiskedrag!
Lill öringen Drog med det draget i en liten Bäck i marsliden Det small till något Djävulskt tappade draget linan brast måsste vart Stor röding eller Öring
Citera
2022-05-20, 22:15
Medlem
Topgun855s avatar
Zalt wobblern har gett mig härliga minnen. Även Hilo wobblern gett bra med fisk.

Men skeddraget man köpte ur en försäljningsbuss för 6 kr st gav mig mest fisk.
Röd/silver gäddepinnarna var tokiga i det. Kopia på Utö.

Swim wizz fladenkopia röd/vit gav mig PB i början på 2000 talet.

Tyvärr är ju gummibeten trenden nu o har
hårdbeten har hamnat i skyggan.

.
Senast redigerad av Topgun855 2022-05-20 kl. 22:17.
Citera
2022-05-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackPete
Haha! TV-shop förtjänar ju fan en egen tråd. Jäkla många sköna produkter som rullats där genom åren. AB-tronic är min personliga favorit.

Sry för off topic, men hade faktiskt en EZ krunch tidigt 2000-tal, fick lika mycket napp på krogen som Flying Lure gav i sjön.
Citera
2022-05-20, 22:19
Medlem
Fettsugnings avatar
Hi-Lo först och främst, tvåa kommer ABU-Spinnaren, ni vet den orange med vita prickar.
Citera
2022-05-20, 22:23
Medlem
53....so whats avatar
Fick ni fisk?

Minns bara en jävla massa bottennapp... på alla möjliga o omöjliga drag.
Citera
2022-05-20, 22:24
Medlem
4-4-2s avatar
Förutom de som nämnts (t.ex. Jensen, Hi-Lo) så är Nilsmaster Invincible, Kuusamo Räsänen, Kuusamo Professor, Abu Atom, Mörrumspinnare och alla Rapala-wobblers några jag håller varmt om hjärtat. Mycket finskt då vi hade landsställe där uppe. Har inte fiskat så mycket senaste 15 åren, men när man är uppe i stugan i norra Sverige blir det en och annan gädda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in