Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Dina utsagor om hur bra och fantastisk Lydia Barth är, hon tar ansvar och ömmar för att ge sina barn en trygg uppväxt, hon har aldrig gjort någonting dåligt, hon är rena rama moder theresa..
Det du påstår är lögner, som ändå är bekräftade av olika skribenter, från flera håll, det bekräftas i fupen och via myndigheter.
Men alla ljuger enligt dig, eftersom du och din familj vet att hon bara gör bra saker i er närvaro.
Då undrar jag i mitt stilla sinne hur sällan ni träffat henne?
Inte så många som skrivit här?
Det håller jag nog inte med om.
Offrets ex och bror har skrivit och berättat om honom, inte bara smickrande saker, utan väldigt smärtsamma upplevelser, exet har tillochmed varit stark nog att försöka säga vänliga saker om Lydia, för sina och offrets barns skull.
Så fort någonting om Lydia uppdagas, ska det förminskas och bortförklaras som lögner och inget stämmer, allt är lögn.
Eftersom du inte kan tro att din Lydia är kapabel till vad många hävdar, från privatpersoner till myndigheter och rättsväsendet, så kanske du ska sätta dig och fundera på hur det kan komma sig?
Jag vet vilken av Fru Justitias vågskålar som väger tyngst.
För kännedom:
Fru Justitia är en symbol för juridik, lag och rättvisa. Hon har ögonbindel för att visa att ALLA är lika inför lagen. Hennes vågskål står för rättvisan och svärdet är en symbol för makten att döma efter lagen.
Massa trams från dig och oerhört mkt hittepå, vad får du ut av att hitta på saker?
Är du oförmögen att läsa?
De flesta är eniga att Lydia ska ta sitt straff. Fattar du inte det?
Det innebär dock inte att de människor du nu försöker glorifiera som oskyldiga änglar är det. Exet pressade Emil. Hon och Emil bråkade nästan jämt. Du kan inte ta till dig att Lydia faktiskt försökte medla och även hjälpa Emil att få träffa/vara med barnen. Är du så jävla falsk att du ljuger om detta så är du ingen, absolut ingen vän till Emil.
Lydia och Emil led av psykisk ohälsa. De söp och levde rövare. Men att tro att hon mördade av hat eller planerat, då tror du fel.
De bråkade. De var fulla, de mådde piss, han hade även försökt ta sitt liv tidigare.
Båda dessa hade kunnat få hjälp. Om den hade fungerat samt om de själva också ville. Men ville dom båda det?
Vi vet vad Lydia sökt för. Så ljug nu inte ihop mer skit. Håll er till sanningen nån jävla gång.