Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Klagar bakom en dator?
Du för Lydias föräldrars talan, uppenbarligen?
Jag har förmedlat mina upplevelser och funderingar, gällande det fruktansvärt omoraliska beteendet att helt nonchalant ha thebjudning mitt under pågående mordrättegång, där deras dotter sitter iskallt oberörd och bitchblickar de anhöriga som gråter och vrider sig i sina stolar.
Den kontrasten är äcklig.
Du insinuerar att du är insatt och har koll, lägger ord i min mun om vad jag anser om huruvida ordningsvakterna skötte sitt jobb eller inte?!
Det var fullsatt i salen, men du och flera andra anser att jag skulle stört rättegångsförhandlingen? Avbrutit åklagaren kanske?
Ge dig.
Jag har även talat med utredande polis och åklagare om incidenten, polisen suckade och sa att det kanske inte är så konstigt i vissa fall att det blir som det blir pga uppväxtmiljö och familjeförhållanden...
Det är under ett privat samtal, så jag kan inte "bevisa" att det skett, du får tro på mig eller sticka ner huvudet i sanden igen.
Jag har genomgående påpekat och efterfrågat hur det kommer sig att Lydia Barth nu sitter dömd, bortom rimligt tvivel, till 18 års fängelse för mord?
Jag har hävdat arv och miljö, men har fått utskällningar och tillrättavisningar utan dess nåde.
Jag har tagit reda på fakta via de olika myndighetssystem vi har i samhället och min slutsats är att Lydia Barth kunde stoppats långt tidigare.
Varför orkade ingen i hennes närhet göra det?
Hennes totala oförmåga att ta ansvar, att se orsak-verkan. Missbruksproblematik, sexmissbruk.
Hon har aldrig satt sina barn i första rummet, det har hon överlåtit till andra.
Så många människor som hon sårat och raserat för sitt egna nöjes skull, till vilken nytta? Hon har bevisligen inte lärt sig någonting längs vägen. Hon kör på, så får någon annan sopa upp efter henne.
Att du, Lasseliten återkommer i tråden för att meddela att Lydia mår jättebra, förstår du inte hur det kan kännas för de anhöriga? Det blir som att vrida runt kniven lite till.
Ditt käbbel om ifall man känner någon eller inte, vad har det för betydelse?
Sunt förnuft räcker.
Okej Mumsbulle, då tar vi det igen så att du kanske förstår:
Jag för ingens talan än min egen, att tro något annat är enbart löjligt.
Jo du har klagat bakom en dator. För som jag skrivit innan, man måste inte ställa sig upp och skrika och störa för att meddela ordningsvakten om ett problem om man nu anser det vara ett stort problem. Men eftersom inget hände, tolkar jag det som ett ickeproblem, förstorat av dig, för att försöka få sympati.
Och jo, när du kommer med sådana anklagelser, så ifrågasätter du samtidigt ordningsvakters arbete. Kan du inte ens se det, bör du nog läsa om dina egna rader.
Bitchblickar säger du att hon gjorde. Okej, du har inte ställt dig frågan om varför? Kan det vara som så att hon fick bitchblickar mot sig som hon besvarade? För då kan jag förstå att hon tittade tillbaka om man säger så.
Du har hävdat en massa skit, helt utan belägg för något.
Hon tar ansvar för det hon har gjort, och det har hon alltid gjort. Jag har mycket info, jag skulle kunna berätta om mängder av saker som har hänt henne och hennes barn och familj där de tar stort ansvar. Men det hör inte hemma här, för det har inget med detta mål att göra.
När du kommer med så tafatta anklagelser som exempelvis att hon aldrig satt sina egna barn i första rummet, visar det bara på att du inte har den blekaste aning om läget, att du varken känner henne, hennes barn eller hennes övriga familj.
Att hon har raserat många människors liv, vart får du allt ifrån? Om en kille inte tål att bli brädad, ja då kanske han inte ska gå på date med någon.

Löjligt ju.
Så jag får inte berätta i tråden hur hon mår, men ni får i tråden skriva av er en jäkla massa skit om henne, hennes föräldrar, hennes syskon, hennes barn. Och du tror inte det sårar dom då? Eller du kanske tycker att Lydias barn, syskon och föräldrar också sköt Emil? Om så är fallet, bör du nog omgående läggas in, för då är du verkligen sinnessjuk!
Ja om man känner eller inte känner någon har väldigt stor betydelse i form av trovärdighet.
Eller vill du kanske påstå att om jag exempelvis skulle säga att din mamma, eller syskon har feta missbruksproblem, har lika stor sanningshalt som om du svarar att det inte är sant. Jag känner ju inte dig, din mamma eller ditt syskon. Så det spelar självklart roll, att tro något annat är enbart dumt.