2022-06-23, 13:16
Medlem
Vobblers avatar
Började mitt midsommarfirande nu och jag har bestämt för att ska vara helt bensofri, hur jävla bakis jag än är på söndag. Wish me luck! Problemet är att förrådet är välfyllt om man säger så, piller och öl från golv till tak.
Planerar att dricka sex flak små starkisar. Det får man i sig utan problem.

Får väl se hur det går när skiten ska ur kroppen. "Var är de där jävla tabletterna?" Blandmissbruk är ju så jävla sunkigt också, förr härdade man ut och var fyllesjuk i två dagar.
Citera
2022-06-23, 23:12
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokerino
Är det någon nuförtiden som får svensk Iktorivil utskrivet?
Eller är det enbart Rivotril som folk tar (mig inklusive)?

Du fick inte så många svar på din fråga, men även jag har det på recept. Inga jättedoser, 2mg per dag, men får kliva upp på 3mg vid behov. Skulle hävda att 3-4mg är en bättre anpassad dos, men vill inte bli av med recepten. SÅ

Har ätit Ikto regelbundet i snart 2 år utan någon egentlig toleranshöjning, men jag brukar dryga ut med Galenikas ibland lite baserat på ”den som spar han har”. 😏

Föredrar givetvis Roche framför Galenenicas, men dom funkar iaf.
Citera
2022-06-24, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Började mitt midsommarfirande nu och jag har bestämt för att ska vara helt bensofri, hur jävla bakis jag än är på söndag. Wish me luck! Problemet är att förrådet är välfyllt om man säger så, piller och öl från golv till tak.
Planerar att dricka sex flak små starkisar. Det får man i sig utan problem.

Får väl se hur det går när skiten ska ur kroppen. "Var är de där jävla tabletterna?" Blandmissbruk är ju så jävla sunkigt också, förr härdade man ut och var fyllesjuk i två dagar.
Lycka till får man säga! Tror att du klarar det!

Personligen hade jag dock aldrig klarat det när man vaknar upp o känner sig lika fräsch som Tutankhamons jävla mumie och samtidigt har en armlängds avstånd till ett gäng kartor.

Men lycka till, none the less! 😎
Citera
2022-06-24, 11:32
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmackSnack
Lycka till får man säga! Tror att du klarar det!

Tack, eller fan man ska säga när man långsamt dödar sin organ.

Inga piller än, men jävlar vad ölen flödar. 5.3% är ju helt värdelöst. Får ju dra fem i timmen. Jaja, får bli bolaget och handla når som biter, det är är ju barnsligt.
Citera
2022-06-25, 10:15
Medlem
Muppetys avatar
Citat:

Inga piller än, men jävlar vad ölen flödar. 5.3% är ju helt värdelöst. Får ju dra fem i timmen. Jaja, får bli bolaget och handla når som biter, det är är ju barnsligt.
Hur mår du idag? Ser att du är inloggad nu vid 10-tiden!

Är du benzo-fri idag?
Citera
2022-06-25, 11:35
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - -

Det allra värsta är när man beslutat sig för att "bomba på" för att trappa ut fyllan, man tar två ikto på f m isf som vanligt en halv sen e m - men sedan en timme senare står man där på Bolaget...

Absolut en vettig taktik att "skölja bort" benson med sponken - OM man fixar det - keep us posted och lycka till!
Citera
2022-06-25, 13:53
Moderator
Morfar-52s avatar
Använd (FB) Vad för substanser går du på just nu? om ni vill prata om vad ni konsumerar just nu. OT raderat./mod
Citera
2022-06-28, 09:48
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
1mg xanor = 2mg ikto om jag inte missminner mig

Ikto är väl rätt så lik xanor, lite svagare men längre halveringstid.

nej, de är inte alls lika. ger helt olika effekter
ikto är mer kroppslig och muskelavslappnande medan xanor är enbart psykisk verkan och går över fort som fan (max 4 timmar) ikto kan hålla en hel dag men de känns inte alls av speciellt mycket psykiskt.
visst kan man få blackout av för många men risken är extremt mycket högre på xanor och ofta alkohol att man gör extremt dumma saker man aldrig minns sedan.

kort och gott
xanor = för psykiska besvär
ikto = för kropssliga besvär

bäst anser jag fortfarande stesolid (diazepam) vara då den funkar på alla plan samtidigt och inte är för stark.
Citera
2022-06-29, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
nej, de är inte alls lika. ger helt olika effekter
ikto är mer kroppslig och muskelavslappnande medan xanor är enbart psykisk verkan och går över fort som fan (max 4 timmar) ikto kan hålla en hel dag men de känns inte alls av speciellt mycket psykiskt.
visst kan man få blackout av för många men risken är extremt mycket högre på xanor och ofta alkohol att man gör extremt dumma saker man aldrig minns sedan.

kort och gott
xanor = för psykiska besvär
ikto = för kropssliga besvär

bäst anser jag fortfarande stesolid (diazepam) vara då den funkar på alla plan samtidigt och inte är för stark.

Ikto fungerar för allt du nämner, och ökar inte i tolerans som tex xanor eller diazepam. Den bästa medicinska benson. Kom dock ihåg om du är pundare, ikto får man inget rus av. Däremot blandar du med alkohol kan det likväl gå lika mycket åt helvete som med de andra bensos.

Skit i xanoren om du nu vill hålla på med benso, det är ett rävgift och en dag kommer du betala hårt för det.
Citera
2022-06-29, 09:26
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Ikto fungerar för allt du nämner, och ökar inte i tolerans som tex xanor eller diazepam. Den bästa medicinska benson. Kom dock ihåg om du är pundare, ikto får man inget rus av. Däremot blandar du med alkohol kan det likväl gå lika mycket åt helvete som med de andra bensos.

Skit i xanoren om du nu vill hålla på med benso, det är ett rävgift och en dag kommer du betala hårt för det.

Skulle nog påpeka att den visst ökar i tolerans när jag sist åt 8st ikto blandat med annat utan att känna nåt...

däremot får jag visst ett skönt rus av 3 ikto utan tolerans.
Senast redigerad av Bullsquid 2022-06-29 kl. 09:30.
Citera
2022-06-29, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Skulle nog påpeka att den visst ökar i tolerans när jag sist åt 8st ikto blandat med annat utan att känna nåt...

däremot får jag visst ett skönt rus av 3 ikto utan tolerans.

8 ikto blandat med annat, är du möjligtvis pundare?
1-2mg räcker för de flesta med stark GAD/panikattacker och de flesta anser inte att den ökar i tolerans. Den är i grunden en anti-spasm medicin framtagen för dagligt bruk. Däremot är nog de flesta överens om att i princip alla andra bensos ökar i tolerans med raketfart.
Citera
2022-06-29, 09:53
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:

Får bli de (ö)kända Åbro 7.3 "alkisölen"
hur ser ditt liv ut i övrigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in