Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-28, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det krävs kopiösa doser copium för Nato-motståndarna och rysstrollen ikväll. Vilket syns här i tråden.

Allvarligt talat.
Så länge du skickar dina barn när det smäller.

Ingen fara, Staten kommer se till att dina barn dyker upp!
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Det är väl fantastiskt för Sverige om vi kan utvisa kriminella terrorister till Turkiet? Om Turkiet nu vill terroristerna. Det här borde vara en icke-fråga i Sverige.

En win-win helt klart för både Turkiet och Sverige.
Citera
Medlem
Gav pengar till yazidierna
Tog inte många dagar innan Turkiet spärrade insamlingen.

Nu skyddar inte Turkiet oss från nato längre så gick them. Vill ändå inte vara med där. GG incirlik.
Citera
2022-06-28, 22:32
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Dåså! Vem är redo för att skicka sina barn att dö i ett fjärran land? Pojkar som flickor!

High five hörrni!

Är inget större fan av NATO, men den där teorin tror jag är rätt långt bort.
NATO soldater skulle ju enbart behöva ingripa när ett NATO land blir angripet, vilket inte har hänt dom senaste 60-70 åren. Så varför skulle de hända just nu helt plötsligt?
Citera
2022-06-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Öhh ok. Förklara gärna lite tydligare hur Turkiet ska kunna utpressa Sverige igen efter att de släppt in Sverige som medlem i NATO, för det fattar jag verkligen inte? Vad är hotet?
sverige är inte fullvärdiga medlemmar ännu. sverige har bara en invitee-status
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/efter-motet-i-madrid-turkiet-stodjer-svenskt-och-finskt-natomedlemskap
Vi får nu se vad turkiet kräver och vad sverige kommer acceptera
Citera
2022-06-28, 22:34
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Vi får se hur långt Turkiet går med vilka de vill ha utlämnade, och hur mycket sverige isf kommer rucka på vad som ses som rättsenligt.
Min gissning är att Turkiet kommer testa denna gräns och begära utlämning på personer som inte rent objektivt kan klassifieras som terrorister.

Hur som helst så har hela denna NATO-ansökan varit en fadäs från början till slut där maggan och ann linde famlat i utrikesdiplomatin, medan erdogan har pissat på dom.

sverige har lagt så mycket prestige på att bli accepterade in i NATO så de skulle gå långt för att bli det, vilket de nu har gjort.
Tror inte detta ses som en framgång i maggans ögon.

Stackars maggan måste bli kramad av creepy joe biden och nu bli hunsad av hunden erdogan.
Ja det återstår att se hur mycket Sverige kommer stå på sig.

Jag tror att det kan öppna dörrar till att Socialdemokraterna kommer bli mer benägna till att utvisa kriminella, alltså inte bara till Turkiet utan generellt.

När Sverige har utvisat allt fler turkar utan att vi svenskar protesterar så är det helt plötsligt inte lika farligt att vara mer generös med utvisningar mot kriminella.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2

sverige har lagt så mycket prestige på att bli accepterade in i NATO så de skulle gå långt för att bli det, vilket de nu har gjort.
Tror inte detta ses som en framgång i maggans ögon.

Stackars maggan måste bli kramad av creepy joe biden och nu bli hunsad av hunden erdogan.
Värre för henne: hon kommer att ha svekdebatter hängande runt sig resten av sitt politiska liv.

Jag håller med om din antydda slutsats: det sätt på vilket Sverige krånglade sig in i NATO var än värre än själva steget i sak. Erdogan har förvisso pissat på den svenska regerigen men han har också grundligt exponerat dess hyckleri och brist på principer. Både för svenska folket och för omvärlden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
NATO soldater skulle ju enbart behöva ingripa när ett NATO land blir angripet, vilket inte har hänt dom senaste 60-70 åren. Så varför skulle de hända just nu helt plötsligt?
Du får tro vad du vill. Nu har ni gjort det möjligt.

Det är lika bra att förklara för era barn att dom måste förbereda sig för militärtjänst.
Citera
2022-06-28, 22:35
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Ja, men vi är inte något baltland.

Vad har det med saken att göra? Vill han ha baltikum så tar han Gotland först.
Citera
2022-06-28, 22:37
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så du skulle inte använda ordet desinformation för det som t.ex. sprids av tyska trollfabriker bl.a här på fb?
Vad kallas det nuförtiden då, du som hänger med i språkets utveckling?

Jag förmodar att du syftar på ryska trollfabriker när vi nu ska vara noga med språket, förmodar jag?
Vilka trollfabriker syftar du på och vilka är dina bevis för att dessa existerar?

Rent förenklat så kör du samma retorik mot dina meningsmotståndare som makten gör för att det går emot din politiska syn i frågan vilket är rent intellektuellt ohederligt.
Citera
2022-06-28, 22:37
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele

Det är ett halmstrå som vänstertomtar och putinrunkare tar till när de inte har några vettiga argument längre.

Hur många Danska och Norska liv har offrats i några medlemsländers inre konflikter sedan 1949?
Citera
2022-06-28, 22:39
Medlem
Rasputin420s avatar
Ojoj nu blir putin till sig nu blir det kaoz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in