Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-28, 21:43
Medlem
Haha läs på Twitter, Svenska kurder är vansinniga.
De uppmanar nu alla kurder att inte rösta S längre, HAHA..

Gillade kurder i kampen mot IS men skiter fullständigt i dom, läser hela tiden om hur Kurder förstör det här landet. Kända kurder som bara spottar på det här landet, nej usch bryr mig inte för fem öre längre om kurder.

https://twitter.com/HawarAsaiesh/status/1541863490914230278

Det mest komiska är alla Vänsterpartister som nu flörtar med Kurderna.
Haha jaja, rösta ni på V ett parti som ligger i S knä.

En sak jag lärt mig är att ALLTID kurder springer runt med sina flaggor tillsammans med AFA och andra svin. Varför skulle jag bry mig om Kurder?
Citera
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc

Det är det TURKIET uppfattar som desinformation.

På vilket sätt?
Ja att du inte kan skriva kritiskt öppet i Sverige om Turkiet för då kan svenska staten gå in och du eventuellt kan bli utlämnad till Turkiet

Jaså???? Var har du läst att det innebär detta?????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja exakt. Idioterna på DN och Expressen kommer att jubla, för att inte tala om Annie Lööf.

Undrar hur mycket och hur långtgående av kraven från Turkiet som Sverige blir tvungna att gå med på - jag förmodar ganska mycket, annars hade Erdogan knappast gett efter. Men värst av allt är att det här ger både NATO (inklusive USA) och Turkiet en öppen dörr för att i framtiden blanda sig i svensk inrikespolitik och svensk lagstiftning.

Det är det fåntrattarna i tråden inte förstår.

Dag in dag ut skriver de anti-muslimska budskap och så hyllar de det här?
Man har precis gett ett muslimskt land kraftigt inflytande över landet i utbyte mot natomedlemskap...
Som inte ens behövs..
Citera
2022-06-28, 21:44
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Anser du alltså att man inte kan/får/bör motverka desinformation om man är för yttrandefrihet?
Märkligt påstående.

Du menar på samma sätt som Sovjet förhindrade meningsmotståndare att sprida "skadlig information" mot makten.

Det är lite "hål i huvudet" över ditt argument, för att säga det snällt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det här är en skammens dag.

Kolla på fotot hos Reuters, det är löjligt uppenbart vem som för taktpinnen och vem som har tvingats sälja sig som en slavkvinna.

https://www.reuters.com/world/europe/turkey-clears-way-finland-sweden-join-nato-stoltenberg-2022-06-28/
Bra där, tyder på en hög intelligens att analysera ett avtal utifrån en bild 👏👏👏. Klart som fan att Turkiet har fått genom mycket, men det är så i förhandlingar, det är ett givande och tagande. Klart som tusan att ett land som ska in i gemenskapen har sämre utgångsläge än det land som har avgörande rösten. Men antagligen beror din besvikelse på att din älskling Putin nu har hamnat i en ännu sämre sits, det jublar jag över 🥳🍾
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
Gud vad viktigt det var för S att alliera sig med Erdogan. Allra viktigast var förstås att få det här undanstökat innan valet, för att slippa demokratisk förankring om det viktigaste politiska beslutet i svensk politik på en sisådär 75 år. detta trots att utfallet antagligen blivit detsamma, tydligt pricipiellt viktigt att hindra folkligt inflytande.

om ni röstar efter det här är ni dumma i huvudet, viktiga frågor lyfts utanför den parlamentariska "demokratin", folkligt inflytande gäller endast strunftfrågor, sluta legitimera detta system.
Citera
2022-06-28, 21:45
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ja du verkar ju vilja åka till turkiet och bli fängslad i ett muslimskt fängelse.

Dumma hora.
Så skönt att slippa er och bo i utlandet.

Helt blåsta.
Hatar muslimer i ena sekunden för att i andra sälja sin yttrandefrihet och frihet till Turkiet, ett muslimsk land, för att gå med i Nato, vilket inte ens är nödvändigt.
Jag låter dig leva i din illusion om att Sverige har sålt sin yttrandefrihet och frihet till Turkiet.
Citera
2022-06-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Men din jävla nöt.
Du kommer inte bli utlämnad till Turkiet bara för att du kritiserar landet.

Men du skämtar eller?

Vad skrev och sa Turkiet de senaste 2 månaderna??

Att alla som kritiserar Turkiet ska utelämnas till de.
Kakabaveh ville de också ha terrorstämplad och utlämnad.
Jag tycker inte ens om henne och hade inte brytt mig, men det visar bara hur lite respekt de har mot svenska medborgerliga rättigheter och politiker. Att man inte förstår det..

Har du inte läst om Turkiets beteende.

De är som Kina.
Minsta lilla negativa ord om de så ska du kritiseras och terrorstämplas.
Citera
2022-06-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag låter dig leva i din illusion om att Sverige har sålt sin yttrandefrihet och frihet till Turkiet.

Det här kommer bli som covid.

Idiotsvenskar som hyllar vaccinet för att sedan 2 år inse deras misstag.
Ni är lite efter, jag vet.
Fårflocken som tycker om att dönicka till allt.
Citera
2022-06-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Det sägs att Sverige gått med på löften om att lämna ut personer. Enligt msm rör det om ca 20 personer.

Vilka personer är detta?
Özz Nujen, Soran Ismail...
Nej jag vet inte.

Spontant tänker jag på Kurderna i mitt område, svårt att välja.
En blåste ett tiotals Svenska tjejer på miljoner satte de i skulder.
En våldtog en svensk flicka.
En annat har rånat Svenskar.
Eller Kurden som hade Svensk fru som han slog sönder.

Ja mycket fint folk det där, mycket tacksamt folk som fått komma hit.
Synd väl bara på Soran som är en äcklig våldtäktsman?
Citera
2022-06-28, 21:49
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Men du skämtar eller?

Vad skrev och sa Turkiet de senaste 2 månaderna??

Att alla som kritiserar Turkiet ska utelämnas till de.
Kakabaveh ville de också ha terrorstämplad och utlämnad.
Jag tycker inte ens om henne och hade inte brytt mig, men det visar bara hur lite respekt de har mot svenska medborgerliga rättigheter och politiker. Att man inte förstår det..

Har du inte läst om Turkiets beteende.

De är som Kina.
Minsta lilla negativa ord om de så ska du kritiseras och terrorstämplas.
Varför bryr du dig så mycket om hur Sverige har hanterat detta när du samtidigt påstår att du varken bor i Sverige eller gillar svennar?

Nej, det står inte i avtalet att man blir utlämnad till Turkiet om man kritiserar landet.
Citera
2022-06-28, 21:52
Avstängd
NATO håller på att falla samman, precis som hela västvärlden. Grattis Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in