Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriaLandetTibet
Att någon ville ha Ukraina var också en illusion, tills det att ryska invasionen inleddes den 24 februari, för det fanns ju inget där som är värt att kriga för.

Men galna envåldshärskare och folkmördare som Putler, bryr sig inte om vad "som är värt att kriga för", för folkmördaren Putler är bara intresserad av att Putinstan-Pissland ska se stort och fint ut på kartan. Och då är både Ukraina, Belarus, Finland och Sverige erövringsobjekt.

Precis, han verkar längta tillbaka till Sovjet tiden och vill utöka den mark han styr över, han har storhetsvansinne.

För övrigt har det stått i alla medier att Moldavien är näst på tur, att Ryssland redan uttalat sig om att de tänkt gå in i Moldavien också.
Citera
2022-04-23, 13:41
Medlem
Ördögs avatar
I parallelltråden kan man nu se hur de olika partierna i Finlands riksdag ställer sig till NATO-medlemskapet.
Citera
2022-04-23, 13:46
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Precis, han verkar längta tillbaka till Sovjet tiden och vill utöka den mark han styr över, han har storhetsvansinne.

För övrigt har det stått i alla medier att Moldavien är näst på tur, att Ryssland redan uttalat sig om att de tänkt gå in i Moldavien också.
Vi har förstått i nästan 20 år nu att han vill återuppbygga Sovjetunionen.
Citera
2022-04-23, 13:57
Medlem
Starbacks avatar
Det vilar en rejäl övertro på NATOmedlemsskap hos NATOvurmarna. NATO är en ringrostig organisation som vilat sig under lång tid. Helt oprövad i dagens värld.

Tron att NATO skyddar mot alla livets fasor är som att tro att Tyson skulle vinna en titelmatch fast han fyllt 56.

Orealistiskt är bara förnamnet. Men jag förstår frågan "Vad ska vi göra då" nu, när Putin har blivit tokig? Jaa? Vad ska vi göra? Nån som vet?
Citera
2022-04-23, 14:28
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det vilar en rejäl övertro på NATOmedlemsskap hos NATOvurmarna. NATO är en ringrostig organisation som vilat sig under lång tid. Helt oprövad i dagens värld.

Tron att NATO skyddar mot alla livets fasor är som att tro att Tyson skulle vinna en titelmatch fast han fyllt 56.

Orealistiskt är bara förnamnet. Men jag förstår frågan "Vad ska vi göra då" nu, när Putin har blivit tokig? Jaa? Vad ska vi göra? Nån som vet?
Tror du att du vet bättre än andra?
Citera
2022-04-23, 14:33
Medlem
Ördögs avatar
Citat:

Övertron på den svenska "alliansfriheten" ska vi bara inte tala om.
Citera
2022-04-23, 14:58
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Övertron på den svenska "alliansfriheten" ska vi bara inte tala om.

"Alliansfriheten" har varit bullshit länge. Sverige är givetvis på västs sida. Och går Finland med ska vi givetvis gå med. Vi är bröder och systrar och ska stödja varandra. Sannfinländarna och utvecklingsstörda finnehatare får hänga med på köpet.

Edit: Jag vet att Sannfinländarna är med på NATO-dealen, men hatet mellan vissa svenskar och finnar är utvecklingsstört i dagens läge (och har alltid varit, enligt mig).
Citera
2022-04-23, 15:14
Medlem
RealTides avatar
Citat:

Gå med i Nato.
Citera
2022-04-23, 15:17
Medlem
Citat:

Finns det ett bättre alternativ till NATO? Gå med i Putlers Sovjet 2.0?
Citera
2022-04-23, 15:51
Medlem
Enligt DN vill inget parti ha en folkomröstning i frågan "eftersom risken för desinformation är för stor" (underförstått desinformation från Kreml och rysk media, givetvis inte från USA eller Ukraina). Och den kommer knappast heller att prövas via valrörelsen.

Frågan passar sig inte för demokratiskt genomlysande, öppen debatt, med andra ord.
Citera
2022-04-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriaLandetTibet
Att någon ville ha Ukraina var också en illusion, tills det att ryska invasionen inleddes den 24 februari, för det fanns ju inget där som är värt att kriga för.

Men galna envåldshärskare och folkmördare som Putler, bryr sig inte om vad "som är värt att kriga för", för folkmördaren Putler är bara intresserad av att Putinstan-Pissland ska se stort och fint ut på kartan. Och då är både Ukraina, Belarus, Finland och Sverige erövringsobjekt.

Ja alltså,, om det nu hade funnits väldigt många Ryssar i Skåne då förstår jag din logik..
Men annars verkar du bara röra ihop fakta.
Citera
2022-04-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
Om ingen vill ha Sverige så kan Putin gott låta Sverige gå med i Nato som är en försvarsallians, utan att sända massa hot etc. För är det en sak som är säker.
Det är inget annat land som vill ha Ryssland. Det är en förlustaffär för varje modernt samhälle hur du än vänder och vrider på det.
Ryssland har inget att oroa sig för och borde som du säger föregå med gott exempel, lära upp väst i hur man gör och avveckla den ryska militären inkl kärnvapen.

Ok så du menar att vi skall bli en lydstat, även om vi inte behöver,, bara för att det är en "affär"..
Jösses,, inte ens jag brukar ha sådan otur med logiken när jag skriver.

Att EU bara snackar är väl bevis nog när vi köper Rysslands naturtillgångar,,
verkar dock vara "affär" vad jag kan se.

Inte lätt detta med "vad som är vad"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in