Citat:
Ursprungligen postat av
Lennart42
SBB kanske inte klarar sitt kassaflöde på dagens aktuella obligationsränta vid omförhandling. Bankränta är då billigare om villkoren uppfylls.
Botten på SBB kan ju faktiskt vara att lånen överstiger fastigheternas marknadssvärde och då finns ju inget värde alls i aktien.
Vi får hålla isär två frågor:
* Balansräkning och det egna kapitalet storlek
* Kassaflöde.
Att räntor stiger är ett problem. Men borde elimineras av att hyrorna är indexreglerade.
Nästa fråga som är relevant är om bankerna vill ge en lägre ränta än obligationsmarknaden. Det insinueras men är väl inte så alldeles uppenbart.
Att företag har emitterat obligationer är ju för att bankerna kräver högre ränta.
Dvs det borde gå bra att rulla om obligationslån men de får naturligtvis gällande marknadsränta. Och har räntorna stiget är den räntan högre än man hade innan. Men hyresintäkterna borde också ha stigit.
Eller så är det någon detalj jag missar.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackRockInc
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Jag vet att jag är dum i huvudet ibland.
Var det inte du som sa att bilpriserna skulle halveras 2020 och de istället dubblerades?
Ska man ta investeringsråd från dig?

BlackRockInc har inte så mycket på sin repertoar.
1) Förfalska citat som ovan.
2) Producera falsarier om andra. (BlackRockInc har blivit synad och kan inte leverera något inlägg som ger stöd för hans fantasifulla påhitt).
3) Producera personangrepp
4) skriva fantasifulla grundlösa påståenden.
Något sakligt kommer det inte därifrån. BlackRockInc har på något sätt anrikat det sämsta hos människan.