2022-06-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tvärtom, jag köpte på 17.50 och sålde några timmar senare på dryga 19 kr (den 14/6).
En så här volatil aktie kan den våghalsige daytrada, men jag skulle inte vilja ligga kvar med en position över natten .

Precis som alla flashbackare lyckades du pricka in vinsten 😂

Nu stämmer det säkert, men alltid kul att genomsnittliga flashbackaren alltid lyckas tjäna pengar på allt 👍
Citera
2022-06-27, 19:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Precis som alla flashbackare lyckades du pricka in vinsten 😂

Nu stämmer det säkert, men alltid kul att genomsnittliga flashbackaren alltid lyckas tjäna pengar på allt 👍
Nåja, jag köpte Swedbank för vinsten och den gick ned lika nästan mycket, for the sake of transparency
Men där har jag inga problem att ligga kvar, mycket lugnare aktie på så sätt.
Citera
2022-06-27, 21:08
Medlem
liksom-fbs avatar
https://www.di.se/nyheter/kreditanalytikerns-oro-for-fastighetssektorn-kan-ga-riktigt-illa-ganska-snabbt/
Kreditanalytikerns oro för fastighetssektorn: ”Kan gå riktigt illa ganska snabbt”
Under de kommande åren förfaller ett skuldberg på flera hundra miljarder på obligationsmarknaden för svenska fastighetsbolag. Marknaden har vuxit lavinartat, och om fastighetssektorn skulle få det sämre är det inte säkert att bankerna skulle ha kapacitet att ta över alla skulder.

Det man kan undra över här är varför bankerna skulle behöva ta över. Är det så att obligationsköparna vägrar köpa när räntorna är högre. Borde inte vara så.

När börsen faller så borde fixed income blir mer intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Som sagt, kolla min inlägg i tråden.
Din dumma jävel.
Gör man det ser man bara en orgie av enfaldiga personangrepp och fantasifullt svammel.
Du bidrar inte med något av värde.

Citat:
Hahahaha nollan är avundsjuk.

En fjolla nolla.
Som sagt.

Citat:
Själv köpte man SBB på botten.
Finns väl inget som säger att vi sett botten än.
Eller menade du att du köpt på botten en viss dag för länge sedan. Så kan det ju vara. Varje dag har ju en botten. Men en botten vid högre kurs är ju inget att skryta med.
Citera
2022-06-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nåja, jag köpte Swedbank för vinsten och den gick ned lika nästan mycket, for the sake of transparency
Men där har jag inga problem att ligga kvar, mycket lugnare aktie på så sätt.

Jo jag förstår oftare lättare att prata om vinster än förluster 😂
Ibland låter det iof som alla på Flashback bara gör rätt köp/sälj alltid (detta är inte riktat mot dig).
Blev mest 100ggn jag läst det så kände jag att det var kul att kommentera det.

Swedbank kör jag med på, just nu fortfarande liten vinst men oavsett känns det som säkert innehav 👍
Senast redigerad av kallejansson 2022-06-27 kl. 21:28.
Citera
2022-06-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
https://www.di.se/nyheter/kreditanalytikerns-oro-for-fastighetssektorn-kan-ga-riktigt-illa-ganska-snabbt/
Kreditanalytikerns oro för fastighetssektorn: ”Kan gå riktigt illa ganska snabbt”
Under de kommande åren förfaller ett skuldberg på flera hundra miljarder på obligationsmarknaden för svenska fastighetsbolag. Marknaden har vuxit lavinartat, och om fastighetssektorn skulle få det sämre är det inte säkert att bankerna skulle ha kapacitet att ta över alla skulder.

Det man kan undra över här är varför bankerna skulle behöva ta över. Är det så att obligationsköparna vägrar köpa när räntorna är högre. Borde inte vara så.

När börsen faller så borde fixed income blir mer intressant.

Gör man det ser man bara en orgie av enfaldiga personangrepp och fantasifullt svammel.
Du bidrar inte med något av värde.

Som sagt.

Finns väl inget som säger att vi sett botten än.
Eller menade du att du köpt på botten en viss dag för länge sedan. Så kan det ju vara. Varje dag har ju en botten. Men en botten vid högre kurs är ju inget att skryta med.

SBB kanske inte klarar sitt kassaflöde på dagens aktuella obligationsränta vid omförhandling. Bankränta är då billigare om villkoren uppfylls.
Botten på SBB kan ju faktiskt vara att lånen överstiger fastigheternas marknadssvärde och då finns ju inget värde alls i aktien.
Citera
2022-06-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb

Jag vet att jag är dum i huvudet ibland.

Var det inte du som sa att bilpriserna skulle halveras 2020 och de istället dubblerades?
Ska man ta investeringsråd från dig?
Citera
2022-06-28, 01:07
Medlem
BigJoeys avatar
Jag gjorde ett tidigare inlägg där jag övervägde köp för aktien.

Har inte bestämt mig än, men tror det blir till veckan faktiskt.

En stor anledning är ju Richard Bråse. En flintskallig journalist från Di. Typ alla jag känner som tjänar pengar på aktier säger att han suger och kommer in sist på bollen så när han väl skriver blir de köp läge.
Citera
2022-06-28, 01:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigJoey
Jag gjorde ett tidigare inlägg där jag övervägde köp för aktien.

Har inte bestämt mig än, men tror det blir till veckan faktiskt.

En stor anledning är ju Richard Bråse. En flintskallig journalist från Di. Typ alla jag känner som tjänar pengar på aktier säger att han suger och kommer in sist på bollen så när han väl skriver blir de köp läge.

Grattis köp du.
Gör din egen analys först-kvarstår du vid att du ska köpa så går du en fattig stig framöver.
Citera
2022-06-28, 09:55
Medlem
Madagascars avatar
Fraser Perring - Grand Poobah of “criminal” shorts @AIMhonesty 5h

We@viceroyresearch interviewed a former who was fired for questioning the accounts & deals their company did. They asked if they were legal (they weren't) & explained why they wouldn't lie to the auditor. The #Fraud fired them & made their life hell.

Fear not, it's coming.

Är det SBB han snackar om?

Perring påminner om Trump. Stora hävdelsebehov och mycket skitsnack.
Citera
2022-06-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fraser Perring - Grand Poobah of “criminal” shorts @AIMhonesty 5h

We@viceroyresearch interviewed a former who was fired for questioning the accounts & deals their company did. They asked if they were legal (they weren't) & explained why they wouldn't lie to the auditor. The #Fraud fired them & made their life hell.

Fear not, it's coming.

Är det SBB han snackar om?

Perring påminner om Trump. Stora hävdelsebehov och mycket skitsnack.

Men är du blåst eller?
viceroy har blivit stämda och förlorat massivs för att de ljuger till höger och vänster.
Citera
2022-06-28, 10:00
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Men är du blåst eller?
viceroy har blivit stämda och förlorat massivs för att de ljuger till höger och vänster.
Vadå blåst!? Är du inte läskunnig!?
Citera
2022-06-28, 10:10
Avslutad
Citat:
Men är du blåst eller?

Kommer inte bli nåt av de där !! Så va lugn nu 😜
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in