2022-06-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja precis. När det ringer på dörren nio månader senare så tar han emot barnet och säger Nice!

Okej
Citera
2022-06-27, 17:34
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Okej
Eller när socialsekreteraren stör i familjemiddagen för att överlämna konferensliggets barn.
Citera
2022-06-27, 17:37
Medlem
Citat:
Eller när socialsekreteraren stör i familjemiddagen för att överlämna konferensliggets barn.

Kan du utveckla hur detta är relevant för abortfrågan?
Känns som du i vanlig ordning har snöat in på ett stickspår som inte ens du själv förstår.
Citera
2022-06-27, 17:37
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men det vet du ju inte förrän du undersökt saken, inte sant? Därav mordutredningar vid missfall.

Är det din uppgift att berätta för andra människor vad de ska göra med sina graviditeter?

Det är ifs det lagen kräver av dig. Om inte annat via understöd.

Bingo.

Citera mig gärna när jag uttrycker något sådant, men jag tror det blir svårt för dig.

Vilka umgås du med? Jag har nog aldrig träffat någon som kallar abort för någonting "fint". Luktar strawman lång väg.

Jag tror inte riktigt på dig. Du säger att du inte tänker på folk som gjort aborter som barnamördare och du förespråkar det själv för att göra livet lite lättare för folk när graviditeten uppstått efter våldtäkt. Du får väl ända hålla med om att det är något som inte riktigt stämmer här?

Tänk såhär: Föreställ dig typ Englas mördare och en random kvinna som gjort abort. Ser du verkligen på dem som lika illa? Jag tror inte du gör det, och jag tror det beror på att du egentligen inte ser abort som barnamord i samma bemärkelse. Du får rätta mig om jag har fel.
Om du ska utföra en abort behöver du ju gå till någon typ av klinik, eller i varje fall ha någon som vet vad de gör. Jag vet inte hur de utför aborter, och jag vill inte veta det heller. I ett samhälle där aborter hade varit olagligt, hade det givetvis behövts bevis för att de verkligen har avlivat barnet. Om några sådana bevis inte hade existerat, hade polisen varit tvungna till att se det som ett missfall.

Det är inte min uppgift att tala om för folk vad de ska göra med sina graviditeter, och det är heller inget jag gör. Jag är emot kommunism också, men det innebär inte att jag springer omkring och ger mig på kommunister. Med tanke på att abort är fullt lagligt, och att de flesta människor i Sverige är för det, finns det inte mycket jag kan göra åt det ändå. Men det innebär inte att jag på något sätt måste vara för abort, eller se det som någonting annat än ett mord på sitt barn.

Du har rätt, jag ser inte abort och ett mord på en vuxen människa i samma bemärkelse, då det senare leder till betydligt mer smärta för fler människor, vilket dessutom är målet med det hela. Men det ändrar inte det faktum att abort är ett mord. Med tanke på att de flesta kvinnor i Sverige är för abort, skulle det bli ganska märkligt om jag sprang omkring och kallade de alla för mördare. Dessutom tror jag inte att de kvinnor som utför aborter gör det med någon slags ondska i tanken. Jag antar att jag ser på kvinnor som utför aborter på ungefär samma sätt som jag ser på kvinnor som dricker alkohol under graviditeten. Jag vet att de inte menar att orsaka någon skada, men jag ser ändå resultatet som något väldigt tragiskt.
Citera
2022-06-27, 17:38
Citat:
Kan du utveckla hur detta är relevant för abortfrågan?
Känns som du i vanlig ordning har snöat in på ett stickspår som inte ens du själv förstår.
Jag frågade varför han inte skyddade sig om han inte ville att hon skulle göra abort och du sa att han tänkte ta hand om barnet.
Citera
2022-06-27, 17:42
Medlem
Citat:
Jag frågade varför han inte skyddade sig om han inte ville att hon skulle göra abort och du sa att han tänkte ta hand om barnet.

Jag gav ett tänkbart svar på det och ändå fortsatte du in på märkliga stickspår om socialtanter som besöker mitt i familjemiddagen. Du verkar själv inte förstå relevansen i detta som sagt.
Citera
2022-06-27, 17:49
Citat:
Jag gav ett tänkbart svar på det och ändå fortsatte du in på märkliga stickspår om socialtanter som besöker mitt i familjemiddagen. Du verkar själv inte förstå relevansen i detta som sagt.
Jo jag säger ju det. Han var beredd att införliva konferensliggets barn i familjen och konferensligget som inte alls ville ha hans barn kunde överlåta barnet åt socialsekreterarna att se till att han tog ansvaret för barnet när det var fött.
Citera
2022-06-27, 17:50
Citat:
Köp av sådana läkemedel blir då ett bevis som åklagaren kan bygga sitt åtal på.
Ditt minne är kort. Läkemedlen har även andra användningsområden. Finns ju inget som hindrar att sexuellt aktiva kvinnor köper dessa läkemedel och har i badrumsskåpet utifall att det skulle behövas. Tre år senare. Lycka till med åtalet.
Citera
2022-06-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ditt minne är kort. Läkemedlen har även andra användningsområden. Finns ju inget som hindrar att sexuellt aktiva kvinnor köper dessa läkemedel och har i badrumsskåpet utifall att det skulle behövas. Tre år senare. Lycka till med åtalet.

Haha det har inget med mitt minne att göra dumjöns och det hindrar inte att inköp av sådana läkemedel används som bevis av en åklagare. Tillsammans med andra bevis som t.ex. om hon googlat efter abortläkemedel eller pratat med vänner om det kan det mycket väl räcka för fällande dom.
Citera
2022-06-27, 18:00
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Så folket äger din och min kropp?
Folket äger rätten att välja folkvalda som stiftar lagar. Det är vad folket äger.

Lagar som stiftas av folkvalda, i enlighet med folkets vilja, handlar inte om ägandeskap av folket. Tvärtom. Det handlar om att ge människor så stor personlig frihet som möjligt vägt mot andra människors och det allmännas intresse.

Abortlagen handlar om att ge kvinnor bestämmanderätt över sina kroppar och sina liv. Det finns inget allmänintresse att ta hänsyn till för att begränsa kvinnors bestämmanderätt över sina kroppar. Det finns några ynkliga, patetiska tangentbordskrigare som desperat försöker hävda att det finns ett intresse hos en omedveten cellklump som ska vägas mot en kvinnas intresse. Tyvärr, ni har förlorat den debatten.
Citera
2022-06-27, 18:03
Citat:
Haha det har inget med mitt minne att göra dumjöns och det hindrar inte att inköp av sådana läkemedel används som bevis av en åklagare. Tillsammans med andra bevis som t.ex. om hon googlat efter abortläkemedel eller pratat med vänner om det kan det mycket väl räcka för fällande dom.
Hur ska man bevisa att kvinnan tagit läkemedlen och inte bara fått ett missfall?
Citera
2022-06-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Folket äger rätten att välja folkvalda som stiftar lagar. Det är vad folket äger.

Lagar som stiftas av folkvalda, i enlighet med folkets vilja, handlar inte om ägandeskap av folket. Tvärtom. Det handlar om att ge människor så stor personlig frihet som möjligt vägt mot andra människors och det allmännas intresse.

Abortlagen handlar om att ge kvinnor bestämmanderätt över sina kroppar och sina liv. Det finns inget allmänintresse att ta hänsyn till för att begränsa kvinnors bestämmanderätt över sina kroppar. Det finns några ynkliga, patetiska tangentbordskrigare som desperat försöker hävda att det finns ett intresse hos en omedveten cellklump som ska vägas mot en kvinnas intresse. Tyvärr, ni har förlorat den debatten.

Barnets rätt till sin kropp då?
Kvinnan har för övrigt inte den rätten heller under hela graviditeten, tycker du det är fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in