2022-06-26, 11:22
Medlem
Alla stora kända namn (tex Bob Knodel) är givetvis kontrollerad opposition. Han avslöjar allt framför kamera, men viskar att det är konfidentiell information på fest i sin egen produktion. Hur kan tro att det är på riktigt?

Jag har inte 19 miljarder dollar i årsbudget (som NASA) och har inte varit till Argentina. Kan inte förklara allt.

Frimurarna styr världen och de tror på en plan jord, där sol och måne är lika stora.
https://i.pinimg.com/originals/d2/48/a9/d248a983b70ff70314666a4df10c19bb.jpg

Ögat i mitten är polaris-stjärnan, the eye in the sky, kring vilken alla andra stjärnor roterar (som du kan se i ett poto med lång exponering tex).

Kanske förklaringar till allt inte är helt logiska, utan mer religiösa? Jag tror själv inte på någon religion, men något som har skapat allt måste det vara.

Big bang är bara ett tramsigt, fejkat sexskämt i stil med Uranus.

Jag säger inte att FE-förklaringen stämmer. Jag säger att all rymdkunskap vi får är påhitt och satanistisk
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-06-26 kl. 11:30.
Citera
2022-06-26, 11:30
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Antarktissolen är fejk och troligtvis har man använt ett editeringsprogram. Texterna som går bakom klockan och ibland berg, visar att videon har editerats med ett nog kraftfullt editeringsprogram, för att även fejka solen. Moln dyker upp från ingenstans i mitten vissa tider med.

Har man inte fattat att behind the curve är gjort för att få allt att framstå som korkat och att misslyckas på flit. Man köper alltså ett gryo för 20k$ och använder det HELT utan att filma resultatet? Istället gör man en tecknad video och smilfinken berättar öppet om failen med ett leende. Hur dum måste man vara för att inte se hur uppenbart kontrollerad opposition Behind the curve är?
https://youtu.be/SrGgxAK9Z5A
"This is confidential information. Dont tell anyone" säger han framför kamerorna

Att NASA (samt alla andra rymdorganisationer) fejkar allt är ytterst relevant. Att lämna jorden och ta ett kort var det yttersta beviset och var menad som det definitiva beviset för att bevisa alla teorier om hur jorden ser ut. Förstår inte varför ni vill styra bort diskussionen från att visa vilket skräp det är?

Det enda rymdorganisationerna är till för, är att ge mänskligheten en drömvärld, där allt är satanistiskt trams. 666 i massvis med viktig rymdfakta och nästan alla bilder på jorden kan speglas till frimurarnas baphomet.

Vi tar det en gång till:

NASA och ”eliten” hindrar inte dig att se hur saker döljs av kurvaturen.

NASA och ”eliten” hindrar inte dig att se solens rörelse under vår- och höstdagjämningen.

NASA och ”eliten” hindrar inte dig mäta upp Polstjärnans höjd och på det sättet konstatera att jorden omöjligt kan vara platt.

NASA och ”eliten” hindrar inte dig mäta upp Södra korsets höjd och på det sättet konstatera att jorden omöjligt kan vara platt.

NASA och ”eliten” hindrar inte dig att konstanters att paraboler du har för TV måste ta hänsyn till jordens kurvatur.

NASA och ”eliten” hindrar inte dig att se hur halvmånen står här i Sverige men när du är utomlands nära ekvatorn så ligger halvmånen ner. Och jag du även varit i Sydafrika så står halvmånen upp fast 180 grader roterat här i Sverige.

NASA och ”eliten” hindrar inte dig att se hur natthimlen roterar medsols runt södra korset på södra halvklotet. Och att natthimlen roterar motsols runt norra Polstjärnan på norra halvklotet.

NASA och ”eliten” hindrar inte dig att konstatera att solens rörelser över södra halvklotet i december månad är omöjlig på en platt jord.

NASA och ”eliten” hindrar inte dig att du faktiskt kommer fram på jorden när du flyger utomlands.

NASA och ”eliten” hindrar inte dig från att se hur GPS-systemet fungerar och att det bygger på en globformad jord.

NASA och ”eliten” hindrar inte dig…

Det är enbart tröttsamt att plattfiskar tror NASA och ”eliten” har något med jordens form att göra.

Tänk att exakt alla som flyger plan måste skriva på ett kontakt om att ljuga för alla.

Tänk att exakt alla företag som tillverkar mobiltelefoner med GPS, företag som tillverkar rena GPS:er, människor som programmerar mjukvara som använder GPS-navigering måste ljuga för att NASA och ”eliten” kommer och hotat dit att ljuga.

Tänk alla som håller på med astrofotografering på södra halvklotet som får NASA och ”eliten” knackade på dörren och hotas att manipulera deras bilder.

Tänk all besättning som jobbar på båtar och reser på södra halvklotet som hotas av NASA och ”eliten” för att hålla käft.

Och tänk att exakt miljarder människor som bor på södra halvklotet som måste ständigt hotas av NASA och ”eliten” för ljuga om södra korset.

Citat:
Jag säger inte att FE-förklaringen stämmer. Jag säger att all rymdkunskap vi får är påhitt och satanistisk

Du säger att exakt alla miljarder som bor på södra halvklotet är satanistiska… ooookey!

Du missar att du själv då är satanistisk om den gången du skulle göra kontroller som bevisar att det du påstår är påhittade kunskaper faktiskt stämmer?

För det är ju här alla plattfiskar missar, du kan ju med rätt enkla medel se att den rymdkunskap vi har om jordens form stämmer perfekt. Är det inte märkligt tycker du?
Senast redigerad av Jazzil 2022-06-26 kl. 11:38.
Citera
2022-06-26, 12:30
Medlem
Citat:
Alla stora kända namn (tex Bob Knodel) är givetvis kontrollerad opposition. Han avslöjar allt framför kamera, men viskar att det är konfidentiell information på fest i sin egen produktion. Hur kan tro att det är på riktigt?

Jag har inte 19 miljarder dollar i årsbudget (som NASA) och har inte varit till Argentina. Kan inte förklara allt.

Frimurarna styr världen och de tror på en plan jord, där sol och måne är lika stora.

Ögat i mitten är polaris-stjärnan, the eye in the sky, kring vilken alla andra stjärnor roterar (som du kan se i ett poto med lång exponering tex).

Kanske förklaringar till allt inte är helt logiska, utan mer religiösa? Jag tror själv inte på någon religion, men något som har skapat allt måste det vara.

Jag tvivlar inte på att Bob Knodel är en lögnare, precis som Jeranism, David Weiss, Mark Sargent, den bortgångne Rob Skiba, etc. etc. som du bygger din tro på. Jag säger det senare eftersom allt du har kommit på har jag hört tidigare från åtminstone en av de bluffare jag nämnde.

Allt tyder på att du hämtar all information från webbplatser som stödjer de synpunkter du har. Tror du att det räcker om du letar efter sanningen? När du ställs inför motuppfattningar säger du automatiskt att du inte vet och inte har NASAs resurser, innan du tar fram frimurare och big bang för att komma undan så gott det går.

Som jag har sagt otaliga gånger är avstånden på södra halvklotet det säkraste beviset på att jorden är rund. Jag har inte varit i Argentina eller Antarktis heller, men all information är verifierbar för den som vill.

Vem tror du ljuger?
Är det jag?
Är det timeanddate.com?
Är det alla som bor i Ushuaia eller någon annanstans söder om ekvatorn?
Är det alle som har flugit mellan någon av kontinenterna på södra halvklotet?
Är det alla som har varit i Antarktis?
Är det alla som har varit på en kryssning i Antarktis?
Är det alla (inklusive jag) som har sett att Söderkorset ligger direkt söderut var man än befinner sig söder om ekvatorn?

Varför litar du på att en timelapse som du (felaktigt) tror är falsk, bevisar att det inte finns någon midnattssol i Antarktis?
Varför tror du mer på det än på alla andra bevis vi har lagt fram?
Citera
2022-06-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Hur vet du det? Och i så fall, ljuger de för att övertyga oss om att jorden är rund? Men om nu jorden är rund, så är det väl ingen lögn? Varför gör de det då?

Tänk såhär! Redan tidigt 1900-tal så visades jordgloben som en rund boll i de tidiga filmerna innan Hollywood ens blivit påtänkt eller människan kommit ut i rymnden.
Hur kunde de vara så tvärsäkra på att den kunde vara så exakt rund som senare påvisades av den välkända Blue marble-bilden. Jorden, som en perfekt sfär precis som i de gamla bilderna.

Tänk om de i ett senare skede upptäckte att jorden såg ut som en stor missbildad sten istället för den fina bild av jorden som de trodde från början!

Så istället för att visa den fula och skruttiga bilden så målar man upp en drömvärld. Därav skapades även Hollywood i ett senare skede för att upprätthålla lögnen.
Citera
2022-06-26, 14:10
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Tänk såhär! Redan tidigt 1900-tal så visades jordgloben som en rund boll i de tidiga filmerna innan Hollywood ens blivit påtänkt eller människan kommit ut i rymnden.
Hur kunde de vara så tvärsäkra på att den kunde vara så exakt rund som senare påvisades av den välkända Blue marble-bilden. Jorden, som en perfekt sfär precis som i de gamla bilderna.

Tänk om de i ett senare skede upptäckte att jorden såg ut som en stor missbildad sten istället för den fina bild av jorden som de trodde från början!

Så istället för att visa den fula och skruttiga bilden så målar man upp en drömvärld. Därav skapades även Hollywood i ett senare skede för att upprätthålla lögnen.
Du kanske skall ta med i beräkningen att man seglat jorden runt redan i början av 1500-talet. Alltså långt innan Hollywood, NASA eller ens USA var påtänkta. Borde inte dom ha märkt om jorden var skrovlig och dom borde ju definitivt inte kunnat segla jorden runt ifall den var platt. Då skulle dom ju förr eller senare ha kört över kanten eller kört in i isväggen. Att dom seglat i en cirkel med origo i Nordpolen kan vi glömma då vi vet att meridianerna är som längst vid ekvatorn för att bli kortare söderut. Cirklar på en platt skiva skulle ju bli som längst vid 90° syd.
Citera
2022-06-26, 14:25
Medlem
Citat:

Redan på den tiden visste de att gravitationen formade alla planeter över en viss storlek till något nära perfekta sfärer. Och de hade bra kikare, så att de kunde se att månen, solen, Mars, Venus och Jupiter var perfekt runda. Varför ska då jorden se ut som en formlös klump?

Jag är fortfarande osäker på om du tror att jorden är platt och i så fall varför.
Citera
2022-06-26, 16:18
Medlem
Citat:
Hur kunde de vara så tvärsäkra på att den kunde vara så exakt rund som senare påvisades av den välkända Blue marble-bilden.

1900-talet är väldigt sent, vid den tiden hade vi utforskat jorden i flera hundra år. Vi hade bra kartor och vi var väldigt duktiga på att navigera. Vi hade väldigt bra koll på hur jorden såg ut.

Då liksom nu bygger navigationen på att jorden är sfärisk. Och eftersom de lyckades hitta fram visste de att verkligheten överensstämmer med den tänkta modellen. Ta bara en sådan enkel sak som navigering med hjälp av en sextant. Principen bygger helt på att jorden är en sfär och att fixstjärnorna är långt bort.
Citera
2022-06-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
1900-talet är väldigt sent, vid den tiden hade vi utforskat jorden i flera hundra år. Vi hade bra kartor och vi var väldigt duktiga på att navigera. Vi hade väldigt bra koll på hur jorden såg ut.

Då liksom nu bygger navigationen på att jorden är sfärisk. Och eftersom de lyckades hitta fram visste de att verkligheten överensstämmer med den tänkta modellen. Ta bara en sådan enkel sak som navigering med hjälp av en sextant. Principen bygger helt på att jorden är en sfär och att fixstjärnorna är långt bort.

Utforskat i flera hundra år säger du! Nu talar du osanning igen! Vet du vem som var först på sydpolen och vilket år?
Citera
2022-06-26, 17:38
Medlem
Citat:
Utforskat i flera hundra år säger du! Nu talar du osanning igen! Vet du vem som var först på sydpolen och vilket år?
Wille har sina ord intakta. Antarktis och Arktis är de mest ogästvänliga regionerna på planeten, och de var inte fullt utforskad med de möjligheter de hade i början av 1900-talet. Men de reste och hittade på resten av jordklotet, och de visste hur långt det var mellan kontinenterna, och de använde Polaris och södra korset för navigering. Jag kan lova att det inte var 100 sydkors som stod direkt i söder på den tiden heller, och den där Gleason-kartan var lika fel då som nu.
Citera
2022-06-26, 18:05
Medlem
Citat:

Nej det är ingen osanning att vi i början på 1900-talet hade reguljär båttrafik både hit och dit. Från Europa reste vi bland annat till USA, sydamerika, australien och indien. Så nog hittade vi på jorden redan då.

Jag finner det enormt roande att ni plattisar inte förstår innebörden av att vi hittar på jorden. Och i det här specifika fallet att navigering med hjälp av sextant förutsätter att jorden är sfärisk.
Citera
2022-06-26, 18:15
Medlem
Citat:

Kan ju påpeka att bara för du inte kan eller får bli frimurare så behöver du ju inte ljuga om dem.
Men ditt fjantande i tråden börjar gå lite över styr just nu, man kan lätt tro att du har en kören mental hälsa så som du beter dig.
Citera
2022-06-26, 18:45
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Varför måste det vara just sydpolen?

Svenska Ostindiska Kompaniet reste mellan Sverige och Kina runt Sydafrika. Menar du att dom inte viste hur man navigerade med Södra Korset på södra halvklotet? Vi pratar om 1700-talet. Det är 300 år sedan.

Men förmodar att NASA har eliten redan fanns som mordhota dom för att hålla tyst om att det inte fanns något Södra Kors att navigera efter, eller att avstånden var långt över dom dubbla än vad kartorna säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in