Citat:
Ursprungligen postat av
Intolerante-Igor
Nog för att det är en fin villa till ett, i nutida mått mätt, vrakpris och för att jag är en björn av rang, men här tror jag mer att det är läget som styr. Få vill lägga miljoner på att barnen ska växa upp blickandes över Rinkeby. Istället för sjöblick sitter man här på första kaosparkett. Synd.
Invandrarna rör sig inte över ängen och in i villaområdet, tro mig. Det är helt dött även på ängen. Jag har kört bil där många ggr genom åren och cyklat på cykelvägar runt dessa ghetton, som är mycket lugnare i verkligheten än den bild man får genom media eller flashback.
Sen finns det utomeuropeiska invandrarna överallt nu i Stockholm, lägenhets som villaområden och som knatar förbi utanför porten i innerstan ofta. Man är inte direkt närmare mångkulturen i denna villa där antagligen bara svenskar bor än valfri villaområde runt Stockholm.
Läget nära Rinkeby för mig spelar ingen som helst roll. Det kommer vara tvärlugnt där. Jag känner Stockholm och hur det fungerar.
Jag skulle dock investera i ett bra inbrottslarm, då det finns risk att det blir inbrott någon gång av några snorungar från Rinkeby, då villan ligger avskilt angränsande skogen, ett läge jag visserligen föredrar för lugnet och mindre insyn.