Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Jag får bilden, dvs summan av pilarnas storlek att summera till 0.
Bilden visar 333W/m^2 från atmosfären. Atmosfären har en medeltemperatur på ~255K(-18C). Maximal strålning från en
svartkropp med temperatur 255K är ca 240W/m^2. Bilden antyder att en gas med temperatur 255K kan avge strålning med nästan 100W/m^2 högre intensitet än en svartkropp, vilket är helt befängt. Det är rakt av ett brott mot en fysikalisk lag, stefan-boltzmanns lag, och du noterar det inte ens. Det ogiltigförklarar faktiskt dina åsikter i frågan när du inte ens har koll på det.
Citat:
Skillnaden förklaras av växthuseffekten.
Nej, man kan inte skapa energi med luft. Om input är konstant så kan man inte öka effekten inuti systemet.
Citat:
Du har ju faktiskt ett alternativ till att välja på snarare än att växthuseffekten bryter mot termodynamikens lagar. Nämligen att du räknat/tänkt lite tokigt.
Nej, termodynamikens huvudsatser säger tveklöst att kall luft inte kan höja temperaturen hos en solid varmare kropp.
Citat:
Din användare är ny för mig i denna tråd. Om du verkligen är intresserad och vill lära dig och diskutera kan jag tänka mig att besvara dig. Monologer med inklippta citat från mig är totalt ointressant.
Men du förstår ju inte ens att diagrammet ovan bryter mot en fysikalisk lag, då kan du inte lära någon något i denna tråden.
Citat:
Är du bara här, som så många andra förnekare, för att låta svaren rinna av, får det vara.
Svar som bryter mot fyskaliska lagar ska ingen ta notis om.
Citat:
Förklara basala missförstånd för de som är övertygade att det måste vara den etablerade fysiken som är fel, snarare än deras förståelse av den. För öron som inte lyssnar.
Växthuseffekten använder inte etablerad fysik. Växthuseffekten existerar inte någon annanstans än i klimatkyrkan. Det finns inte ett enda experiment som visar att kall luft kan värma en solid varm kropp. Exakt alla experiment visar motsatsen.
Citat:
Hur ska de kunna ta till sig något från en sådan position?
Hur ska man ta till sig något från en person som tror att kall luft vid -18C kan stråla med högre intensitet än en en svartkropp med samma temperatur?
Det är omöjligt.