Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
...Alltid i framtiden. Kan du inte redogöra för alla domedagsprofetior som inte trätt ikraft innan du börjar sätta nya datum ? Al Gore berättade ju att vi skulle ha en isfri Nordpol 2014, vad hände ? Kan du inte i detalj förklara varför Al's profetior gått upp i rök är ju dina nya profetior inte vatten värt.
Fakta: Vi har 2022 det kallaste året på planeten på flera decennier.
Frågan därnäst är ju hur det kommer sig att alla klimathysteriker tror att CO2 nivån för hundra år sedan var den rätta och inte den vi har nu idag, eller imorgon är den rätta ? Vill gärna få en förklaring. Anser själv att den pågående trenden är alldeles utmärkt, detta stöds även av Freeman Dyson som i videon i tidigare inlägg påpekar att planeten är grönare, växtlighet och skördar bättre osv. Att lilla istiden skapade kallare klimat och att vi därefter tinat upp är ju vetenskapligt belagt, varför vill vi frysa tiden just nu, eller helst backa den till missväxt och dåliga skördar, med miljontals liv som kostnad ? Vad är vinsten ?
För den som lägger sin politiska agenda åt sidan en sekund och ser logiskt på detta finns det idag inga negativa aspekter som överstiger de positiva aspekter CO2 ökning haft de senaste 100-åren alldeles oavsett vad som skapat den. Den relativa värmeökning som skett har ju främst skett på norra halvklotet vilket är bra då vi i Sverige behöver ett varmare klimat inte kallare. Denna ökning har dessutom primärt skett innan industrialiseringen och populationsökningen.
Det är bra att människor är mer välinformerade kring den sanslösa scam Ni miljötalibaner och marxister sysslat med de senaste decennierna. Frankfurterskolan.
Jag vet inte riktigt varför jag besvarar dig. Se det som en unik händelse. Du är uppenbarligen en bot. Eller beter dig åtminstone som en.
Här är grejen.
Jag skummar igenom tråden genom att bläddra och använda sökfunktionen och ser att samma invändningar återkommer gång på gång från förnekarhåll.
Al Gore är det ju inte första gången du tar upp. Du har fått relevanta svar på detta tidigare, men väljer ändå att fälla kommentaren/invändningen igen.
En diskussion med förnekarna i tråden leder ingen vart. Pärlor åt svin, vatten på en gås, tala med en vägg eller chatta med en förprogrammerad bot där utvecklarna inte gjort sig besväret att kontemplera Turing - testet.
Här har du tidigare fått ett utmärkt svar.
Al Gore är inte relevant och referatet är inte ärligt. Är någon förvånad att ett sådant inbillat argument kommer från en förnekare? För vilken gång i ordningen? Den som ids kan roa sig med att räkna, men här är ett exempel.
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Jag föreslår att oseriösa förnekare isoleras i tråden. Så kan vi som visserligen kanske inte har 140+ i IQ, men åtminstone är vuxna nog att tycka att en diskussion ska kunna leda någon vart, diskutera för oss själva.
Du Nixter, liksom många andra i tråden har inte klarat Turing - testet.